FANDOM

Naukowcy to frakcja występująca w całej serii S.T.A.L.K.E.R.

Naukowcy
Naukowcy Herb

Herb frakcji Naukowców

Gra
Godło
  • EG
Lider

Ekolodzy Ekolodzy:

NSS Naukowcy:

Ważni członkowie

Ekolodzy Ekolodzy:

NSS Naukowcy:

Samotnicy Samotnicy: (współpraca)

Siedziba
Lokalizacja
Wrogowie
Przyjaciele
Źródło

HistoriaEdytuj

Po incydencie w elektrowni atomowej w Czarnobylu do Zony wielokrotnie przysyłano specjalistów z różnych dziedzin, by ci dowiedzieli się jak najwięcej o promieniowaniu radioaktywnym, jego wpływie na faunę i florę oraz o mutacjach genetycznych. W tajemnicy prowadzono również eksperymenty naukowe, ukierunkowane na psychotronikę oraz kontrolę umysłu. Po powstaniu Zony w 2006 zakres badań został znacząco poszerzony, wdrożono nowe procedury związane z bezpieczeństwem. Jednym z nowych rozwiązań było używanie mobilnych bunkrów dostarczanych drogą powietrzną, były to mobilne laboratoria, w których naukowcy mogli bezpiecznie prowadzić badania. Liderem grupy naukowej wysłanej nad Jantar został profesor Sacharow, to on był odpowiedzialny za personel oraz prowadzone badania. Później ok. roku 2012 kolejną ekspedycję wysłano do Jupitera, było to możliwe, dzięki wyłączeniu Mózgozwęglacza[1], przez jednego ze Stalkerów. Od tamtej pory Ekologowie zajmują się gruntownym badaniem Zony oraz wszystkich jej aspektów, zaczynając od mutacji i anomalii, poprzez mutanty i zwierzęta, na emisjach oraz artefaktach kończąc. Ekolodzy w Jantarze korzystali także ze wsparcia Wojskowych, którzy operowali na terenem bunkra śmigłowcem bojowym.

CharakterystykaEdytuj

Naukowcy dzielą się na kilka odłamów, jednym z nich są Ekolodzy oraz prawdopodobnie Grupa. Zespoły naukowe wysłane do Zony składały się z naukowców specjalizujących się w kilku dziedzinach, począwszy od biologii i genetyki, poprzez chemię, na medycynie kończąc. Naukowcy pracują w mobilnych bunkrach w Jantarze oraz Jupiterze. Często korzystają z pomocy stalkerów, szczególnie w kontekście walki oraz eskorty, a także do celów stricte obronnych. Uczeni mają swojego przełożonego w Zonie, przed którym odpowiadają, przełożony jednak odpowiada przed wysokiej rangi urzędnikami poliycznymi, dlatego też struktura władzy u nawukowców jest scentralizowana.

Obszar operacyjnyEdytuj

TerytoriaEdytuj

LokacjeEdytuj

Stosunek do innych frakcjiEdytuj

WrogowieEdytuj

PrzyjacieleEdytuj

Współpraca ze StalkeramiEdytuj

  • Duch - Ekolodzy z Jantaru zdecydowali się zatrudnić jednego ze znanych weteranów Zony, członka grupy Striełoka. Towarzyszył Wasiliewowi w Laboratorium X-16, tam zmarł.
  • Topol - Dowódca "Iskry", zajmuje się wykonywaniem zadań dla Ekologów w Jupiterze, w razie potrzeby może pomóc chronić bunkier przed przeciwnikami.
  • Lewus - Stalker wynajęty przez Sacharowa do obrony bunkra przed falami Zombie, wykrył i usunął usterkę w systemie wentylacyjnym X-16 zapobiegając katastrofie, przyczyniło się to do odnalezienia tajnego Laboratorium X-16, co wykorzystał Striełok.
  • Garik - Zawarł umowę z Ekologami ws. poszukiwania artefaktów.

WyposażenieEdytuj

Naukowcy przechodzą jedynie podstawowe szkolenie w zakresie obsługi broni palnej, przed misją w Zonie, albo w ogóle go nie przechodzą. To powoduje, że zmuszeni są oni do współpracy ze Stalkerami, inaczej nie byli by w syoradzić z zagrożeniami ze strony mutantów oraz wrogich frakcji. Gwarantowana naukowcom broń i kombinezony są najwyższej jakości, nie przekłada się to jednak na skuteczną walkę, z powodu niskich umiejętności.

BrońEdytuj

KombinezonyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Mimo iż Naukowcy dysponują dobrej jakości bronią oraz kombinezonami, słabo radzą sobie w walce.

Przypisy Edytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/M%C3%B3zgozw%C4%99glacz

Więcej z Fandomu

Losowa wiki