FANDOM

Neutralna Baza to główna siedziba Samotników w Kordonie, występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo. Występuje również w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla jako Północne Gospodarstwo[1].

Historia Edytuj

Baza została założona przez Samotników po powstaniu Zony w roku 2006. Wcześniej miejsce to było gospodarstwem zorientowanym

Neutralna Baza
Lokalizacja
Frakcja
Przewodnik
  • Tak

prawdopodobnie na hodowlę zwierząt oraz uprawę ziemi. Po katastrofie w Elektrowni Czarnobylskiej cały region ewakuowano, gospodarstwo zostało opuszczone wraz z całym dobytkiem, który został pospiesznie z porzucony. Po powstaniu Zony w Kordonie zaczęli pojawiać się pierwsi Stalkerzy, którzy szybko zauważyli, że w rywalizacji z Wojskowymi oraz Bandytami wymuszającymi haracz, poradzą sobie tylko jako jedna, skonsolidowana grupa, którą później formalnie założono[2]. Grupa zrzeszała Samotników, czyli wszystkich Stalkerów nienależących do jakiejkolwiek z pozostałych grup, gospodarstwo w Kordonie stało się ich główną siedzibą i było znane jako Neutralna Baza (jako że Samotnicy byli generalnie neutralni w stosunku do innych frakcji). Baza była używana do czasu wielkiej emisji w roku 2012, po której Samotnicy jako oficjalna frakcja przestali istnieć. Po tym wydarzeniu miejsce to jest opuszczone, rezydują w nim jedynie Mięsacze.

Opis Edytuj

Jest to główna siedziba neutralnych Stalkerów. Składa się z dwóch dużych budynków, całość jest ogrodzona płotem z drutu kolczastego, stacjonują w niej Samotnicy pod dowództwem Ojca Waleriana. Samotnicy są w stanie otwartej wojny z Bandytami oraz Wojskowymi, Neutralna Baza służy jako punkt wypadowy dla sił Samotników, tutaj też zapadają wszystkie kluczowe decyzje frakcji na temat dalszego jej rozwoju, ekspansji oraz sytuacji politycznej. W bazie znajduje się handlarz, technik, główny lider grupy oraz kilkudziesięciu Stalkerów, należących do frakcji Samotników. W bazie jest również skład z prowiantem oraz amunicją w skrzyniach, a także więzienie. Baza jest zabudowana w taki sposób, aby można było ją bronić z każdej strony, a także z kilku pułapów, zarówno z ziemi jak i z dachów budynków. Obiekt znajduje się niedaleko nasypu kolejowego. W bazie można otrzymać kilka głównych zadań oraz kilkanaście zleceń pobocznych, Stalkerzy mogą traktować to miejsce jako swój dom, miejsce gdzie mogą odpocząć, pohandlować, schować się przed emisjami oraz zaczerpnąć informacji.

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/P%C3%B3%C5%82nocna_Farma
  2. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Wojna_Frakcji

Więcej z Fandomu

Losowa wiki