FANDOM

Neutralna Baza to główna siedziba Samotników w Kordonie, występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo. Występuje również w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla jako Północne gospodarstwo.

HistoriaEdytuj

Baza została założona przez Samotników po powstaniu Zony w roku 2006. Wcześniej miejsce to było gospodarstwem zorientowanym prawdopodobnie na hodowlę zwierząt oraz uprawę ziemi. Po katastrofie w Elektrowni Czarnobylskiej cały region ewakuowano, gospodarstwo zostało opuszczone wraz z całym dobytkiem, który został pospiesznie porzucony. Po powstaniu Zony w Kordonie zaczęli pojawiać się Stalkerzy, którzy z czasem zakładali własne frakcje. Niektórzy szybko zauważyli, że w rywalizacji z Wojskowymi oraz Bandytami wymuszającymi haracz, poradzą sobie tylko jako jedna, skonsolidowana grupa, którą później formalnie założono.

Grupa zrzeszała Samotników, czyli wszystkich Stalkerów nienależących do jakiejkolwiek z pozostałych grup, gospodarstwo w Kordonie stało się ich główną siedzibą i było znane jako Neutralna Baza (jako że Samotnicy byli generalnie neutralni w stosunku do innych frakcji). Baza była używana do czasu wielkiej emisji w roku 2012, po której Samotnicy jako oficjalna frakcja przestali istnieć. Po tym wydarzeniu miejsce to jest opuszczone, rezydują w nim jedynie Mięsacze [1].

OpisEdytuj

Jest to główna siedziba neutralnych Stalkerów. Składa się z dwóch dużych budynków, całość jest ogrodzona płotem z drutu kolczastego, stacjonują w niej Samotnicy pod dowództwem Ojca Waleriana. Samotnicy są w stanie otwartej wojny z Bandytami oraz Wojskowymi, Neutralna Baza służy jako punkt wypadowy dla sił Samotników, tutaj też zapadają wszystkie kluczowe decyzje frakcji na temat dalszego jej rozwoju, ekspansji oraz sytuacji politycznej.

W bazie znajduje się handlarz, technik, główny lider grupy oraz kilkudziesięciu Stalkerów, należących do frakcji Samotników. W bazie jest również skład z prowiantem oraz amunicją w skrzyniach, a także więzienie. Baza jest zabudowana w taki sposób, aby można było ją bronić z każdej strony, a także z kilku pułapów, zarówno z ziemi jak i z dachów budynków. Obiekt znajduje się niedaleko nasypu kolejowego. W bazie można otrzymać kilka głównych zadań oraz kilkanaście zleceń pobocznych, Stalkerzy mogą traktować to miejsce jako swój dom, miejsce gdzie mogą odpocząć, pohandlować, schować się przed emisjami oraz zaczerpnąć informacji.

  • W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla miejsce to jest opuszczone i występuje pod nazwą Północna Farma.
  • Jest to największa, po Fabryce w Agropromie i Skadowsku, siedziba Samotników w Zonie.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo, na terenie bazy jest dużo pojazdów i maszyn, które wpisują się w wyposażenie lub elementy zabudowy bazy. Później, w Cieniu Czarnobyla, nie ma po tych rzeczach śladu. Być może cały sprzęt został tam przyciągnięty podczas tworzenia Neutralnej Bazy, a następnie po zakończeniu wojen frakcji wszystko zostało rozkradzione.
  • W bazie znajduje się działające generator, który zasila całą placówkę w energię elektryczną.
  • W plikach gry można znaleźć dialogi z Sidorowiczem na temat tego miejsca w pierwszej części sagi. Nie wyraża się on o bazie zbyt dobrze, można więc przypuszczać, że po wydarzeniach w CN miał on coś wspólnego z likwidacją bazy. To jednak tylko hipotetyczne przypuszczenia.

Galeria GaleriaEdytuj

Czyste NieboEdytuj

Przypisy Edytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/P%C3%B3%C5%82nocna_Farma