FANDOM

'Dwóch pozostałych mężczyzn zaczęło uciekać, nie widząc żadnych szans na zabicie potwora. Porzuciwszy nadajnik PDA, oznaczony jako "BARDZO NIEBEZPIECZNY TEREN - TRZYMAĆ SIĘ Z DALEKA", szybko opuścili ten region, następnie potwór zaczął przeciągać dwa ciała z powrotem do fabryki.

- Zasłyszane opowieści, folklor Zony.

Nibyolbrzym to mutant występujący w całej serii S.T.A.L.K.E.R.

Nibyolbrzym
Nibyolbrzym

Nibyolbrzym

Ogólna Charakterystyka
Rodzaj
  • Nieznany
Statystyki
Zdrowie
  • Bardzo wysokie
Rodzaj ataku
  • Ramiona
  • Walka wręcz
Umiejętności
  • Fale uderzenionwe
  • Taranowanie przeciwników
Trofea
  • N/D
Występowanie
SoC S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla
CNM S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo
ZP S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci
Źródło

Charakterystyka

To jeden z najstraszniejszych mutantów jakie zamieszkują Zonę, obdarzony niesamowitą siła i wytrzymałością, stanowi śmiertelne zagrożenie dla wszystkich, którzy znajdą się w zasięgu Nibyolbrzyma.

Nibyolbrzym przypomina wielką kroplę z nieproporcjonalnie długimi kończynami, które są jednocześnie rękami i nogami. Stworzenie wykorzystuje je do poruszania się i chwytania swych ofiar. Dorosły Nibyolbrzym może ważyć do dwóch ton i mierzyć dwa metry wzrostu. Niezgrabny wygląd jest mylący, gdyż w razie potrzeby stworzenie to potrafi się poruszać błyskawicznie. Mięśnie tych istot są niezwykle mocne, a ich kości twarde jak skała. Ich mózg ochrania solidna czaszka (o grubości do 10 centymetrów), a wiele złożonych funkcji życiowych kontroluje rdzeń kręgowy. Kolejną zadziwiającą cechą tego stworzenia jest umiejętność wytwarzania fal uderzeniowych, które ranią wszystkie żywe istoty przebywające w okolicy..

- PDA S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Nibyolbrzym to unikalny mutant nieznanego pochodzenia, na pierwszy rzut oka wydaje się być silnie zmutowanym człowekiem, ma też jednak pewne cechy charakterystyczne dla zwierząt, nie da się jasno określić w jaki sposób powstał i kim, lub czym, był pierwowzór. Nibyolbrzymy to niewiarygodnie twardzi i wytrzymali przeciwnicy, stanowią ogromne wyzwanie nawet dla całej grupy najbardziej doświadczonych Stalkerów, zadają bardzo potężne obrażenia i szarżują kiedy tylko dostrzegą potencjalne ofiary.

Pierwsze spotkanie z tym mutantem następuje w w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, kiedy Striełok eksploruje Laboratorium X-18. Można zatem przypuszczać, że Nibyolbrzymy powstały na drodze eksperymentów badawczych w podziemnych laboratoriach. Nie były by to pierwsze eksperymenty na ludziach, które doprowadziły do katastrofalnych mutacji, jednak założenie, że pierwowzorem tych stworzeń rzeczywiście był człowiek, nieuchronnie zmusza do wyobrażenia sobie skali mutacji genetycznych, jakie zaszły w jego ciele zanim przeszedł transformację w tego przerażającego mutanta.

Umiejętności

Mutanty te poruszają się na dwóch potężnych nogach, po bokach można dostrzec niewielkich rozmiarów ręce, są one jednak zbyt krótkie, aby pełniły jakąkolwiek użyteczną rolę. Widoczne jest również jedno, dosyć duże oko, dzięki któremu stworzenia ta widzą nadzwyczaj dobrze, nawet w nocy, mają jednak ograniczone pole widzenia. Nibyolbrzymy potrafią się rozpędzać do sporych prędkości, aby w czasie ataku z impetem uderzyć w przeciwnika taranując go. Najczęściej pojawiają się w nocy, często występują także w podziemiach. Na uwagę zasługuje fakt, że przez swój ciężar Nibyolbrzymy powodują drganie ziemi dookoła nich, podczas poruszania się. Poprzez potężny cios w Ziemię mogą one wywoływać fale uderzeniowe, które dezorientują przeciwników. To daje im ogromne możliwości w walce w zwarciu[1].

Występowanie

S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla Edytuj

  • Po raz pierwszy główny bohater natrafia na Nibyolbrzyma w Laboratorium X-18, do którego musiał wejść w poszukiwaniu dokumentacji dotyczącej Mózgozwęglacza. Znajduje się on w pomieszczeniu gdzie znajduje się ciało jednego z Ekologów, koordynatorów prac tego ośrodka. Można przy nim znaleźć kod do drzwi, których otwarcie jest niezbędne, aby móc przejść do kolejnej sekcji kompleksu badawczego[2].
  • Kolejny okaz można zobaczyć w podziemnym tunelu w Laboratorium X-16. Bohater musi zabić bestię jeśli chce bezpiecznie opuścić tunele i ukończyć zadanie[3].
  • Trzeci Nibyolbrzym rezyduje na Stadionie w Prypeci.
  • Mutanty te mogą się zrespawnować także w Dolinie MrokuDziczyMagazynach Wojskowych lub Czerwonym Lesie.

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo Edytuj

  • Bohater musi zniszczyć Nibyolbrzyma w Agropromie wykonują jedno z głównych zadań fabularnych.
  • Jeden lub dwa mutanty tego typu można napotkać w okolicach anomalii Symbiont w Czerwonym Lesie.
  • Mogą się one zrespawnować przypadkowo w kilku miejscach, np. Magazynach Wojskowych lub Dolinie Mroku.

S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci Edytuj

  • Pierwszy Nibyolbrzym pojawia się w Starym Centrum Serwisowym w Prypeci. Znajduje się w pomieszczeniu na przeciwko biura, w którym jest dokumentacja dotycząca eksperymentalnego Obiektu nr. 62.
  • Po powrocie z Karabinem Gausa do Kardana, Nibyolbrzym może pojawić się także w Janowie.

Strategia walki z Nibyolbrzym

Nibyolbrzymy, z uwagi na swoje gabaryty oraz fenomenalną wytrzymałość stanowią ogromne wyzwanie. Z uwagi na możliwość taranowania i wywoływania fal uderzeniowych, zalecana jest walka dystansowa. Pistolety maszynowe oraz zwykłe pistolety są niewskazane w przypadku tych przeciwników. Sugerowanym uzbrojeniem do wykorzystanie w walce przeciwko nim jest granatnik RPG-7u oraz granaty odłamkowe RGD-5, rzucane jasna rzecz z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby potwór wbiegł na ładunek. Również karabiny maszynowe oraz najcięższe strzelby automatyczne typu Eliminator będą bardzo przydatne, z uwagi na kaliber oraz siłę ognia. Nibyolbrzymy są mutantami terytorialnymi, nie będą więc ścigać swoich przeciwników na długi dystans, dlatego walka zaczepna może być bardzo dobrym rozwiązaniem. Szczególnie dobrze sprawdza się ta metoda w walce w pomieszczeniach.

Również wykorzystywanie szczelin lub zakamarków może być odpowiednią metodą, z uwagi na to, że stworzenia te się w nich nie zmieszczą. Dodatkowo, mutanty tego typu nie potrafią się wspinać, najprostszą metodą wydaje się być wejście wyżej, np. na skrzynie lub meble. Najbardziej newralgicznym punktem w budowie tych mutantów jest ich nieproporcjonalnie duża głowa. Przy bezpośrednim trafieniu z granatnika podlufowego potwór poniesie duże obrażenia, nie zatrzyma go to jednak, szczególnie na wyższych poziomach trudności. W takiej sytuacji najlepiej jest wykorzystać kombinację materiałów wybuchowych, włączając w to graanty odłamkowe, i rakiety odpalane z wyrzutni ręcznych.

Ciekawostki

  • Nibyolbrzym w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla jest dużo słabszy niż w pozostałych częściach gry.
  • S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci wydziela on promieniowanie radioaktynwe.
  • Podobno miał być on usunięty z gry, jednak po buncie testerów twórcy zdecydowali się go zostawić.
  • Nie pozostawia żadnych trofeów.
  • Masa Nibyolbrzyma powoduje, że kiedy się on purusza, cała ziemia dookoła drży.
  • Mutanty te posiadają kończyny przypominające ludzkie, jak ręce, nogi, szczęka oraz oczy. Pozwala to snuć przypuszczenia, że Nibyolbrzymy to zmutowani ludzie.