FANDOM

Ojciec Walerian był przywódcą Samotników w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Przeszłość

Od 2000 r. przebywa w strefie zamkniętej i początkowo zajmował się zbieraniem złomu. Kiedy Strefa początkowo się pojawiła, jego grupa była wystraszona, ale kontynuowała swoje życie. Wszystko zmieniło się, gdy znaleźli swój pierwszy artefakt.

Charakterystyka

Można go znaleźć w głównej bazie Samotników w Kordonie. Najwyraźniej zaplanował porwanie Majora Chaleckiego, aby odzyskać łupy, po kilku nieudanych próbach przesłuchania, Walerian poleca Szramie zabicie ludzi Majora, który prędzej czy później przybędą mu na ratunek. Po zabiciu Wojskowych Chaleckij mówi o położeniu walizki dla Sidorowicza. Od tego momentu Szrama może poprosić Waleriana o dołączenie do Samotników. Gdy Szrama wręczy pistolet Majorowi Chaleckiemu Walerian będzie wściekły, ponieważ wie, że po ucieczce Majora Wojskowi mogą ich teraz zaatakować. Podczas wędrówki po Czerwonym Lesie Szrama natyka się na ciało Ojca Waleriana i jego ludzi w pobliżu Anomalii Przestrzennej, najprawdopodobniej został zabity przez mutanty.

Rozmowa Ojca Waleriana z jego prawą ręką, Wasilijem:

- Wasilij pamiętasz że obiecałeś mi dostarczyć trochę broni?

- Nie mam nic przeciwko Walerian! Ale pomyśl - armia będzie się zastanawiać czemu sprzedawałem broń Stalkerom.

- A ty pomyśl o tym Wasilij: jeżeli nie dokopiemy teraz armijnym, całkiem się wykrwawimy.

- Dobra, Walerian. Jutro mój człowiek przyniesie ci wszystko co mam.

Ciekawostki

  • Mimo, iż Walerian ginie w Czerwonym Lesie, to po powrocie do Neutralnej Bazy nadal będzie tam przebywał.
  • Jego tytuł, "Ojciec", sugeruje, że jest kapłanem. Jednak nikt nie wspomina o kapłaństwie Waleriana.
  • Jest jedną z dwóch osób, które mają tytuł "Ojciec", drugą jest Ojciec Diodor.