FANDOM

Opuszczona Fabryka to miejsce w Dolinie Mroku, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo

HistoriaEdytuj

Przed wybuchem w elektrowni atomowej w 1986 roku, fabryka była miejscem pracy lokalnych mieszkańców, sądząc po sprzęcie oraz materiałach pozostawionych po pośpiesznej ewakuacji, można przypuszczać, że w fabryce wytwarzano materiały budowlane. Nieoficjalnie fabryka mogła mieć także inną funkcję, była to działalność mająca na celu ukrycie istnienie podziemnego laboratorium, w którym prowadzono badania naukowce. Było to Laboratorium X-18, w którym przeprowadzano eskperymenty genetyczne na ludziach, prowadzono badania nad technologią kontroli umysłu, stworzono tam niektóre komponenty, które później posłużyły do stworzenia Mózgozwęglacza. Jakiś czas po pojawieniu się Zony, w roku 2006, w kompleksie doszło do wypadku, a obiekty badań się wydostały, pozbawiając życia większość pracowników. 

W roku 2011, fabryka była obiektem walki pomiędzy Najemnikami a Wolnością. Obiekt służył Najemnikom jako baza wypadowa, prowadzili oni w ukryciu swoje działania przeciwko frakcji Czechowa. Wolność, we współpracy ze Szramą, zlikwidowała wszystkie siły najemników w fabryce oraz wysadziła podziemny tunel, którym dostawali się do Doliny Mroku. W roku 2012 laboratorium zostało spenetrowane przez grupę Bandytów, pod dowództwem Dzika. Następnie pojawił się w nim Naznaczony, który zebrał pozostającą tam dokumentację naukową. Po tamtych wydarzeniach miejsce to zostało przejęte przez wojsko.

OpisEdytuj

Jest to średniej wielkości fabryka, od dawna opuszczona, otoczona murem, posiadająca sekcję podziemną. Wewnątrz znaleźć można kilka budynów, w tym jeden kilkupiętrowy z wejściem na dach, a także wiele maszyn produkcyjnych oraz transformatorów, który wyszły z użycia jeszcze przed powstaniem Zony. Na środku placu znajdują się porozrzucane materiały budowlane oraz dźwig. Miejsce to było przez większość czasu opuszczone, z wyjątkiem roku 2011, kiedy przez krótki czas rezydowali tam Najemnicy, następnie Wolność oraz Wojskowi. W kompleksie znajduje się kilka schowków, na których namiary można kupić lub zgrać z PDA stalkerów.

WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

W pierwszej części serii główny protagonista, Naznaczony, przybywa do fabryki, aby dostać się do podziemnego Laboratorium X-18, znajdującego się pod fabryką. Miejsce to jest okupowane przez Bandytów, którzy zabezpieczyli teren na kilka tygodni przed przybyciem Striełoka. Po zlikwidowaniu oponentów i wykonaniu zadania w X-18, bohater opuscza to miejsce w momencie, kiedy Wojskowi przybywają, aby zabezpieczyć teren, fabrykę oraz samo Laboratorium. Po ucieczce Striełoka fabryka pozostaje w rękach Wojska lub zostaje z czasem opusczona.

CNM Czyste NieboEdytuj

W prologu serii zajęcie fabryki jest konieczne, aby wysadzić podziemny tunel, który jest wykorzystywany przez Najemików w celu przedostawania się na terytorium Wolności - Doliny Mroku. Szrama wraz z doborowym oddziałem Wolności przypuszcza szturm na fabrykę, eliminując wszystkich przeciwników. Następnie specjaliści z Wolności wysadzają tunel. 

MiejscaEdytuj

Jest to tunel, który prowadził do Doliny Mroku z innej lokacji. To przez ten tunel Najemnicy atakujący Wolność dostawali się na ich terytorium. Po ustaleniu tożsamości napastników i zajęciu ich bazy wypadowej, Wolność zdecydowała się wysadzić tunel, dzięki czemu udało się rozwiązać problem Najemników. Od tamtej pory lokacja ta nie nadaje się do użytku.

X-18 to podziemny kompleks badawczy w Dolinie Mroku. Prowadzono tam badania nad wpływem fal PSI na komórki żywe oraz próbowano ukierunkować mutacje genetyczne pod osiągnięcie konkretnych zmian w organizmie człowieka. Posługiwano się tutaj Emiterami Kajmanowa, a głównodowodzącym był profesor Piotr Ilicz Kaugin. X-18 dostarczało części niezbędnych do budowy Mózgozwęglacza w laboratorium X-19. W chwili obecnej cały ośrodek jest zrujnowany, jego jedynymi rezydentami są mutanty.

  • Fabryka jest drugą co do wielkości lokacją w Dolinie Mroku. 
  • Fabryka znajduje się stosunkowo niedaleko bazy Wolności, to dziwne, że stalkerzy Wolności nie zauważyli wcześniej aktywności w fabryce.