FANDOM

Jest to lokacja występująca na Bagnach w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

HistoriaEdytuj

Przed powstaniem Zony miejsce to prawdopodobnie pełniło rolę zabudowań mieszkalnych, korzystali z niego lokalni mieszkańcy, którzy wtedy żyli na tych terenach. Po ewakuacji całego obszaru miejsce pozostawało opuszczone przez lata, po powstaniu Zony natomiast zajęła je frakcja Czyste Niebo, która zaszyła się na bagnach z uwagi na ich niedostępność.

Osada pełni swoją rolę aż do osiągnięcia pełnej kontroli nad całym obszarem bagien przez Czyste Niebo. Później nie pełni ona żadnej ważnej funkcji. Po zakończeniu Wojen Frakcji z kolei ponownie zostaje opuszczona i tak przypuszczalnie już pozostaje.

OpisEdytuj

To najbardziej wysunięty na południe posterunek na obszarze Bagien. Osada Rybacka to bardzo ważna strategicznie lokacja, jest ona bowiem ostatnim punktem obrony głównej bazy Czystego Nieba. Cechuje ją słaba zabudowa, większość infrastruktury stanową sporych rozmiarów drewniane domy, ich gęste ułożenie powoduje, że wygląda ona nieco jak mały fort, dobrze osłonięty ze wszystkich stron.

Całość otoczona jest przez radioaktywne podmokłe tereny, w okolicy grasują mutanty jak Dziki oraz Mięsacze. Wbrew pozorom jest to dosyć dobre miejsce do obrony i relokacji żołnierzy. Miejsce to znajduje się przy drodze prowadzącej wprost do Starego Kościoła, w międzyczasie natracić można również Wieżę Obserwacyjną, która znajduje się nieopodal. Idąc na północ można dostać się do Stacji Pomp, która leży stosunkowo niedaleko lub dalej do Ruin Wioski.

CNM Czyste NieboEdytuj

Renegaci będą podejmowali próby zajęcia tego obiektu, najczęściej wyruszają oni z terenu Wieży Obserwacyjnej, Starego Kościoła lub bezpośrednio z Placu Maszynowego. Zadaniem bohatera jest obronić obiekt i utrzymać do przybycia posiłków.

ZadaniaEdytuj

Schowek SoC SchowkiEdytuj

W Osadzie Rybackiej można znaleźć niewiele ponad to co posiadają przy sobie Stalkerzy frakcji, która ją w danej chwili zajmuje. Pojedyncze, raczej nieszczególnie cenne przedmioty można znaleźć w głównym budynku. Aby określić lokalizacje jednego ze schowków w Osadzie Rybackiej najpierw należy znaleźć informacje o nim.

  • Jest to pierwsza lokacja na Wielkich Bagnach, którą poznaje bohater po nawiązaniu współpracy z Czystym Niebem.
  • Okazjonalnie Renegaci mogą próbować przejść ten obiekt, jest on jednak zazwyczaj dobrze broniony.
    • W przypadku ataku Renegatów, protagonista zawsze otrzyma zadanie poboczne polegające na obronie tego obiektu. Najczęściej jednak, Czyste Niebo jest w stanie obronić się samo w tym miejscu.
  • Miejsce to pełni rolę bazy wypadowej dla sił Czystego Nieba na Wielkich Bagnach. Stąd wyprowadzany jest pierwszy atak.
  • Bardzo rzadko w lokacji tej mogą pojawić się Mięsacze.