FANDOM

„Choć to granica Zony, nawet nowicjusze mają tutaj ciężkie życie. Bandyci to tylko część problemu - przynajmniej rozumieją po rosyjsku. Ale mutanty... są o wiele gorsze. Zrobiły sobie legowisko w opuszczonym gospodarstwie i zajęły jedyne miejsce, które nadaje się na placówkę.[…]”
— Wilk
Północna Farma, zwana także Północnym Gospodarstwem, jest to miejsce w Kordonie, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla. Występuje także w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo jako Neutralna Baza.

HistoriaEdytuj

Miejsce to było gospodarstwem zorientowanym prawdopodobnie na hodowlę zwierząt oraz uprawę ziemi. Po katastrofie w Elektrowni Czarnobylskiej cały region ewakuowano, gospodarstwo zostało opuszczone wraz z całym dobytkiem, który został pospiesznie z porzucony. Po powstaniu Zony w Kordonie zaczęli pojawiać się pierwsi Stalkerzy, którzy szybko zauważyli, że w rywalizacji z Wojskowymi oraz Bandytami wymuszającymi haracz, poradzą sobie tylko jako jedna, skonsolidowana grupa, którą później formalnie założono [1].

Grupa zrzeszała Samotników, czyli wszystkich Stalkerów nienależących do jakiejkolwiek z pozostałych grup, gospodarstwo w Kordonie stało się ich główną siedzibą i było znane jako Neutralna Baza (jako że Samotnicy byli generalnie neutralni w stosunku do innych frakcji). Baza była używana do czasu wielkiej emisji w roku 2012, po której Samotnicy jako oficjalna frakcja przestali istnieć. Po tym wydarzeniu miejsce to jest opuszczone, rezydują w nim jedynie Mięsacze.

OpisEdytuj

Jest to opuszczona farma, składająca się z dwóch dużych budynków. Wewnątrz znajdują się dwa schowki, kilka drewnianych skrzyń oraz cztery Mięsacze.

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

Z obiektem tym wiąże się jedno poboczne zadanie od Wilka, polegające na oczyszczeniu farmy z mutantów, nagrodą za wykonanie zadania jest artefakt Kamienna Krew. Poza tym miejsce to nie pełni żadnej ważnej roli w rozgrywce.

Powiązane zadaniaEdytuj

Schowek SoCSchowkiEdytuj

  • W S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo miejsce to pełni rolę siedziby Samotników i jest nazywane Neutralną Bazą.
  • Wewnątrz jednego z budynków znajdują się zwłoki Bandyty, istnieje możliwość, że miejsce to przez pewien czas pełniło rolę tymczasowego obozu bandytów, lub też było przez jednego z nich przeszukiwane.
  • Czasami na farmie może pojawić się stado Ślepych Psów.
  • Po wyeliminowaniu mięsaczy czasem pojawia się tam oddział stalkerów.

Galeria GaleriaEdytuj

Przypisy Edytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Neutralna_Baza