Jest to lokacja występująca na Bagnach w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Opis Edytuj

Północne Gospodarstwo jest najbardziej wysuniętym na północ punktem, znajduje się na obszarze Bagien. Na zabudowę składają się cztery podniszczone budynki, trzy z nich można eksplorować. Jest to lokacja, która nie ma większego znaczenia strategicznego, zajmowana jest przez Renegatów.

Dostać się na gospodarstwo można podążając główną drogą, następnie przechodząc po zatopionej ciężarówce, która pełni rolę prowizorycznego mostka na rzece. Można również dojść tam podążając stale na północ z Ruiny Wioski albo idąc na wschód z Południowego Gospodarstwa.

Historia Edytuj

Przed ewakuacją całego regionu było to jedno z gospodarstw, które wykorzystywane było przez miejscową ludność, jako że w tamtym czasie cały teren bagien był suchy i przeznaczony do uprawy, można przypuszczać, że na gospodarstwie również wykonywano prace związane z rolnictwem.

Po ewakuacji i powstaniu Zony gospodarstwo pozostawało niedostępne, podobnie zresztą jak całe Bagna, po Wielkiej Emisji jednak cały teren znów stał się dostępny i miejsce to stało jednym z elementów Wojny Frakcji, która przetoczyła się także przez te zapomniane tereny leżące na uboczu.

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo Edytuj

W rozgrywce Północne Gospodarstwo nie pełni żadnej ważnej roli, pojawiają się w nim jedynie Renegaci w liczbie 5 Stalkerów, co ciekawe są oni tam nawet po oficjalnym pokonaniu ich i zdobyciu ich siedziby. Wysyłają oni stamtąd patrole w okolice posterunku przy ciężarówce, co daje im wgląd w sytuację na Placu Maszynowym. Bohater może zająć to miejsce jednak nowi Renegaci i tak będą tam stale przychodzić, nie będą oni już jednak stanowili bezpośredniego zagrożenia.[1]

Zadania Edytuj

Z tym miejscem nie wiążą się żadne zadania dla głównego bohatera.

Schowki Edytuj

W tej lokacji znajduje się kilka schowków, które można odnaleźć, niestety na niektóre z nich trzeba mieć namiary, w przeciwnym wypadku nie da się ich odnaleźć. Informacje o schowkach można kupować lub znajdować w PDA poległych Stalkerów.

  • Skrzynka za najmniejszym budynkiem
  • W Głównym Budynku

Przedmioty Edytuj

W gospodarstwie można znaleźć kilkanaście przydatnych przedmiotów w postaci amunicji, uzbrojenia, zapasów medycznych oraz prowiantu. Część ekwipunku jest używana przez frakcję, która w danym momencie okupuje tę lokację, reszta jest schowana.

Broń i Amunicja Edytuj

  • Pistolet PMm Makarov
  • Strzelba TOZ-34
  • Granat RDG-5
  • Amunicja - 9x18mm PBP, 9x18mm FMJ, 9x19mm, 9x19 P+P, 12x70 śrutowe, 12x76 kulkowe, 12x76 strzałkowe.

Środki Medyczne Edytuj

  • Bandaże

Żywność Edytuj

  • Chleb
  • Konserwy

Przypisy Edytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/S.T.A.L.K.E.R.:_Czyste_Niebo