FANDOM

Ui pda eng.png

Puste PDA

PDA (Personal Digital Assistant) to palmtop, który jest niezbędny w Strefie. Umożliwia porozumiewanie się między Stalkerami, a nowsze wersje posiadają mapę. W PDA znajdziemy także: encyklopedię oraz opowieści, posiada także mały aparat, lecz nie możemy robić nim zdjęć.

Początkowo gracz mógł wysyłać do Stalkerów różnorakie wiadomości, np: "Powinność zajęła się legowiskiem snorków przy Barierze" Z niewiadomych powodów twórcy gry usunęli tę opcję, lecz możemy ją wypróbować w buildzie 1935.

W Cieniu Czarnobyla PDA jest dość prymitywne - pokazuje nam tylko zadania, mapę i dialogi.

W Czystym Niebie gracz posiadał możliwość zobaczenia stosunku danej frakcji w stosunku do niego oraz po dołączeniu do frakcji pozwalał zobaczyć cele jakie musimy wykonać akurat dla danej frakcji. W tej części ukazywał też pozycję każdej grupki Stalkerów, a nawet mutantów (za wyjątkiem samotnych pijawek w Czerwonym Lesie, Wiosce Pijawek i Bagnach).

W Zewie Prypeci PDA zostało znacznie udoskonalone, pokazuję nam dokładnie mapę, dialogi, położenie mutantów, Stalkerów, a także osiągnięcia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki