Ss mateusz 08-29-14 00-35-37 (agroprom).jpg

Ekspert Powinności w Egzoszkielecie uzbrojony w PKM (RP-74)

PKM - (RP-74) Jedyny używany w Zonie karabin maszynowy. Występuje jedynie w grach "Czyste Niebo" i "Zew Prypeci".

PKM machine gun in storage.jpeg

PKM w prawdziwym życiu

Opis Edytuj

Czyste Niebo Edytuj

RP-74 zadebiutowało w Czystym Niebie. Zdobycie tej broni może nie być łatwe, choć jest to standardowa broń ekspertów Powinności. Można ją także uzyskać za ukończenie wojny pomiędzy frakcjami stając w niej po stronie Powinności (poprzez zniszczenie bazy Wolności), sprzedawana jest także przez Mitaja po dołączeniu do Powinności. Dwa RP-74 możemy znaleźć także w Limańsku.

Podczas trzymania tej broni postać nie może biegać, nie można używać jej celownika manualnego, gracz będzie odwracał się także znacznie wolniej. Pomimo tych wad broń zadaje bardzo duże obrażenia i ma dużą szybkostrzelność przez co jest dobra zarówno przeciwko ludziom jak i mutantom

RP-74 ma inne wady takie jak duży rozrzut, mała celność i mobilność a także bardzo duża waga (7.5kg). Brak możliwości używania celownika sprawia że broń radzi sobie słabo na dalekich dystansach, zmuszając gracza do strzelania krótkimi seriami do oddalonych celów. Przez brak możliwości biegania, trzeba nią prowadzić ostrzał z jednej pozycji. RP jest także zawodne i często się zacina gdy jest już trochę zużyte.

Szybkostrzelność RP-74 może być znacznie zwiększona czyniąc broń bardziej zabójczą, po ulepszeniu szybkostrzelności o 50 % broń stanie się także bardziej celna. Pojemność magazynka może być ulepszona aż do 200 naboi, odrzut zmniejszony o 50%, można także zmniejszyć jej wagę o cały kilogram

Zew Prypeci Edytuj

RP-74 pojawia się także w Zewie Prypeci

W misji "Badania Anomalii", gdy ekipa badawcza robi pomiary nad Popieliskiem, gracz jest szturmowany przez fale zombich. Jest szansa na to że jeden z nich będzie wyposażony w RP. W warsztatach badawczych gdzie gracz wyrusza w poszukiwaniu dokumentacji obiektu 62, co najmniej jeden zombie będzie posiadał te broń. Na szczycie anomalii w Prypeci, będzie leżał RP schowany za kanapą. Hawajczyk zacznie je sprzedawać po zdobyciu osiągnięcia "Przyjaciel Powinności". Jeden znajduje się także w Laboratorium X-8 w pokoju wraz z poltergeistem, załadowany 28 nabojami

W wielu aspektach RP-74 pozostał taki sam jak w poprzedniej części, choć szybkostrzelność i obrażenia są nieco mniejsze. Ulepszenia są też niesamowicie kosztowne

Do RP-74 można dodać mnóstwo modyfikacji, które znacznie ulepszają broń. Można zwiększyć pojemność magazynków aż do 150 naboi, znacznie zwiększyć celność i mobilność oraz zmniejszyć odrzut.

Specjalne wersje Edytuj

RP-74 Zulusa Edytuj

Zulu's PKM.png

RP-74 Zulusa leżące na szafce w jego wieży

To unikatowa wersja zwykłego RP, występująca jedynie w Zewie Prypeci

Były członek powinności zwany jako Zulus posiada przerobiony wariant RP-74. Jego wersja ma zwiększoną pojemność do 150 naboi (po ulepszeniu aż 200!), i jest znacznie bardziej niezawodne, waży jednak o 2,5kg więcej (10kg zamiast 7,5kg).

Można go uzyskać na dwa sposoby:

W Tunelu do Prypeci, jeśli Zulus zginie możemy wziąć jego karabin, musimy to jednak zrobić szybko zanim zrobi to ktoś inny z ekipy.

Jeśli przeżyje, możemy go później znaleźć w Prypeci w pobliżu szkoły po pierwszej misji u Kowalskiego. Będzie walczył z hordą snorków. Jeśli mu pomożemy, pójdzie do pralni (gracz może pójść wraz z nim). Możemy z nim odbyć dialog po którym daje nam swojego unikatowego RP-74 (Odblokuje to nam specjalne zakończenie). Musimy to jednak zrobić przed wyruszeniem do labratorium X-8

Glitch Edytuj

Możemy zglitchować grę aby otrzymać dwa unikatowe RP-74. Aby to zrobić musimy po uratowaniu go od snorków, nie eskortować go tylko wejść w menu handlu. Powinien być tam jeden z unikatowych RP którego możemy kupić za 25 000 RU.

RP-74 Czołgowy Edytuj

Ta wersja występuje jedynie w Czystym Niebie. Można ją zdobyć tylko na skutek przyjęcia zadania pobocznego od jednego z dowódców w Czerwonym Lesie. Od wersji zwykłej różni się tym, że nie można go ulepszyć oraz tym, że jego magazynek może pomieścić aż 2000 naboi, co przy naładowaniu "do pełna" sprawia, że karabin waży aż 33,5 kg.