FANDOM

Pchli Targ to lokacja występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Opis Edytuj

Targ zlokalizowany jest na Wysypisku i jest to w gruncie rzeczy doszczętnie zniszczony, wielokondygnacyjny budynek, z którego ostała się jedynie północno-zachodnia część ściany, fragmenty podłogi, które nie oderwały się od całości, przewrócone kolumny, które pełnią rolę podestu, a także kawałek schodów. Po drugiej stronie budynku znajduje się zejście do piwnicy, która pozostała praktycznie nienaruszona.

Całość jest wystarczająco solidna, aby Stalkerzy mogli z niej korzystać, zachowane fragmenty podłóg wystające ze ścian umożliwiają poruszanie się po nich, dodatkowo kolumny i schody umożliwiają dostanie się na wyższe poziomy. Co ciekawe, zejście na sam dół i ukrycie się pod betonowymi płytami umożliwia nawet przetrwanie emisji.

Na tyłach pchlego targu, za największą ścianą, znajduje się niewielka piwnica z dwoma pomieszczeniami. To miejsce, w którym odbywa się fragment wątku fabularnego, można w nim również przeczekać emisję.

SoC Cień Czarnobyla Edytuj

W pierwszej części trylogii obiekt ten sąsiaduje z posterunkiem frakcji Powinność i nie jest w żaden sposób ważny strategicznie. Zajmują go Bandyci, którzy okazjonalnie wciągają innych Stalkerów w pułapkę, głównie za sprawą sygnału SOS, który niekiedy można otrzymać przy pierwszej wizycie na Wysypisku. Oprócz tego z miejscem tym nie wiążą się jakiekolwiek ważniejsze wydarzenia, zadania ani osoby, w zasadzie nie ma ono nawet żadnej konkretnej nazwy.

CNM Czyste Niebo Edytuj

W drugiej części trylogii Pchli Targ zajmują Neutralni Stalkerzy. Liderem grupy przebywającej w tej lokacji jest Dziki Napr, można tam pohandlować oraz skorzystać z usług przewodnika. Miejsce to znajduje się naprzeciwko obozowiska bandytów, wystarczająco blisko, aby obie grupy widziały się nawzajem. Nie dochodzi jednak do żadnych zbrojnych incydentów. Samotnicy oferują do wykonania kilka zadań, z miejscem tym wiąże się także jedno zadanie od Bandytów. 

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • W modyfikacji Faction Wars, Bandyci będą próbować odbić Pchli Targ z rąk Stalkerów.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla możliwe jest wplątanie Powinności w walkę z Bandytami. Należy przyciągnąć uwagę Bandytów, tak aby podążali za bohaterem, a następnie udać się do posterunku Powinność. Bandyci podchodząc zbyt blisko sprowokują walkę i zostaną zlikwidowani.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo Pchli Targ znajduje się na tyle blisko obozowiska Bandytów, że możliwa jest ich likwidacja bez potrzeby opuszczania tego miejsca.
  • Czasami z powodu błędu stalkerzy po prostu znikają z pchlego targu. Potem Wolność może zająć to miejsce, mogą też wrócić Samotnicy. Jest to bardzo rzadko występujący bug.
  • Pod pchlim targiem znajduje się piwnica, w której można się schronić przed emisją.