Placówka Wojskowa to miejsce w Kordonie, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo.

Opis Edytuj

Placówka Wojskowa
Lokalizacja
Frakcja
Przewodnik
  • Nie

Jest to drugi posterunek, ustawiony na granicy pomiędzy Kordonem oraz Wysypiskiem, pełni on rolę przejścia pomiędzy lokacjami. Jak każde miejsce pełniące role przejścia jest bardzo ważne strategicznie, gdyż dzięki niemu można kontrolować kto i kiedy przechodzi z Kordonu na Wysypisko i na odwrót. Początkowo był zajmowany przez żołnierzy, później kontrolę nad nim przejęli Bandyci. W obu przypadkach konieczne było oswobodzenie posterunku, aby można było przejść dalej.

Występowanie Edytuj

S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla Edytuj

W pierwszej części serii posterunek zajmowany jest przez Bandytów, którzy atakują wszystkich w zasięgu wzroku. Posterunek ten, podobnie jak Wysypisko, leży w strefie wpływów frakcji Bandytów. Bohater musi zlikwidować przeciwników jeśli chce przejść dalej. Po rozwiązaniu tego problemu podróżowanie między lokacjami jest bezpieczne.

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo Edytuj

W prologu serii w miejscu tym rezyduje oddział Wojskowych po obu stronach przejścia. Żołnierze są wrogo nastawieni do wszystkich frakcji, zatem atakują każdego kogo zobaczą, usunięcie ich jest konieczne, aby móc dotrzeć na Wysypisko. Po przejęciu obiektu, kontrolę nad nim sprawują Samotnicy. Ruch ten był konieczny, żeby frakcja Samotników mogła prowadzić dalszą ekspansję w głąb Zony[1].

Ciekawostki Edytuj

  • Po zlikwidowaniu przeciwników na posterunku, nie pojawiają się oni ponownie.
  • Posterunek okazjonalnie staje się celem ataków mutantów.

Przypisy Edytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Wojna_Frakcji