FANDOM

Plac Budowlany to miejsce w Dziczy, występuje w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Plac Budowlany
Plac Budowlany

Plac Budowlany w Dziczy

Gra
Lokalizacja
Typ lokacji
  • Ruiny/Budynek
Rozmiar
  • Średni
Frakcje
Mutanty
Anomalie
Źródło

HistoriaEdytuj

Przed katastrofą w 1986 roku Dzicz była ośrodkiem przemysłowym, który można było uznać za prężnie rozwijaący się. Rozszerzający się sektor budowlany oraz kolejowy zapewniał regionowi rozwój i dobre zaplecze ekonomiczne. Plac budowy, obecny w Dziczy, jest pozostałością po tamtych czasach, miał to być wielokondygnacyjny budynek, który ostatecznie nigdy nie został ukończony. Po powstaniu Zony okazjonalnie służył jako schronienie dla stalkerów.

W roku 2012 budynek został czasowo przejęty przez niewielką grupę czterech Najemników Wilczarza, którzy realizowali zlecenie polegające na zdobyciu danych Profesora Krugłowa. W tym celu zajęli dworzec kolejowy, plac budowlany oraz zabezpieczyli jego okolicę. Ostatecznie kilka dni później zostali wyparci z Diczy przez Naznaczonego, który zliwkidował większość ludzi Wilczarza podczas eskortowania Krugłowa nad Jantar. Później Najemnicy nie wracali już w to miejsce[1].

OpisEdytuj

Jest to jedna z najwyższych i największych budowli znajdujących się  w Dziczy. Jest to doskonały puntk obserwacyjny, dzięki betonowym płytom oraz trwałym ścianom pozwala przetrwać emisje. Z ostatniego, odsłoniętego piętra budynku doskonale widać okolicę, można z góry likwidować mutanty oraz innych przeciwników. Sam budynek podzielony jest na dwa piętra, połączone schodami. Tuż przy placu pozostawiony został dźwig budowlany, pozostałość jeszcze z czasów sprzed powstania Zony i wybuchu w Elektrowni.

Nieopodal budynku znaleźć można kilka rodzajów anomalii oraz mutantów. tuż za południową ścianą budynku znajduje się Karuzela, a dalej na zachód Wir, w pobliżu grasuje wataha Ślepych Psów, a także Nibypies. Największym zagrożeniem jest jednak Pijawka obecna na tym terenie, która za teren łowiecki obrała rejony wokół trakcji kolejowej. Po wydarzeniach z 2012 roku miejsce to nie pełniło żadnej istotnej roli w rozgrywce.

FrakcjeEdytuj

MutantyEdytuj

AnomalieEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Jeśli bohater nie oczyści budynku przed wykonaniem zadania dla Krugłowa, będzie ostrzeliwany z góry przez czterech Najemników, oraz kolejną grupe idącą od strony tunelu ze spalaczami.

PrzypisyEdytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Dzicz

Więcej z Fandomu

Losowa wiki