To lokacja występująca na Bagnach w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Opis Edytuj

Plac to niewielki kawałek terenu leżący w północnej części bagien, składa się z dwóch połączonych ze sobą magazynów oraz niedużego zadaszenia leżącego naprzeciwko. Tuż obok znajdują się ruiny małego budynku, całość jest tylko częściowo ogrodzona. Dookoła rzucają się w oczy zniszczone maszyny, prawdopodobnie przeznaczone pod uprawy rolne oraz transport.

Jest to jedna z największych lokacji spotykanych na bagnach i pełni ważną strategicznie rolę w Wojnie Frakcji. Znajduje się ona przy drodze przecinającej bagna z południa na północ, sąsiaduje w znacznej odległości z Południowym Gospodarstwem, Osadą Rybacką oraz kilkoma pomniejszymi obozowiskami.

Historia Edytuj

Zanim, na skutek zalania całego terenu, utworzyły się bagna, w roku 1991 Plac maszynowy służyć do celów konstrukcyjnych oraz naprawczych. Całość prezentuje się nie najlepiej, budynki są mocno uszkodzone, nie posiadają drzwi ani okien, ponad to zniszczony jest dach, jednak z uwagi na gęstość sprzętu oraz budynków zapewnia bardzo dobrą ochronę w razie ewentualnej walki.

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo Edytuj

W rozgrywce Plac Maszynowi pełni istotną rolę, jest bowiem główną bazą Renegatów, głównych przeciwników Czystego Nieba w walce o terytorium. Miejsce to jest najbardziej rozbudowaną placówką zajmowaną przez Renegatów i stanowi główny cel bohatera oraz jego frakcji, zdobycie placu oraz likwidacja przeciwników jest kluczowa do przejęcia kontroli na bagnach.[1][2][3]

Nie jest to zadanie łatwe, ponieważ lokacja ta jest silnie strzeżona przez doświadczonych przedstawicieli Renegatów oraz ich dowództwo. Zabudowa placu maszynowego umożliwia długą i skuteczną obronę, znajduje się tam wiele miejsc idealnych do ukrycia się i prowadzenia ostrzału zza osłony, szturmowanie go jest bardzo skomplikowaną i ryzykowną operacją.

Zadania Edytuj

  • Przejmij Obiekt
  • Obrona Obiektu
  • Przejęcie Kontroli na Bagnach

Schowki Edytuj

Na Placu Maszynowym i w jego pobliżu znajduje się kilka schowków, które można odnaleźć, niestety na niektóre z nich trzeba mieć namiary, w przeciwnym wypadku nie da się ich odnaleźć. Informacje o schowkach można kupować lub znajdować w PDA poległych Stalkerów.

  • Za kontenerem
  • Przy ciężarówce

Przedmioty Edytuj

Na Placu Maszynowym można znaleźć kilkanaście przydatnych przedmiotów w postaci amunicji, uzbrojenia, zapasów medycznych oraz prowiantu. Część ekwipunku jest używana przez frakcję, która w danym momencie okupuje tę lokację, reszta jest schowana.

Broń i Amunicja Edytuj

  • Pistolet PMm Makarov
  • Pistolet Fora-12
  • Pistolet Maszynowy Viper 5
  • Karabinek Szturmowy AKS-74
  • Strzelba TOZ-34
  • Granat ręczny RGD-5
  • Amunicja - 9x18mm PBP, 9x18mm FMJ, 9x19mm, 9x19 P+P, 5.45x39mm, 12x70 śrutowe, 12x76 kulkowe, 12x76 strzałkowe.

Środki Medyczne Edytuj

  • Apteczka
  • Bandaże
  • Leki Antyradiacyjne

Żywność Edytuj

  • Chleb
  • Kiełbasa
  • Konserwy
  • Wódka

Przypisy Edytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/S.T.A.L.K.E.R.:_Czyste_Niebo
  2. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Renegaci
  3. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Czyste_Niebo