Południowe Gospodarstwo to lokacja występująca na Bagnach w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Historia Edytuj

Zanim cały obszar, na którym znajduje się gospodarstwo, zmienił się w bagno było ono własnością jednego z właścicieli ziemskich na tym terenie. Po ewakuacji całego terenu obiekt ten niszczał, będąc, już po powstaniu Zony, odwiedzanym w zasadzie jednie przez zwierzęta i mutanty.

Do czasu Wielkiej Emisji cały teren Bagien był niedostępny zatem gospodarstwo stało puste, jednak po jej nadejściu stało się ono przedmiotem rywalizacji dwóch zwalczających się grup, Renegatów oraz Czystego Nieba, które rywalizowały o przejęcie kontroli na Bagnach.

Opis Edytuj

Gospodarstwo to składa się z kilku podniszczonych budynków oraz małego magazynu. Całość jest otoczona drewnianym płotkiem, znajduje się ono w południowo-wschodniej części Bagien, jest to miejsce bezpośrednio graniczące z Kordonem i jedna z najważniejszych lokacji w grze.

Frakcja, która kontroluje to gospodarstwo kontroluje także wszelkich ruch pomiędzy Bagnami a Kordonem, nieodzowne jest więc jej przejęcie co stanowi jedno z dwóch najważniejszych zadań jakie ma do wykonania Najemnik podczas swojej wizyty w tym regionie.

CNM Czyste Niebo Edytuj

Bohater pomagając frakcji Czyste Niebo przejąć kontrolę na bagnach musi zdobyć wszystkie najważniejsze obiekty na tym terytorium, południowe gospodarstwo jest jednym z priorytetowych zadań bohatera gdyż umożliwia przejście do Kordonu. Obiekt jest przedmiotem jednego z dwóch głównych zadań, pierwszym jest zajęcie Placu Maszynowego - głównej siedziby Renegatów. Tylko niszcząc bazę przeciwnika i uzyskują dostęp do Kordonu można przejąć kontrolę nad całym obszarem Bagien.

Zadania Edytuj

Schowek SoC Schowki Edytuj

W tej lokacji znajduje się kilka schowków, które można odnaleźć, niestety na niektóre z nich trzeba mieć namiary, w przeciwnym wypadku nie da się ich odnaleźć. Informacje o schowkach można kupować lub znajdować w PDA poległych Stalkerów.

Przedmioty Edytuj

W gospodarstwie można znaleźć kilkanaście przydatnych przedmiotów w postaci amunicji, uzbrojenia, zapasów medycznych oraz prowiantu. Część ekwipunku jest używana przez frakcję, która w danym momencie okupuje tę lokację, reszta jest schowana.

Broń i Amunicja Edytuj

Środki Medyczne Edytuj

Żywność Edytuj

Ciekawostki CiekawostkiEdytuj

  • Nawet w przypadku wyeliminowania wszystkich Renegatów w gospodarstwie, po czasie pojawią się nowi.
  • Na południowy-wschód od gospodarstwa, tuż przy linii wysokiego napięcia, można zauważyć wiele anomalii Elektro, z pomocą detektora można w nich znaleźć artefakty Bateria.
  • W gospodarstwie nie pojawiają się żadne mutanty.