Podziemia AgropromuEdytuj

Jest to jedna z lokalizacji w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo. Lokacja ta odgrywa kluczową rolę w obu częściach gry, bohaterowie obu części trylogii muszą przez nią przejść.

OpisEdytuj

Jest to system tuneli oraz pomieszczeń znajdujących się pod powierzchnią Instytutu Badawczego Agroprom. Uchodzi za jedno z najstraszniejszych i najbardziej klimatycznych miejsc w obu częściach trylogii S.T.A.L.K.E.R. Nie wiadomo jakie było dokładne przeznaczenie tego miejsca w przeszłości, przed katastrofą i powstaniem Zony, choć patrząc na infrastrukturę pełniło rolę użytkową, stanowiło także połączenie pomiędzy centralną i zachodnią częścią Agropromu. Znaleźć tam można zabójcze anomalie, groźne mutanty i artefakty. Cała lokacja jest zrujnowana i spowita mrokiem. Na miejscu rzucają się w oczy rozległe rurociągi oraz długie ciemne tunele, po lewej stronie znajduje się zawalona klatka schodowa, natomiast idąc w prawo udajemy się w kierunku zachodniego wyjścia prostu do bazy wojskowej. Poza okazyjnymi wizytami Stalkerów lub patrolami Wojskowych, oraz jasna rzecz mutantami, miejsce pozostaje opuszczone. W dalszej części historii cała lokacja została zalana wodą, tym samym cały kompleks pozostaje niedostępny. 

S.T.A.L.K.E.R. - Cień CzarnobylaEdytuj

Podziemia są miejscem gdzie zlokalizowana jest kryjówka grupy Strieloka, jednego z najsławniejszych i najbardziej doświadczonych Stalkerów w Zonie. W pierwszej części trylogii bohater, który krok po kroku odkrywając swoją tożsamość, musi uratować Stalkera zwanego Kret, aby zdobyć informacje na temat dokładnego położenia kryjówki. Aby tego dokonać musi on zlikwidować Wojskowych, którzy osaczyli Kreta i jego ludzi, a następnie ewakuować ich poza kompleks. Później wraz z rozwojem akcji bohater odwiedza to miejsce po raz drugi, następuje po tym jak bohater odwiedza Laboratorium X-16, wówczas dostaje od innego członka ekipy Striełoka, Doktora, klucz do lokacji Hotel, której odwiedzenie jest konieczne do zakończenia głównej misji.

W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla tunele Agropromu pełne są anomalii oraz artefaktów jak Błysk, Elektro czy Blask Księżyca. Można także natrafić na mutanty, chociażby Pijawkę oraz Kontrolera, który znajduje się blisko wyjścia z tuneli. Oprócz tego są tam także Bandyci oraz dwa patrole Wojskowych. Zwiedzanie tej lokacji daje możliwość zebrania nie tylko srogich cęgów od przeciwników, ale także zdobycia pokaźnej liczby broni i amunicji (mowa głównie o AK-47 oraz naboje 5.45x39mm, a także pistoletów typu PMm z amunicją 9x18mm) oraz środków medycznych jak apteczki lub lekki antyradiacyjne.

Frakcje Edytuj

Mutanty Edytuj

Anomalie Edytuj

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste NieboEdytuj

W drugiej części trylogii S.T.A.L.K.E.R. bohater wykonuje zadanie zlecone przez generała Krylowa, polegające na zalaniu całego kompleksu tak aby odciąć znajdujące się w nim mutanty, stale uprzykrzające życie szturmowcom frakcji Powinność. Od tego zadania zależy właściwie bezpieczeństwo całej frakcji a także głównej siedziby Powinność, gdyż w przypadku rozprzestrzenienia się mutantów w rejonie, ich baza była by zagrożona atakami mutantów, szczególnie Snorków, ale również Pijawek czy nawet Kontrolera.  

Główny bohater ma okazje eksplorować niższe poziomy niedostępne w pierwszej części. Przedzierając się do głównego pomieszczenia musi pokonać Kontrolera oraz odblokować główny właz, aby całe podziemia wypełniły się wodą. Po wykonaniu zadania, bohater musi podjąć szybką ewakuację z podziemi zanim te zostaną całkowicie zalane, po tym wydarzeniu lokacja pozostaje niedostępna, a bohater może kontynuować swoje zadanie.

Podróż przez podziemia umożliwi zebranie niewielkiej ilości uzbrojenia oraz amunicji, chociażby wyrzutnie OG-7V, naboje typu 5.56x45mm SS109 i 5.45x39mm FMJ, a także apteczki - zwykłe, naukowe oraz wojskowe.

Frakcje Edytuj

Mutanty Edytuj

Anomalie Edytuj

Ciekawostki Edytuj