FANDOM

Posterunek Powinności to obiekt na Wysypisku, występujący w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Opis Edytuj

Jest to niewielki przyczółek założony tuż przed bramą do Rostoku, w celu ochrony tej lokacji przed wrogimi frakcjami. Na miejscu znaleźć można jeden barak, oraz kilkadziesiąt betonowych płyt, które mogą posłużyć jako bardzo wytrzymałą osłona, zza której możliwe jest prowadzenie ostrzału. Placówka sąsiaduje z ruinami budynku wielokondygnacyjnego, zwanego także Pchlim Targiem. Broniona jest przez Powinność, a następnie przez Bandytów.

SoCCień Czarnobyla Edytuj

W pierwszej części bohater może przejść przez posterunek jeśli zdobył dokumenty z bazy wojskowej w Agropromie. Po drodze będzie miał okazje także pomóc członkom Powinności w odparciu ataku hordy Dzików. Po dostarczeniu dokumentów miejsce to nie pełni żadnej ważnej roli, może ono być okazjonalnie atakowane przez mutanty, Spec-Naz lub Najemników.

Schowek SoC SchowkiEdytuj

CNM Czyste Niebo Edytuj

W prologu serii bramy do Rostoku pilnują Bandyci, na skutek Wojny Frakcji do walki o ten przyczółek włącza się także Wolność. Brama do Rostoku jest wówczas zamknięta. Miejsce to nie pełni żadnej ważniejszej roli w rozgrywce, można jednak pomóc przejąć je dowolnej frakcji np. Powinności lub Samotnikom, tym samym zwiększając ekspansję danej frakcji.

  • W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla czasami pojawia się bug, który powoduje, że nawet jeśli bohater wydatnie pomoże Powinności w walce z mutantami, to Chorąży i tak powie mu, że w ogóle nie pomógł.