FANDOM

Powinność
Powinność.png
Założyciel

Generał Taczenko

Lider
Centrala

Bar

Lokalizacje
Znani członkowie
Wrogowie
Neutralni

Samotnicy Wojsko (CoP) Wolność (CoP: częściowy pokój)

Przyjaciele

Ekolodzy

Zabójcze anomalie, niebezpieczne mutanty, anarchiści i bandyci... Nic nie powstrzyma triumfalnego marszu Powinności na ratunek planecie! - propagandowe treści  odtwarzane poprzez ich interkom

Powinność (Долг) - jest paramilitarnym odłamem Stalkerów operujących w Zonie. Jej członkowie postępują wobec ściśle określonego kodeksu. Zarówno oni, jak i frakcja Wolność, są największymi organizacjami zrzeszającymi stalkerów w Zonie. Pojawiają się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo oraz S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

PrzeglądEdytuj

Członkowie, którzy założyli Powinność, a także wiele innych osób należących do tejże frakcji, przedtem należało do Ukraińskich Sił Zbrojnych a także Oddziałów Specjalnych którzy tuż po przybyciu do Zony, zostali pozostawieni na rychłą śmierć jakiś czas po pierwszym spotkaniu z mutantami oraz różnorakimi anomaliami. Pozostali zaś członkowie to zwyczajni stalkerzy którzy widzieli dość horrorów Zony tudzież postanowili poczynić w tym kierunku odpowiednie kroki. Powinność postrzega Zonę jako "wrzoda" na świecie który musi zostać za wszelką cenę usunięty, jako że wierzą iż gdyby pozostawili ją taką jaką jest obecnie, z czasem grasujące w niej mutanty zaczęłyby wydostawać się poza jej granice i atakować świat zewnętrzny. Swój cel osiągają poprzez zabijanie wszelkich objawiających się przez Zonę manifestacji (mutanty), przy okazji wpędzając się w konflikty z frakcją Wolność, która twierdzi iż Zona jest czymś niezwykłym. Powinność staje również naprzeciw innym frakcjom takim jak Bandyci oraz Najemnicy którzy wymuszają na stalkerach artefakty oraz inne dobra w celu wzbogacenia się. Wraz z ponadprzeciętnym uzbrojeniem a także zapalonym członkom, zamierzają w pełni osiągnąć swój cel.

Jak zostało wspomniane wcześniej, Powinność wychodzi naprzeciw wszystkim tym, którzy przybywają do Zony w celu szerzenia korupcji. Są za całkowitym zniszczeniem Zony przy użyciu wszelakich dostępnych środków oraz brutalnej siły, dzięki czemu uważani są za przeciwieństwo Wolności oraz Ekologów, którzy postrzegają Zonę jako dar, a nie przekleństwo. Powinnościowcy zdają się tolerować Samotników, lecz są wrogo nastawieni do członków z frakcji Wolność, którzy próbują udaremniać ich wysiłki na każdym kroku. Nie stronią również od wdawania się w otwarte konflikty z Bandytami przez wzgląd na ich wrogość oraz skłonności do wymuszania rzeczy na innych stalkerach.

Otwarcie współpracują z Ekologami, oddając im wszystkie znalezione przez członków artefakty, by mogli oni lepiej zrozumieć Zonę oraz jej zachowania.

Frakcja ta prowadzi zajadły konflikt z Wolnością, poprez wzgląd na różniące ich ideologie.

HistoriaEdytuj

SHOC Dutyer (1).png

Członek Powinności - rok 2012

Powinność głównie złożona jest z ocalałych osób wysyłanych do Zony w ramach ekspedycji wojskowych mających na celu zajęcie tegoż terytorium dla rządu w związku z pierwszymi wtargnięciami nieznanych osób przedstawiających się jako Stalkerzy w roku 2009. Anomalie oraz częste ataki mutantów spowodowały mnóstwo strat w szeregach Powinności, dlatego też Ci, którym udało się wyjść cało skierowali się do Fabryki Rostok, gdzie postanowili osiąść, przy okazji ścierając się z wszelakimi potworami.

Dawniej, jednym z założycieli, a takze jedną z ważniejszych person tejże frakcji, był Taczenko, służący wtedy w randze Kapitana, dowódca grupy złożonej ze specjalistów którzy zostali wysłani z misją wysadzenia centrum Zony przy użyciu materiałów nuklearnych. Jednakże podczas ich wyprawy jej członkowie omalże nie zostali zabici przez emisję która wtedy nastąpiła. Zarówno kapitan, jak i jego najbardziej zaufani oficerowie postanowili pozbawić się możliwości komunikacji, co pozwoliło im zdezerterować i dołączyć do innych stalkerów swobodnie przemierzających równiny Zony. Podczas gdy owa sztuczka zdawała się działać, chaos spowodowany w grupie przez niego oraz innych spiskowców, doprowadził do ogromnych strat wśród żołnierzy, dając Taczence możliwość założenia Powinności.

Sam Taczenko nigdy nie był osobą potrafiącą wziąć odpowiedzialność za swoje czyny, a opowieść była efektownie dementowana przez wyżej postawionych członków. Podczas rutynowego wypadu w poszukiwaniu artefaktów zarówno Taczenko jak i reszta konspiratorów została uwięziona w anomalii przestrzennej. W czasie kiedy poszukiwali drogi ucieczki, pułkownik zaczął cierpieć na zaburzenia psychiczne, w związku z czym postrzelił dwóch innych oficerów zanim Taczenko mógł pozbawić go życia.

Po utracie ich założyciela, Generał Kryłow, jeden z żołnierzy który służył wraz z Kapitanem Taczenką podczas tej samej operacji, objął władzę a następnie ulokował bazę w Instytucie Badawczym Agroprom, gdzie rozpoczął badania poświęcone naturze mutantów, które zradzała Zona. Od tamtej pory, grupa unikała jakichkolwiek kontaktów z siłami rządowymi z oczywistego powodu.

Ich badania, które z początku szły bardzo ospale, ukierunkowane były w stronę odnalezienia dokumentów znajdujących się w podziemiach Agropromu, zawierających informacje o Sowieckich badaniach nad kontrolą umysłu które przeprowadzane były na okolicznych zwierzętach oraz badaniach przeprowadzanych przez Grupę, skupiającą się na projekcie Świadomości-Z.

W roku 2012, członkowie Powinności opuścili Instytut Agroprom, tym samym przenosząc swoją siedzibę do Baru w Fabryce Rostok. Ich wojna z frakcją Wolność nie ulegała eskalacji, wraz z ustąpieniem z miejsca przywódcy przez Generała Kryłowa oraz gotowością do przewodzenia jej przez Generała Brygady Woronina - przyjeli statyczną politykę - będą dalej walczyć z Wolnością, lecz nie będą szukali sposobu na ich całkowite zniszczenie.

Kiedy Strielokowi udało się otworzyć drogę prowadzącą ku północy, zarówno Powinność jak i Wolność wysłały swoje kontyngenty do stacji w Janowie, podczas gdy Generał Woronin dalej przewodził jego siłami we wzmocnionym bunkrze wewnątrz kompleksu fabrycznego Rostok.

OrganizacjaEdytuj

Powinność jest jedną z najlepiej zorganizowanych frakcji, wraz z ich rangami oraz biurokracją do których podchodzą w sposób dosć rygorystyczny. Każdy jej członek ma przydzieloną mu rangę (w oparciu o prawdziwe stopnie wojskowe) oraz jasno przydzielone obowiązki. Ich wyposażenie jest dokładnie sprawdzane oraz katalogowane ze względu na ich oznaczenia, podczas gdy wszystkie delikatne informacje są dobrze zakodowane, by zapobiec dostaniu się do nich persnoelowi spoza szeregów Powinności. Podczas przyjęcia w szeregi Powinności, każdy z wstępujących musi złożyć przysięgę.

WyposażenieEdytuj

Prócz doskonałego zorganizowania, siły Powinności są również jednymi z najlepiej uzbrojonych. Jako dawni operatorzy Sił Zbrojnych Ukrainy, używają dawnego uzbrojenia sił Sowieckich, który jest kolejnym przykładem na różnicę pomiędzy nimi a frakcją Wolność, która preferuje uzbrojenie NATO.

BrońEdytuj

  • PMm
  • Fora-12
  • SIP-t 2000
  • Sawn-Off TOZ-66
  • SPSA14 - używana przez członków Powinności tylko w Czystym Niebie oraz Zewie Prypeci.
  • Eliminator - broń używana tylko w Zewie Prypeci.
  • AKm 74/2U
  • AKm-74/2
  • IL 86 - broń powszechnie stosowana wśród nowo przyjętych członków (Cień Czarnobyla)
  • AC96/2
  • SA Avalanche
  • Tunder S14
  • RP-74
  • SVDm2

OpancerzenieEdytuj

  • Kombinezon PS5-M Uniwersalna Ochrona - podstawowy, lekki strój Stalkerów. Powszechnie spotykany wśród członków Powinności,
  • PSZ-9d "Powinność" - lekki strój Stalkerów spotykany wśród członków Powinności. Zapewnia dobrą ochronę przed anomaliami oraz potrafi zatrzymać pociski wystrzelonej z broni krótkiej. Możnaby go porównać do pancerza znanego jako Strażnik Wolności w Cieniu Czarnobyla,
  • PSZ-9d Uniwersalna Ochrona - odmiana Kombinezonu SEVA. Gracz może go otrzymać wyłącznie w Cieniu Czarnobyla, choć sam jest noszony przez członków Powinności w każdej odsłonie. Zapewnia świetną ochronę przeciwko promieniowaniu, anomaliom oraz całkiem przyzwoitą ochronę przeciwko pociskom,
  • Pancerz PSZ-9d "Powinność" - odmiana pancerza pancernego SKAT-9M "Bułat". Zapewnia lepszą ochronę przed ugryzieniami/zadrapaniami oraz pociskami od Strażnika Wolności, lecz zapewnia nieco gorszą ochronę przed anomaliami i promieniowaniem. Otrzymać go można wyłącznie w Czystym Niebie oraz Cieniu Czarnobyla.
  • Egzoszkielet Powinności - egzoszkielet w barwach Powinności. Niedostępny dla gracza przez wszystkie części gry.
Główne Frakcje
Dolg Patch.png
Powinność

Więcej z Fandomu

Losowa wiki