FANDOM

Pralnia jest to miejsce w Prypeci, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Historia Edytuj

Po niepowodzeniu Operacji "Tor Wodny" i utracie wszystkich śmigłowców, grupa ocalałych żołnierzy armii Ukraińskiej skryła się w pralni, czyniąc z niej swoją główną siedzibę. Wcześniej miejsce to było zajęte przez Monolit, jednak Wojskowi zdołali odeprzeć stamtąd przeciwników. Z biegiem czasu, głównie z powodu nasilających się ataków mutantów oraz Monolitu, niemal połowa z ocalałych zginęła. Od tamtego czasu oczekiwali oni na jakikolwiek postęp, w kwestii ewakuacji oraz zakończenia misji.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Posterunek Wojskowych pod dowództwem Pułkownika Kowalskiego. Ulokowany w solidnym, wielokondygnacyjnym budynku betonowym, dookoła otoczony zabudową różnego rodzaju. Nadawał się na schronienie, a także bazę wypadową. W razie potrzeby mógł służyć do działań defensywnych. Usytuowany jest w południowej części Prypeci, można tu uzyskać pomoc medyczną od Porucznika Rogowca, zdobyć broń wraz z amunicją od Porucznika Kiryłowa, prowiant oraz zasięgnąć informacji. Wszystkie działania militarne prowadzone na terenie miasta są kierowane właśnie z tego miejsca.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Wano w pralni, opowiadając żart, przybierze głos standardowego Samotnika zamiast swojego.
  • Budynek chroni przed emisjami jedynie Wojskowych, nie zapewnia żadnej ochrony innym frakcjom, jest to błąd gry.
  • W rzeczywistości, pralnia (obecnie Spetsplachechny) jest jednym z trzech przedsiębiorstw działających w Prypeci do dziś.
  • W przeciwieństwie do reszty lokacji, w pralni znajdują się tylko unikatowe postacie, które po śmierci nie będą się respawnować. Kiedy Major Diegtiariow przychodzi pierwszy raz do pralni, jej wnętrze jest pełne ludzi, którzy rozmawiają, śmieją się z żartów i ogólnie wypełniają pomieszczenie życiem. Pod koniec linii fabularnej, jeśli Diegtiariow nie był w stanie uratować oddział Kapitana Tarasowa i Porucznika Sokołowa, pralnia będzie wypełniona martwą ciszą.
  • Po lewej stronie pralni znajduje się posąg niedźwiedzia. Dokładnie taki sam jest w pobliżu Przedszkola.

Galeria Galeria Edytuj

W grze Edytuj

W rzeczywistości Edytuj