FANDOM

„Teraz będziesz w stanie przebić się do laboratorium, ale jeśli nie wyłączysz emitera, to długo nie pociągniesz - nawet z włączoną osłoną przeciwpsioniczną.”
— Profesor Sacharow. S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla
Profesor Sacharow to weteran wśród badaczy Zony. Uczestniczył w pierwszych ekspedycjach w 2007. Pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla i S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

PrzeszłośćEdytuj

Sacharow uczył się o Strefie odkąd w 2007 r. Utworzono pierwsze laboratoria badawcze w Zonie. Jest profesorem genetyki, ale zajmuje się prawie wszystkimi dziedzinami naukowymi, które obejmuje go Strefa. Jego uprzejmość i profesjonalizm, a także tendencja do oferowania Stalkerom intratnych kontraktów na artefakty i zmutowane części ciała, czynią go bardzo popularnym pracodawcą. Sacharow jest także wynalazcą, stworzył on kilka ulepszeń min. do kombinezonów, które pomagają chronić przed promieniowaniem PSI, jak chociażby obręcz Tarcza Psioniczna. Przewodzi niewielką grupą Ekologów w Jantarze, wraz z jego asystentami, Profesorem Krugłowem i Semenowem. Odgrywa kluczową rolę w serii.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

W Czystym Niebie Sacharow oferuje dwie misje, które są konieczne do wykonania dla Szramy, ale nie daje żadnych opcjonalnych zadań. Jednym z zadań jest odzyskanie PDA zaginionego dywizjonu Samotników, któremu udało się uzyskać schematy o emiterach Laboratorium X-16 z archiwum dokumentacji technicznej fabryki, ale zostali zabici, gdy kilku z ich członków zamieniło się w Zombie. Druga polega na tym, aby eskadra Lewusa naprawiła mechanizmy chłodzenia Laboratorium X-16, aby zapobiec emisji emitowanych przez emiter w Jantarze, tym samym umożliwiając eksplorację sekcji fabryki i wejście Szramy do Czerwonego Lasu.

W "Czystym Niebie" Sacharow sprzedaje egzotyczną amunicję do broni, z wszystkimi pociskami przeciwpancernymi, które nie są łatwo dostępne u większości handlarzy, takich jak amunicja pancerna o rozmiarach 5,45 mm i 5,56 mm, używanej w większości karabinów szturmowych. Sprzedaje także amunicję 7,62x54mm, zarówno naboje snajperskie 7N1, jak i tanie naboje PP używane przez PKM i naboje 9x39mm. Oferuje na sprzedaż rzadkie i potężne kombinezony, takie jak Egzoszkielet i Kombinezon Skat-9, w tym Kombinezon SEVA i Kombinezon Beryl-5M. Ogólnie rzecz biorąc, Sacharow jest cennym handlarzem, ponieważ sprzedaje duży wybór narzędzi, które normalnie wymagałyby dołączenia do danej frakcji w celu ich uzyskania, jego jedyną wadą jest to, że nie sprzedaje ani nie kupuje broni palnej. Jako Naukowiec sprzedaje najszerszą gamę artykułów medycznych: ma wszystkie 3 apteczki na sprzedaż i największą sprzedaż bandaży (najczęściej od 8-10 sztuk na sprzedaż). Kupuje artefakty za 80% ich podstawowej wartości (Sidorowicz płaci 90%, a inni inwestorzy płacą około 60%).

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

W 2012 roku Profesor Sacharow nadal prowadzi badania związane z Laboratorium X-16, a także rozwija doskonałą ochronę przez promieniowaniem psionicznym. Naukowiec wysyła ekspedycję składającą się z Wasiliewa i Ducha w celu wyłączenia źródła promieniowania psionicznego. Jednak jego plany zawodzą, a uczestniczy ekspedycji umierają: Duch w podziemnym laboratorium, a Wasiliew nad jeziorem.

Daje szereg misji polegających na zdobyciu artefaktów i zmutowanych części ciała. Sprzedaje kombinezony Ekologów i zaopatrzenie wojskowe (broń i amunicję). Jeśli Naznaczony uratuje Profesora Krugłowa w Dziczy, da mu SSP-99 i jeśli z powodzeniem wykona pomiary emisji psionicznych z pomocą Krugłowa, da Naznaczonemu artefakt "Kamienny Kwiat" wraz z funkcjonalnym hełmem ochronnym psi. Zapewni on Naznaczonemu mocny kombinezon SSP-99M po otrzymaniu Kombinezonu Ducha.

Sprzedaje on Kombinezon SSP-99, Kombinezon SEVA, Tunder S14, IL 86, Obokan oraz Chaser 13 wraz z amunicją do odpowiedniej broni. Gdy Naznaczony pomoże Krugłow'owi wykonać niezbędne pomiary dla hełmu Psi, zacznie on sprzedawać Chaser 13 i IL 86. Jednak po dezaktywacji nadajnika psionicznego w Laboratorium X-16 zacznie sprzedawać Kombinezon SEVA i Tunder S14 wraz z pociskami. Sacharow także obniży ceny i kupi od Naznaczonego różne rzeczy po lepszej cenie.

  • Nazwisko naukowca ("Sacharow") to nawiązanie do prawdziwej postaci - profesora Andrieja Sacharowa.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci jest wiele odniesień do Sacharowa. Jednym z ważniejszych jest aktualizacja "Psi-dome" dla kombinezonów zaprojektowaną przez Sacharowa. Inna wzmianka pochodzi od Profesora Hermana, który odwiedzał Mobilne Laboratorium Sacharowa przed przeprowadzką.
  • Podczas wydarzeń z Czystego Nieba Profesor Sacharow widział Strełoka, natomiast w Cieniu Czarnobyla zachowuje się tak, jakby go nie znał. Najprawdopodobniej zapomniał, ponieważ Sacharow jest stary i jest pochłonięty pracą. Ostatecznie twórcy gry podczas opracowywania Czystego Nieba wyznali, że podczas pierwszego spotkania Sacharowa i Striełoka twarz Stalkera była owinięta bandażami.
  • Jest pewien błąd, który sprawia, że ​​Sacharow zostaje w laboratorium, wciąż wołając: "Witam, witam" i nie może wchodzić w interakcje z graczem.
  • Co dziwne, w Czystym Niebie ranga Sacharowa to "doświadczony", natomiast w Cieniu Czarnobyla nosi rangę "kot", prawdopodobnie jest to niedopatrzenie.
  • Jest jedną z dwóch postaci, które mają taki sam wygląd we wszystkich grach w serii. Druga to Nowikow.
  • Sacharow wygląda jak Doktor i Przedstawiciel "Świadomość-Z", ponieważ używają jednego modelu.
  • Ciągle wypowiada denerwującą frazę "Tak-tak?", która stała się popularna wśród fanów razem z frazami Żorika, Garriego, Strażnika Powinności, Sidorowicza i Pietruchy, a także Bandytów.
  • W bunkrze widać jego "zwierzaka" - szczura laboratoryjnego biegającego w kole.
  • W Czystym Niebie jest jedynym przedstawicielem Ekologów (nie licząc Ekologów, których Szrama prowadził w intrze).
  • W Czystym Niebie można kupić od niego amunicję do RP-74 i SVDm-2, jeśli Szrama nie należy do żadnej frakcji bądź jest Samotnikiem.

Literatura Literatura Edytuj

  • W książce "Prawo Snajpera" Sacharow wyznaje, że jest jednym z twórców "Carskiej Bomby".
  • W książkach Dimitrija Sillova mówi się, że Sacharow stworzył bunkier i prawie wszystkie frakcje w Zonie. Nawet Monolit i Renegaci z nim handlują.