FANDOM

„Teraz będziesz w stanie przebić się do laboratorium, ale jeśli nie wyłączysz emitera, to długo nie pociągniesz - nawet z włączoną osłoną przeciwpsioniczną.”
— Profesor Sacharow. S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla
Profesor Sacharow to weteran wśród badaczy Zony. Uczestniczył w pierwszych ekspedycjach w 2007. Pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla i S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Przeszłość

Sacharow uczył się o Strefie odkąd w 2007 r. Utworzono pierwsze laboratoria badawcze w Zonie. Jest profesorem genetyki, ale zajmuje się prawie wszystkimi dziedzinami naukowymi, które obejmuje go Strefa. Jego uprzejmość i profesjonalizm, a także tendencja do oferowania Stalkerom intratnych kontraktów na artefakty i zmutowane części ciała, czynią go bardzo popularnym pracodawcą. Przewodzi niewielką grupą Ekologów w Jantarze, wraz z jego asystentami, Profesorem Krugłowem i Semenowem. Odgrywa kluczową rolę w serii.

Charakterystyka

CNM Czyste Niebo

W Czystym Niebie Sacharow oferuje dwie misje, które są konieczne do wykonania dla Szramy, ale nie daje żadnych opcjonalnych zadań. Jednym z zadań jest odzyskanie PDA zaginionego dywizjonu Samotników, któremu udało się uzyskać schematy o emiterach Laboratorium X-16 z archiwum dokumentacji technicznej fabryki, ale zostali zabici, gdy kilku z ich członków zamieniło się w Zombie. Druga polega na tym, aby eskadra Lewusa naprawiła mechanizmy chłodzenia Laboratorium X-16, aby zapobiec emisji emitowanych przez emiter w Jantarze, tym samym umożliwiając eksplorację sekcji fabryki i wejście Szramy do Czerwonego Lasu.

W "Czystym Niebie" Sacharow sprzedaje egzotyczną amunicję do broni, z wszystkimi pociskami przeciwpancernymi, które nie są łatwo dostępne u większości handlarzy, takich jak amunicja pancerna o rozmiarach 5,45 mm i 5,56 mm, używanej w większości karabinów szturmowych. Sprzedaje także amunicję 7,62x54mm, zarówno naboje snajperskie 7N1, jak i tanie naboje PP używane przez PKM i naboje 9x39mm. Oferuje na sprzedaż rzadkie i potężne kombinezony, takie jak Egzoszkielet i Kombinezon Skat-9, w tym Kombinezon SEVA i Kombinezon Beryl-5M. Ogólnie rzecz biorąc, Sacharow jest cennym handlarzem, ponieważ sprzedaje duży wybór narzędzi, które normalnie wymagałyby dołączenia do danej frakcji w celu ich uzyskania, jego jedyną wadą jest to, że nie sprzedaje ani nie kupuje broni palnej. Jako Naukowiec sprzedaje najszerszą gamę artykułów medycznych: ma wszystkie 3 apteczki na sprzedaż i największą sprzedaż bandaży (najczęściej od 8-10 sztuk na sprzedaż). Kupuje artefakty za 80% ich podstawowej wartości (Sidorowicz płaci 90%, a inni inwestorzy płacą około 60%).

SoC Cień Czarnobyla

W 2012 roku Profesor Sacharow nadal prowadzi badania związane z Laboratorium X-16, a także rozwija doskonałą ochronę przez promieniowaniem psionicznym. Naukowiec wysyła ekspedycję składającą się z Wasiliewa i Ducha w celu wyłączenia źródła promieniowania psionicznego. Jednak jego plany zawodzą, a uczestniczy ekspedycji umierają: Duch w podziemnym laboratorium, a Wasiliew nad jeziorem.

Daje szereg misji polegających na zdobyciu artefaktów i zmutowanych części ciała. Sprzedaje kombinezony Ekologów i zaopatrzenie wojskowe (broń i amunicję). Jeśli Naznaczony uratuje Profesora Krugłowa w Dziczy, da mu SSP-99 i jeśli z powodzeniem wykona pomiary emisji psionicznych z pomocą Krugłowa, da Naznaczonemu artefakt "Kamienny Kwiat" wraz z funkcjonalnym hełmem ochronnym psi. Zapewni on Naznaczonemu mocny kombinezon SSP-99M po otrzymaniu Kombinezonu Ducha.

Sprzedaje on Kombinezon SSP-99, Kombinezon SEVA, Tunder S14, IL 86, Obokan oraz Chaser 13 wraz z amunicją do odpowiedniej broni. Gdy Naznaczony pomoże Krugłow'owi wykonać niezbędne pomiary dla hełmu Psi, zacznie on sprzedawać Chaser 13 i IL 86. Jednak po dezaktywacji nadajnika psionicznego w Laboratorium X-16 zacznie sprzedawać Kombinezon SEVA i Tunder S14 wraz z pociskami. Sacharow także obniży ceny i kupi od Naznaczonego różne rzeczy po lepszej cenie.

Ciekawostki Ciekawostki

  • Nazwisko naukowca ("Sacharow") to nawiązanie do prawdziwej postaci - profesora Andrieja Sacharowa.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci jest wiele odniesień do Sacharowa. Jednym z ważniejszych jest aktualizacja "Psi-dome" dla kombinezonów zaprojektowaną przez Sacharowa. Inna wzmianka pochodzi od Profesora Hermana, który odwiedzał Mobilne Laboratorium Sacharowa przed przeprowadzką.
  • Podczas wydarzeń z Czystego Nieba Profesor Sacharow widział Strełoka, natomiast w Cieniu Czarnobyla zachowuje się tak, jakby go nie znał. Najprawdopodobniej zapomniał, ponieważ Sacharow jest stary i jest pochłonięty pracą. Ostatecznie twórcy gry podczas opracowywania Czystego Nieba wyznali, że podczas pierwszego spotkania Sacharowa i Striełoka twarz Stalkera była owinięta bandażami.
  • Jest pewien błąd, który sprawia, że ​​Sacharow zostaje w laboratorium, wciąż wołając: "Witam, witam" i nie może wchodzić w interakcje z graczem.
  • Co dziwne, w Czystym Niebie ranga Sacharowa to "doświadczony", natomiast w Cieniu Czarnobyla nosi rangę "kot", prawdopodobnie jest to niedopatrzenie.
  • Jest jedną z dwóch postaci, które mają taki sam wygląd we wszystkich grach w serii. Druga to Nowikow.
  • Sacharow wygląda jak Doktor i Przedstawiciel "Świadomość-Z", ponieważ używają jednego modelu.
  • Ciągle wypowiada denerwującą frazę "Tak-tak?", która stała się popularna wśród fanów razem z frazami Żorika, Garriego, Strażnika Powinności, Sidorowicza i Pietruchy, a także Bandytów.
  • W bunkrze widać jego "zwierzaka" - szczura laboratoryjnego biegającego w kole.
  • W Czystym Niebie jest jedynym przedstawicielem Ekologów (nie licząc Ekologów, których Szrama prowadził w intrze).
  • W Czystym Niebie można kupić od niego amunicję do RP-74 i SVDm-2, jeśli Szrama nie należy do żadnej frakcji bądź jest Samotnikiem.

Literatura

  • W książce "Prawo Snajpera" Sacharow wyznaje, że jest jednym z twórców "Carskiej Bomby".
  • W książkach Dimitrija Sillova mówi się, że Sacharow stworzył bunkier i prawie wszystkie frakcje w Zonie. Nawet Monolit i Renegaci z nim handlują.