FANDOM

Przedszkole to obiekt w Prypeci, występuje w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Opis Edytuj

Miejsce, w którym bohater musi zniszczyć urządzenie zagłuszające sygnał radiowy. Zbadanie tej sprawy zleca mu Pułkownik Kowalski. Materiały wybuchowe zdobyte wcześniej mogą posłużyć do wysadzenia drzwi w północno-wschodniej części lokacji. Budynek i jego okolice narażone są na promieniowanie psioniczne, pojawiają się tam również Poltergeisty. Znikają one jednak po zniszczeniu urządzenia zagłuszającego. Oprócz tego, na pierwszym piętrze budynku, znajduje się schowek należący do frakcji Monolit, można tam znaleźć kilka cennych rzeczy.

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

Przedszkole znajduje się w południowo-wschodniej części mapy. Jest to miejsce, w którym większość ekspertów pojawia się w mieście. Podczas pierwszej podróży, bohater będzie musiał wywalczyć sobie drogę przez miasto, wraz z grupą Samotników ekspertów, będą atakowani przez siły frakcji Monolit

W przedszkolu znadjuje się Kontroler, a także ekspertów frakcji Powinność niedaleko tego miejsca. Skrytka w okolicy zawiera kombinezon PSZ-9d w szafce na parterze, a stary tajny schowek zawierający Baterię oraz Płomień znajduje się w pokoju na najwyższym piętrze.

ZP Zew PrypeciEdytuj

Lokacja ta uległa pewnym zmianom, w porównaniu do pierwszej części serii. Znajduje się w południowej części mapy, gdzie odbywa się jedno z zadań głównych, w której bohater musi zniszczyć nadajnik Monolitu, znajdujący się wewnątrz budynku, a następnie uratować porucznika Wojskowych. Budynek jest początkowo zablokowany, protagonista będzie musiał zniszczyć drzwi wejściowe z materiałami wybuchowymi, w ramach wspomnianej wyżej misji, dzięki czemu budynek będzie dostępny przez resztę gry. Budynek jest pusty, z wyjątkiem trzech Poltergeistów, którzy pojawiają się tylko podczas misji interferencji radiowej. Jeden z tych mutantów pojawia się zawsze, gdy bohater zbliży się do klatki schodowej, a dwa kolejne mogą zjawiać się, jeśli protagonista pozostanie w środku zbyt długo. Skrytka Monolitu znajduje się w przedszkolu, na pierwszym piętrze, za skrzyniami. Samotnicy oraz Najemnicy mogą odkrywać obszar w grze free play.

ZadaniaEdytuj

Kowalski zleca głównemu bohaterowi wyłączenie urządzenia zagłuszającego sygnał radiowy, zadania tego nie może powierzyć żadnemu ze swoich ludzi z obawy przed utratą kolejnych członków swojego odziału. Urządzenia zagłuszając sygnały radiowe uniemożliwia wojskowym nadawania jakichkolwiek sygnałów oraz komunikatów, przez co nie mogą oni wezwać wsparcia, ani skontaktować się z innymi grupami stalkerów.

Bohater podczas wykonywania zadania narażony jest na oddziaływanie promieniowania PSI, a także telekinetycznych ataków mutantów z grupy Poltergeistów. Po zlikwidowaniu przeciwników protagonista dezaktywuje zagłuszacz, po czym musi powrócić do zleceniodawcy, Pułkownika Kowalskiego, i poinformować go o pomyślnym zakończeniu zadania. Agent SBU otrzymuje wynagrodzenie za swoją pracę, po czym zlecenie kończy się powodzeniem.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Sądząc po schowkach i antenie, miejsce to wcześniej było zajmowane przez Monolit. Wynika to także z rozmowy z jednym z Wojskowych.
  • Przed podjęciem misji przed wejściem do ogrodu można napotkać Pijawkę.
  • Nie jest jasne jak Porucznik Rogowiec się dostał do pomieszczenia, gdyż było ono zamknięte.
  • Być może część Wojskowych popełniła samobójstwo nie mogą wytrzymać ataku telepatycznego Kontrolera. Tak zrobił min. Sierżant Jarmoszuk. Jednak nie ma tam poza tym jednym przypadkiem śladów walki.

GaleriaEdytuj