Petrenko01
Jest to handlarz "Powinności" w jej głównej bazie w Rostoku. Możemy od niego zakupić broń typową dla frakcji - na przykład Obokan,Tunder S14. Pietrenko sprzedaje oczywiście także amunicję, apteczki oraz dodatki do broni.

Dostęp do niego otrzymujemy dopiero po wykonaniu misji w Labolatorium X16, po rozmowie z Barmanem. Wcześniej dostęp do bazy w której się znajduje, blokują strażnicy.

Oferuje nam misję, polegającą na zabiciu członka "Wolności"

Jego wyposażenie to: karabin maszynowy Obokan oraz kombinezon PSZ-9d.

Jest jednak sposób umożliwiający nam dostęp do handlarza przed wykonaniem misji - mianowicie - należy wejść po drabinie na dach budynku przy wejściu do bazy,a następnie zeskoczyć już na terenie bazy. Uwaga - członkowie "Powinności" na terenie kwatery głównej będą wrogo nastawieni. Można jednak uciec. Należy przecisnąć się miedzy dwoma budynkami położonymi na zachód od budynku,w którym siedzi handlarz. Co jednak z wrogim nastawieniem członków frakcji? Przed ucieczką należy zdobyć misję od Pietrenki,a po jej wykonaniu "Powinnościowcy" na terenie bazy będą nastawieni neutralnie.