„Jeden z naszych oficerów przeszedł na stronę "Wolności", a wiedział o tym wszystkim. Krótko mówiąc, trzeba go zlikwidować, zanim powie za dużo.”
— Pułkownik Pietrienko
Pułkownik Pietrienko to postać pojawiająca się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Przeszłość Edytuj

Pułkownik Pietrienko jest jednym z założycieli Powinności oraz zastępcą i prawą ręką Generała Woronina. To on stworzył kodeks, którego przestrzegają członkowie Powinności oraz zwerbował kluczowych członków do tej frakcji. Pełni funkcję handlarza Powinności w jej głównej bazie w Rostoku.

Charakterystyka Edytuj

Pułkownik Pietrienko przebywa w Rostoku, w głównej bazie Powinności, gdzie zajmuje się zaopatrzeniem. Można od niego zakupić broń typową dla frakcji - na przykład Obokan, Tunder S14. Pietrienko sprzedaje oczywiście także amunicję, apteczki oraz dodatki do broni.

Dostęp do niego Naznaczony otrzymuje dopiero po wykonaniu misji w Laboratorium X-16, po rozmowie z Barmanem. Wcześniej dostępu do bazy w której się znajduje, blokują strażnicy.

Zleca misje polegającą na zabiciu Gałązki, dawnego oficera Powinności, który zdradził frakcję i przeszedł na stronę Wolności. Pietrienko boi się, że Gałązka powie o planach Powinności związanych z Prypeciem swoim nowym kompanom, w wyniku czego wymaga od Naznaczonego pozbycia się go raz na zawsze.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • W Zewie Prypeci niektóre Zombie mogą nosić nazwisko "Pietrienko".
  • O Pietrience krąży wiele legend.
  • Co dziwne, ranga pułkownika to "Doświadczony", chociaż powinien on być ekspertem lub chociaż weteranem.
  • Jest uzbrojony w Obokana, a po misji polegającej na kradzieży Bulldoga 6 dzierży SVDm-2. Również po tej misji zwiększy się jego asortyment.
  • Co dziwne, po jego zabiciu cały jego asortyment znika z jego ekwipunku. Logicznym wytłumaczeniem jest to, iż cały sprzęt nie znajduje się w jego rękach, ale gdzieś w magazynie. Technicznie rzecz biorąc, twórcy nie chcieli, aby gracz zdobył tyle asortymentu od niego.
  • Można się do niego dostać na początku gry - mianowicie - należy wejść po drabinie na dach budynku przy wejściu do bazy, a następnie zeskoczyć już na terenie bazy. Uwaga - członkowie Powinności na terenie kwatery głównej będą wrogo nastawieni. Można jednak uciec. Należy przecisnąć się miedzy dwoma budynkami położonymi na zachód od budynku,w którym siedzi handlarz.

Literatura Edytuj

  • W książce "Zimna krew" Pietrienko był starym przyjacielem głównego bohatera, Kaltera, gdyż byli partnerami i wspólnie przeszli szkolenie wojskowe.