FANDOM

Pyrogeist to mutant wytępujący w calej serii S.T.A.L.K.E.R.

Pyrogeist
Pyrogeist

Pyrogeist

Ogólna Charakterystyka
Rodzaj
  • Nieznany
Statystyki
Zdrowie
  • Bardzo niski
Rodzaj ataku
  • Telekineza
  • Pirokineza
Umiejętności
  • Ataki Pirokinetyczne
  • Ataki Telekinetyczne
Trofea
  • N/D
Występowanie
SoC S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla
CNM S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo
ZP S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci
Źródło

CharakterystykaEdytuj

Nie jest znane pochodzenie Pyrogeistów, nie jest również jasne w jaki dokładnie sposób powstały, ani czym były przed przemianą. Z reguły mutanty w Zonie posiadają swoje pierwowzory, które świadczą o tym, czym były przed mutacjami. W tym przypadku nie ma informacji ani żadnych poszlak. Istnieje jednak przypuszczenie, że mogą to być stworzenia powstałe z samej energii, choć nie ma żadnych dowodów na potwierdzenie tej teorii. Jest to w gruncie rzeczy specjalna odmiana Poltergeista, pojawiająca się w formie latającego ognika, tworzącego charakterystyczne słupy ognia, którymi atakuje swoich przeciwników. Ataki Pirokinezą zadają obrażenia termiczne, jednak w tym przypadku nieznaczne. Podstawowa ochrona kombinezomu przed obrażeniami termicznymi w pełni wysarczy, by czuć się bezpiecznie. Nietrudno go rozpoznać, dzięki wyraźnej, pomarańczowej poświacie, a także szybkich ruchach ponad ziemią. Kiedy ten gatunek mutanta umiera rozlega się głośny huk, po czym następuje efektowna eksplozja z widoczną krwią oraz ogniem.

Mutant ten nie posiada fizycznej postaci, występuje tylko i wyłącznie pod postacią ognika. Spotykany jest z reguły w grupie z kilkoma innymi przedstawicielami tego gatunku, najczęściej w ciemnych pomieszczeniach oraz podziemiach. Nie jest on zbyt poważnym zagrożeniem dla Stalkerów, może jednak bardzo utrudniać eksplorację oraz zadawać niewielkie obrażenia termiczne. Pyrogeist cechuje się również niewielką wytrzymałością, jeden celny strzał w lewitującą kulę ognia wystarcza, aby go zniszczyć. Jest to stworzenie występujące rzadko w Zonie, niewielu miało okazję widzieć Pyrogeista na własne oczy.

UmiejętnościEdytuj

Podstawową formą ataku tych mutantów jest słupy ognia, bardzo podobne do Anomalii Spalacz. Ataki tworzone są za pomocą zdolności telekinetycznych, a więc podobnie jak to ma miejsce w przypadku Poltergeistów. Warto zauważyć jednak że Pyrogeist, w porównaniu do swojego kuzyna, ma bardziej wyrafinowane metody atakowania telekinezą, potrafi on min. zamykać drzwi przed nosem Stalkerów, blokować im drogę poprzez rzucanie na nią różnych przedmiotów, lub samemu stając na drodze.

WystępowanieEdytuj

S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla EdytujEdytuj

  • S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater po raz pierwszy natrafia na Pyrogeista będąc w Laboratorium X-18, kiedy to stworzenie blokuje za pomocą swoich zdolności telekinetycznych przejście do dalszej sekcji budynku. Jedynym sposobem ominięcia tej przeszkody jest zniszczenie mutanta.
  • Więcej Pyrogeistów rezyduje w Sterowni Monolitu, siedzibie projektu Świadomość-Z, nie zaatakują one jednak osoby znajdującej się w innym pomieszczeniu niż one same[1].

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo EdytujEdytuj

  • W drugiej części trylogii cztery Pyrogeisty znajdują się w Podziemiach Instytutu Agroprom, strzegąc wyjścia. Blokują one ostatnią część klatki schodowej za pomocą jakiegoś rodzaju pola telekinetycznego. Główny bohater musi je zniszczyć jeśli nie chce mieć utrudnień w dalszej eksploracji terenu[2].

S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci. EdytujEdytuj

  • Jeden Pyrogeist pojawia się w pobliżu Anomalii Circus, bohater może zlikwidować mutanta z bezpiecznej odległości praktycznie za pierwszym strzałem. W okolicy nie ma innych przedstawicieli tego gatunku mutanta. Będzie się on natomiast spawnował w tym miejscu od czasu do czasu[3].

Strategia walki z PyrogeistemEdytuj

Pyrogeisty to mutanty charakteryzujące się raczej niską wytrzymałością oraz niewielkimi obrażeniami termicznymi, jakie mogą zadać. Potrafią natomiast znacząco utrudniać poruszanie się oraz odwracać uwagę. Pojedynczy strzał ze strzelby lub karabinu szturmowego jest wystarczający, aby pozbyć się problemu.

CiekawostkiEdytuj

  • Jest to jeden z dwóch mutantów, które nie posiadają fizycznej formy. Drugim jest Poltergeist.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki