FANDOM

Rangi oraz tytuły służą odznaczaniu Stalkerów w Zonie, w zależności od ich doświadczenia i osiągnięć. Odzwierciedlają one nie tylko umiejętności Stalkera, ale także jego wyposażenie i miejsce rankingu.

Rangi Edytuj

Kot Kot Edytuj

Tę rangę otrzymują wszyscy nowo przybyli do Zony. Brak doświadczenia to drugie imię Kotów, są bardzo słabo uzbrojeni, kiepsko radzą sobie z bronią, ich wiedza na temat Zony jest mocno ograniczona. Koty z reguły na początku muszą znaleźć sobie miejsce, gdzie można się na jakiś czas zatrzymać i zdobyć podstawową wiedzę o Zonie i wszystkim co się w niej znajduje, nabrać doświadczenia, zanim będą mogli myśleć o wypadach poza swoją lokację.

Broń Edytuj

Kombinezony Edytuj

Początkujący PoczątkującyEdytuj

Ta ranga przeznaczona dla Stalkerów, którzy są w Zonie od niedługiego czasu, ale zdążyli już załapać co, gdzie i jak. Podobnie jak Koty są słabo wyekwipowani i mają braki w wyszkoleniu, poczynili jednak pewne postępy w kwestii wiedzy o Zonie i radzenia sobie z zagrożeniami, walczyli już z pospolitymi mutantami, wykonali swoje pierwsze zlecenia. Muszą się jednak jeszcze sporo nauczyć, aby móc na własną rękę przemierzać Zonę.

BrońEdytuj

KombinezonyEdytuj

Doświadczony Doświadczony Edytuj

Ranga doświadczonego Stalkera przypada stałym bywalcom Zony, którzy są w niej już dosyć długo. Znają oni zasady jakie panują w Zonie, potrafią sprawnie obsługiwać broń palną, posiadają porządne kombinezony, czasami zapuszczają się bardziej wgłąb Zony, by zdobywać artefakty, wykonywać zlecenia i odkrywać nowe miejsca. To wymagający przeciwnicy, mile widziani we frakcjach Zony ze swoimi umiejętnościami i doświadczeniem.

Broń Edytuj

Kombinezony Edytuj

Weteran Weteran Edytuj

Rangą weterana mogą się pochwalić tylko bardzo doświadczeni Stalkerzy, którzy wiele już przeszli w Zonie. Bardzo dobrze radzą sobie z bronią palną, mają bardzo dobry sprzęt i znają Zonę, to trudni przeciwnicy, z którymi każdy musi się liczyć, są bardzo cenionymi członkami frakcji, zarówno jako żołnierze jak i jako liderzy. To im powierzane są skomplikowane zadania oraz długie wypady w głąb Zony.

Broń Edytuj

Kombinezony Edytuj

Ekspert Ekspert Edytuj

Ranga eksperta jest zarezerwowana wyłącznie dla najlepszych Stalkerów. To prawdziwi zawodowcy, którzy podróżowali przez całą Zonę. Znakomicie radzą sobie z większością rodzajów broni palnej, noszą drogie i nowoczesne kombinezony, mają znajomości w całej Zonie. Dzięki swoim umiejętnością, wyposażeniu i doświadczeniu są w stanie rzucić wyzwanie każdemu przeciwnikowi, mogą nawiązać równą walkę nawet z najgroźniejszymi mutantami. Są bardzo szanowanymi Stalkerami, zawsze wysoko w rankingach.

Broń Edytuj

Kombinezony Edytuj

Ekspert Mistrz Edytuj

Na tę rangę zasługują nieliczni stalkerzy, których najczęściej można znaleźć w najbardziej niebezpiecznych rejonach Zony. Najczęściej pełnią oni rolę dowódców, tworząc własne grupy i przemierzają Zonę dla własnych celów.

Broń Edytuj

Kombinezony Edytuj

Ekspert Legenda Edytuj

Ranga Legendy jest dostępna tylko dla nielicznych spośród najlepszych w Zonie. Wyróżniają się perfekcyjną obsługą niemal każdego rodzaju broni, korzystają z Egzoszkieletów, wyrafinowanego uzbrojenia oraz najdroższych artefaktów. Są w stanie pokonać każdego mutanta jaki stanie im na drodze, nie straszne są im anomalie, byli w większości dostępnych miejsc w Zonie i widzieli prawie wszystko. To liderzy i profesjonaliści w każdym calu, stanowią najtrudniejszą grupę przeciwników jaką można spotkać w Zonie. Niewielu było stalkerów, którzy zdołali osiągnąć tak wysoką rangę.

Broń Edytuj

Kombinezony Edytuj