FANDOM

"Frakcja Powinność ustawiła swój posterunek na krańcu lokacji oferując schronienie nadchodzącym Stalkerom. To swego rodzaju oaza, wolna od anomalii i mutantów. Nie zapomnij odwiedzić baru 100 Radów w podziemiach, to miejsce spotkań Stalkerów z całej Zony. Bar zarządzany jest przez lokalnego handlarza, jeśli więc jesteś zainteresowany kupowaniem i sprzedawaniem, to jest to odpowiednie miejsce dla Ciebie (...)"
- PDA S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla

Jest to opuszczony kompleks przemysłowy występujący w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Rostok
Bar sunset final

Rostok

Lokacje
Frakcje
Mutanty

Historia Edytuj

Podczas Wojen Frakcji teren ten był niedostępny, Wielka Emisja, od której wszystko się zaczęło spowodowała, że w okolicach Rostoku było mnóstwo niebezpiecznych anomalii oraz bardzo wysoki poziom promieniowania radioaktywnego, co skutecznie zmusiło wszystkich Stalkerów do natychmiastowej ewakuacji, pozostawiając tereny przemysłowe opuszczone. Taki stan rzeczy utrzymywał się przez cały okres trwania Wojen Frakcji, aż do kolejnej wielkiej emisji, która przeszła przez Zonę pod koniec S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo. Zaraz po jej wystąpieniu lokacja ta stała się ponownie dostępna i w krótkim czasie została raz jeszcze zajęta przez Stalkerów.

Opis Edytuj

Miejsce to zlokalizowane jest na północ od Wysypiska, od południa graniczy z Magazynami Wojskowymi, podzielone jest na dwie główn elokacje, Bar i Dzicz. O samym Rostoku niewiele wiadomo. Według mapy Zony dołączonej do gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, w rejonie Dziczy znajdowała się elektrownia. Po katastrofie Czarnobylskiej Elektrowni Jądrowej w 1986 roku Rostok został opuszczony. Barman założył tam swój bar dla Stalkerów o nazwie 100 RADÓW, tereny Baru zostały zajęte przez Powinność, a Dzicz przez Bandytów. Najważniejszych punktem wymiany handlowej jest Bar, najbardziej wpływowym handlarzem jest Barman. Można od niego kupić uzbrojenie, kombinezony i prowiant oraz zaczerpnąć informacji, a także przyjąc kilka zleceń. Można również spróbować swoich sił na arenie.

S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla Edytuj

W pierwszej części trylogii w lokacji tej można otrzymać zlecenia główne polegające na kompletowaniu dokumentacji na temat Mózgozwęglacza oraz planowania przebicia się do centrum Zony. Głównym zleceniodawcą jest Barman, który działa w porozumieniu z innymi handlarzami i pozostałymi wpływowymi osobami w Zonie. Oprócz tego jest możliwość podjęcia się opcjonalnych zleceń, a także zapolowania na mutanty oraz wymiany towarów. Po wykonaniu wszystkich priorytetowych zadań można ruszyć w dalszą drogę kontynuując główny wątek fabularny.[1]

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo Edytuj

W drugiej części serii lokacja ta jest niedostępna, z uwagi na potężną emisję, która przeszła tuż przed rozpoczęciem się głównego wątku fabularnego. Po jej pojawieniu się miejsce stało się silnie napromieniowane i pełne najniebezpieczniejszych anomalii co zmusiło wszystkich do odejścia. Kolejna wielka emisja na samym końcu fabuły z powrotem odblokowała Rostok, dzięki czemu Stalkerzy mogli tam powrócić. 

Ciekawostki Edytuj

  • Czasami dochodzi do walk pomiędzy strażnikami Powinności a Najemnikami i Wojskowymi z Magazynów Wojskowych.

Przypisy Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Rostok

Więcej z Fandomu

Losowa wiki