FANDOM

Rozbity śmigłowiec Mil Mi-24 Łania Ekologów to pojazd w Dziczy, występujący w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Rozbity śmigłowiec Mil Mi-24 Łania
Rozbity Śmigłowiec Ekologów

Rozbity Śmigłowiec Ekologów w Dziczy

Gra
Lokalizacja
Typ lokacji
  • Rozbity Pojazd/Wrak
Rozmiar
  • Mały
Miejsca
Frakcje
Postacie

Samotnicy Samotnicy:

Najemnicy Najemnicy:

Ekolodzy Ekolodzy:

Źródło

HistoriaEdytuj

Ekolodzy, którzy do Zony zostali wysłani z ramienia rządu Ukraińskiego, dysponowali wojskowym sprzętem oraz pojazdami, które znacznie ułatwiały im poruszanie się po Zonie. Badacze w Jantarze posiadali wsparcie w pełni wyposażonego śmigłowca Mil Mi-24 Łania. Umożliwiał im szybkie przedostanie się do rejonów oddalonych od głównego laboratorium, aby dokonać badań i pomiarów, a także aby likwidować zagrożenia ze strony mutantów, np. Zombie lub Snorków w Jantarze.

W roku 2012 profesor Sacharow zdecydował o wysłaniu kolejnej ekspedycji, której przewodzić miał profesor Krugłow. Po wykonaniu zadania mieli oni wrócić do bazy i przeanalizować zdobyte dane, które miały pomóc im w prowadzeniu dalszych badań. W czasie trwania misji ekologów, Najemnicy pod wodzą Wilczarza otrzymali zlecenie zdobycia informacji, które posiadał Krugłow. Miały bowiem one wartość nie tylko naukową, ale także finansową.

Grupa była dobrze przygotowana do wykonania zadania, po przybyciu na miejsce zdołali oni dotrzeć do grupy Krugłowa, a nawet zestrzelić śmigłowiec, który wspierał ekologów, został on wezwany przez lidera ekologów podczas trwania walki. Rozbił się on w Dziczy, nieopodal podziemnego tunelu. Tuż przed trafieniem (lub też niedługo po) Ekolodzy licząc na ratunek, zdołali wysłać sygnał ratunkowy docierający do PDA wszystkich Stalkerów w pobliżu.

Niedługo po katastrofie śmigłowca wywiązała się walka, szturm Najemników został jednak odparty, Wilczarz później próbował przekonać Krugłowa aby dobrowolnie oddał dane, ten się jednak nie zgodził. Po krótkiej wymianie ognia do akcji wkroczył Naznaczony, który wcześniej musiał przejść Dzicz, dostać się nad Jantar i wejść do Laboratorium X-16. Odpowiedział on na sygnał ekologów, następnie zachodząc najemników od tyłu zlikwidował cały oddział oraz dowódcę. Po wszystkim bohater odeskortował Krugłowa do mobilnego bunkra w Jantarze, a naukowiec oraz zdobyte dane pozostały w rękach Ekologów.

OpisEdytuj

Jest to rozbity śmigłowiec niedaleko podziemnego tunelu w Dziczy. Wokół można dostrzec kilku martwych Ekologów oraz części pojazdu, porozrzucane wokół miejsca katastrofy. Nie ma tam zbyt wielu cennych rzeczy, poza tym, które mieli przy sobie naukowcy, głównie broń, amunicja oraz prowiant. Kilkadziesiąt metrów dalej swój obóz rozbili Najemnicy, druga grupa tej frakcji zajęła plac budowy, wszystko to w ramach zadania zdobycia informacji od Ekologów. Po wydarzeniach ze S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla obiekt nie pełnił już żadnej istotnej roli[1].

FrakcjeEdytuj

PostacieEdytuj

Samotnicy Samotnicy:

Najemnicy Najemnicy:

Ekolodzy Ekolodzy:

PrzypisyEdytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Dzicz