FANDOM

„Wracaliśmy znad Jantaru, kiedy zestrzelili nas najemnicy. Ludzie mówią, że potrzebują jedynie informacji, ale ja wiem lepiej - wszystkich nas zabiją. Zabierz mnie z powrotem nad Jantar, a powiem ci wszystko, co wiem o tym twoim Mózgozwęglaczu - Barman dobrze ci za to zapłaci. Żaden ze mnie wojownik, ale znam drogę, więc poprowadzę, a ty nas będziesz osłaniać.”
Rozbity śmigłowiec Mil Mi-24 Łania Ekologów to pojazd w Dziczy, występujący w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

HistoriaEdytuj

Ekolodzy, którzy do Zony zostali wysłani z ramienia rządu Ukraińskiego, dysponowali wojskowym sprzętem oraz pojazdami, które znacznie ułatwiały im poruszanie się po Zonie. Badacze w Jantarze posiadali wsparcie w pełni wyposażonego śmigłowca Mil Mi-24 Łania. Umożliwiał im szybkie przedostanie się do rejonów oddalonych od głównego laboratorium, aby dokonać badań i pomiarów, a także aby likwidować zagrożenia ze strony mutantów, np. Zombie lub Snorków w Jantarze.

W roku 2012 profesor Sacharow zdecydował o wysłaniu kolejnej ekspedycji, której przewodzić miał profesor Krugłow. Po wykonaniu zadania mieli oni wrócić do bazy i przeanalizować zdobyte dane, które miały pomóc im w prowadzeniu dalszych badań. W czasie trwania misji ekologów, Najemnicy pod wodzą Wilczarza otrzymali zlecenie zdobycia informacji, które posiadał Krugłow. Miały bowiem one wartość nie tylko naukową, ale także finansową.

Grupa była dobrze przygotowana do wykonania zadania, po przybyciu na miejsce zdołali oni dotrzeć do grupy Krugłowa, a nawet zestrzelić śmigłowiec, który wspierał ekologów, został on wezwany przez lidera ekologów podczas trwania walki. Rozbił się on w Dziczy, nieopodal podziemnego tunelu. Tuż przed trafieniem (lub też niedługo po) Ekolodzy licząc na ratunek, zdołali wysłać sygnał ratunkowy docierający do PDA wszystkich Stalkerów w pobliżu.

Niedługo po katastrofie śmigłowca wywiązała się walka, szturm Najemników został jednak odparty, Wilczarz później próbował przekonać Krugłowa aby dobrowolnie oddał dane, ten się jednak nie zgodził. Po krótkiej wymianie ognia do akcji wkroczył Naznaczony, który wcześniej musiał przejść Dzicz, dostać się nad Jantar i wejść do Laboratorium X-16. Odpowiedział on na sygnał ekologów, następnie zachodząc najemników od tyłu zlikwidował cały oddział oraz dowódcę. Po wszystkim bohater odeskortował Krugłowa do mobilnego bunkra w Jantarze, a naukowiec oraz zdobyte dane pozostały w rękach Ekologów.

OpisEdytuj

Jest to rozbity śmigłowiec niedaleko podziemnego tunelu w Dziczy. Wokół można dostrzec kilku martwych Ekologów oraz części pojazdu, porozrzucane wokół miejsca katastrofy. Nie ma tam zbyt wielu cennych rzeczy, poza tym, które mieli przy sobie naukowcy, głównie broń, amunicja oraz prowiant. Kilkadziesiąt metrów dalej swój obóz rozbili Najemnicy, druga grupa tej frakcji zajęła plac budowy, wszystko to w ramach zadania zdobycia informacji od Ekologów. Po wydarzeniach ze S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla obiekt nie pełnił już żadnej istotnej roli. W późniejszym czasie w pobliżu śmigłowca pojawiają się mutanty, z reguły niewielka grupa gryzoni (7-10 osobników), Ślepe Psy, rzadziej Nibypies. W pobliżu mogą pojawiać się także neutralni stalkerzy w Egzoszkieletach

  • Z dialogów pomiędzy Najemnikami oraz Krugłowem można wywnioskować, że śmigłowiec został zestrzelony przez ludzi wilczarza.
  • W przypadku zabicia Ekologów przed przybyciem protagonisty, Profesor Krugłow będzie stał nawet nie próbując się bronić.
  • W przypadku śmierci Ekologów i tak będzie możliwe wykonanie głównego zadania w Jantarze, wówczas profesor Krugłow zostanie zastąpiony przez Semenowa.
  • Mutanty pojawiające się w pobliżu miejsca katastrofy mogą atakować Stalkerów przebywających w Dziczy.