Sęk to podstępny Stalker pojawiający się w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Przeszłość

Nie wiadomo w jakim czasie znalazł się w Zonie ani jak trafił do Skadowska.

Charakterystyka

Pierwsze spotkanie Majora z nim następuje na Skadowsku. Zaoferuje on zadanie odzyskania metalowej skrzynki z jego rzeczami w schowku w pobliżu stacji benzynowej, po czym łupy zostaną udostępnione zarówno jemu, jak i Majorowi. Nieuchronnie skończy się to niesprawiedliwym podziałem łupów, pomimo twierdzenia, że ​​obaj dostaną wszystko równo. Alternatywnie Major Diegtiariow może przekazać skrzynię Kardanowi, który otworzy ją zaledwie za 500 RU i da Diegtiariow'owi całą zawartość.

Później, jeśli Major Diegtiariow kupi i wyposaży każdą broń od Żwawego, Sęk spróbuje wziąć broń, twierdząc, że została mu skradziona. Jeśli Major Diegtiariow nie chce przekazać broni, idzie porozmawiać z Żwawym aby wyjaśnić sytuację. Następnie Sęk znika. Aby kontynuować misję, trzeba porozmawiać z Brodaczem lub Sułtanem. Oboje skierują Majora do Dźwigów portowych, gdzie jest kilku Bandytów. Przyjmują do wiadomości, że Major Diegtiariow jest tym, który ma unikatową broń i ma im zapłacić. W końcu Major zdaje sobie sprawę, że to Sęk ustawił pułapkę. Odmowa zapłaty za to sprawi, że wszyscy będą wrogo nastawieni.

Potem Sęk ukryje się w Janowie, a jeśli Major Diegtiariow zapyta go o ustawienie pułapki zaprzeczy, mówiąc, że nie miał z tym nic wspólnego. Po wyjściu ze Stacji Janów, po powrocie, Sęk okradnie osobistą skrytkę Majora w Janowie, by spłacić swój dług wobec Bandytów Sułtana.

Major Diegtiariow przepytuje mieszkańców Stacji. Niemal wszyscy stwierdzają, że są zbyt zajęci swoimi zadaniami lub nie przejmują się tym zbytnio. Azot i Podpułkownik Szulga zauważą godną wzmiankę, że jeśli Powinność przejęłaby władzę, kradzież ta nie miałaby miejsca. Tylko Kostopraw dostarcza niezbędnych informacji, w których wpadł na Sęka i widział, dokąd się udaje.

Sęka można znaleźć ponownie w podstacji w Janowie, gdzie grozi mu Bandyta. Po zabiciu Bandyty Major Diegtiariow staje przed wyborem, albo zabić rannego Sęka lub go oszczędzić. Sprzęt Majora można znaleźć w piwnicy podstacji wraz z losowym karabinem szturmowym z amunicją lub zbroją i kaskiem, chociaż wszystkie z nich będą zużyte do średniego poziomu, Detektor Weles również ma szansę zostać znaleziony. Jeśli Sęk został oszczędzony, na stałe osiedla się w Janowie.

Ciekawostki Ciekawostki

  • Sęk i Sowa to jedyni Stalkerzy, którzy robią interesy z Sułtanem.
  • Po uratowaniu Sęka można go zabić, aby zdobyć jego PDA, w którym jest zawarta informacja o skrytce w podstacji w Zatonie.