FANDOM

Stalker Call of Pripyat cover

Okładka Gry

S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci (ukr. S.T.A.L.K.E.R.: Поклик Прип'яті, S.T.A.L.K.E.R.: Pokłyk Pryp’jati; ang. S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat, skrót: CoP) - to stworzona przez  ukraińskie studio GSC Game World kolejna część first-person shooter serii S.T.A.L.K.E.R., trzecia po S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo. Zapowiedziana 1 kwietnia 2009 roku, wydana została 2 października, zaś w wersji polskiej; 27 listopada.

FabułaEdytuj

Fabuła gry S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci dzieje się tuż po wydarzeniach z Cienia Czarnobyla. Gracz wciela się w postać Majora Aleksandra Diegtarowa - agenta Służby Bezpieczeństwa Ukrainy (SBU, ukr. Служба безпеки України, Sluzhba Bezpeky України), doświadczonego Stalkera, wysłanego w celu rozwiązania tajemnicy dotyczącej katastrofy operacji "Tor Wodny", dotyczącej wysłanych helikopterów w celu wzięcia Elektrowni Atomowej w Czarnobylu.

RozgrywkaEdytuj

Gra ma cechy zarówno first-person shooterów, jak i komputerowych gier fabularnych. Widok wirtualnego świata jest oglądany z perspektywy pierwszej osoby. Gracz może wchodzić w interakcję z bohaterami niezależnymi, którzy mogą dostarczyć mu przydatnych podczas gry informacji, zlecić misję lub zaoferować różnego rodzaju usługi. Gdy postać gracza zostanie zaatakowana, uderzy się lub oparzy, spada jej poziom zdrowia. Może je uzupełnić za pomocą apteczek, artefaktów lub leczniczych pancerzy i hełmów. Kiedy gracz się porusza, spada jego poziom energii. Im bardziej jest obciążony lub głodny tym szybciej się męczy, co powoduje spowolnienie lub brak możliwości ruchu. Limit obciążenia wynosi 50 kg. Po przekroczeniu granicy 60 kg nie można się poruszać. W grze zauważalne są zmiany atmosferyczne. Dzień w Zonie trwa 24 minuty czasu realnego. 1 minuta w grze to 6 sekund czasu realnego. Powszechną walutą w Zonie są ruble.

Zmiany i nowości w grzeEdytuj

  • Foto-realistycznie odwzorowana strefa zamknięta – miasto Prypeć, stacja kolejowa w Janowie, opuszczona fabryka „Jupiter”, wysiedlona wioska Kopaczi i wiele więcej innych miejsc, odtworzonych na podstawie ich prawdziwych odpowiedników.
  • Zupełnie nowa fabuła i masa postaci unikalnych.
  • Udoskonalone i rozszerzone zadania poboczne, które nie są już generowane automatycznie. Każde z nich posiada odrębny wątek fabularny.
  • Przywrócone stare mutanty: Chimera i Burer, mające pojawić się w pierwszej i drugiej części serii. Ulepszone zachowanie i nowe umiejętności mutantów.
  • Nowe środowisko A-Life, stworzone na podstawie najbardziej lubianych przez graczy elementów z dwóch poprzednich gier.
  • Emisje znacznie wpływają na świat Zony.
  • Dodano do gry możliwość snu.
  • Nowy interfejs.
  • Możliwość zastąpienia broni bocznej (pistoletu) drugą bronią główną.
  • Możliwość kontynuacji gry w trybie freeplay po jej ukończeniu.
  • Stalkerzy sami eliminują zagrożenie ze strony mutantów, omijają anomalie i szukają artefaktów.
  • Mutanty omijają pociski wystrzelone w swoją stronę i starają się uciec w wypadku, gdy stwierdzą, że nie mają szans na wygraną.
  • Brak możliwości przeszukiwania zwłok mutantów.
  • Unikatowe anomalie, stworzone specjalnie z myślą o zadaniach fabularnych.
  • Stan broni i kombinezonów wyświetlany jest tuż obok nich.
  • Gra wykorzystuje silnik X-Ray w wersji 1.6.

Polskie wydanieEdytuj

Jak wspomniano wyżej, polska wersja gry została wydana 27 listopada 2009 r. W przeciwieństwie do dwóch poprzednich części wydanych przez CD Projekt, wydawcą gry S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci w Polsce jest Cenega Poland. W celu zachowania ciągłości serii, polski wydawca zdecydował się zachować specyficzną dla serii S.T.A.L.K.E.R. formę tłumaczenia, wykorzystując znanego z poprzednich części lektora Mirosława Uttę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki