FANDOM

W sierpniu 2010 roku GSC Game World zapowiedziało kolejną odsłonę swojej serii, która miała nosić nazwę S.T.A.L.K.E.R 2. 9 grudnia 2011 roku pojawiły się plotki mówiące o zamknięciu studia GSC Game World i anulowaniu prac nad grą, jednak 11 stycznia 2012 roku na profilu serii S.T.A.L.K.E.R. w serwisie Facebook ukazała się wiadomość, że produkcja gry będzie kontynuowana. 25 kwietnia 2012 roku ogłoszono, że GSC Game World straciło prawa do marki S.T.A.L.K.E.R., wobec czego postanowiono zakończyć prace nad grą. Większość pracowników GSC Game World utworzyło nowe studio o nazwie Vostok Games i rozpoczęło prace nad grą MMOFPS Survarium z modelem free-to-play. Właścicielem praw do marki pozostał Siergiej Grigorowicz, który w wywiadzie przeprowadzonym 21 września 2012 roku powiedział, że prace nad grą zostaną wznowione, a produkowana będzie ona przez studio z krajów postsowieckich w celu zachowania klimatu serii. Na początku grudnia 2012 roku niemiecka firma bitComposer ogłosiła, że nabyła prawa do marki i zamierza stworzyć kontynuację, jednak fakt ten został zaprzeczony przez firmę GSC Game World na jej oficjalnej stronie oraz na profilu serii na Facebooku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki