FANDOM

Samotnicy
Samotnicy.png
Założyciel

Wiele osób.

Lider

brak (CCz)

Ojciec Walerian (CN)

Brodacz (ZP)

Centrala

Kordon

Lokalizacje

Prawie wszędzie w strefie.

Wrogowie
Neutralni

Samotnicy to Stalkerzy którzy nie należą do żadnej frakcji, a sama nazwa odnosi się do mniejszych grup Stalkerów. Są nastawieni neutralnie w stosunku do gracza toteż większość z nich będzie oferowała możliwość handlu lub też misji których gracz może się podjąć. Zwykle uzbrojeni są w dość tani sprzęt, przenoszą kilka przedmiotów i rzadko kiedy posiadają przy sobie jakiekolwiek artefakty. Naznaczony jest jednym z przedstawicieli Samotników, który akceptuje zadania od wielu frakcji. Na tej podstawie można założyć, iż reszta Samotników wiedzie podobny styl życia.

Ich głównymi rywalami są Bandyci, którzy w przeszłości żerowali na stalkerach i wymuszali od nich różnorakie przedmioty. Ponadto są wrogo nastawieni do członków Monolitu aczkolwiek samych starć pomiędzy wspomnianymi frakcjami było niewiele.

Utrzymują również chwiejne stosunki z Wojskiem. Podczas gdy Samotnicy wraz z Wojskiem uwikłani są w nielegalny transport broni oraz artefaktów do Zony, Wojskowi mają dość siły ogniowej aby ich zabić tudzież znane są przypadki gdzie wojskowi nadużyli w/w siły ognia przeciwko Stalkerom. Poprzez wzgląd na te odskoki, Stalkerzy żywią urazę do służb mundurowych.

Ponadto utrzymują nieprzyjazne stosunki z większością sił Najemników w Zonie; najprawdopodobniej jest to podyktowane dość tajemniczą, a także niemożliwą do przewidzenia naturą kiedy ktoś wejdzie im w drogę podczas ich pracy. Podczas gdy nie zdarza im się wchodzić w żadne wymiany ogniowe z Najemnikami, powszechnie zabraniają im wkraczania na terytoria przez nich zajmowane.

Są również neutralnie nastawieni w stosunku do Powinności, Wolności, a także Ekologów. Podczas gdy nie są oni jednolitą frakcją, zabicie Samotnika jest jednoznaczne z zarobieniem wrogości u pozostałych Samotników w grze. Prawdopodobnie wieści o popełnionym zabójstwie rozchodzą się pośród tej grupy nomadów toteż żaden z nich nie będzie zwracał się życzliwie po popełnionym przestępstwie. Generalnie rzecz biorąc, Samotnicy to najczęściej spotykana grupa Stalkerów gdyż wpaść na nich można praktycznie wszędzie.

W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla grę rozpoczynamy jako Samotnik toteż nie można oficjalnie dołączyć do żadnej innej frakcji. W Czystym Niebie, protagonista może dołączyć do Samotników.

Historia oraz PrzeglądEdytuj

W Czystym Niebie, Samotnicy są jedną z pięciu frakcji, ubiegającą się o kontrolę nad Zoną. Niewiadomym jest, czy tuż przed nastąpieniem Drugiej Emisji, Samotnicy zachowywali się tak jak miało to miejsce w Cieniu Czarnobyla, jako nomadzi, lecz wciąż jako neutralna grupa. Jednakże w czasie kiedy Wojsko postanawia sprzedać grupę Samotników Bandytom, zmuszając ich do niewolniczej pracy, Ojciec Walerian oraz jego grupa przejmują kontrolę nad Centrum Pojazdów w Kordonie a także przyczyniają się do utworzenia frakcji o nazwie Samotnicy a także schwytaniu Majora Kaletskiego, człowieka odpowiedzialnego za zdradę Samotników. Niedługo po tym jak nastąpiła Druga Emisja, Samotnicy zdołali opanować znaczną część Kordonu.

Wojna Frakcji - Czyste NieboEdytuj

Głównym celem istnienia Samotników jest ustanowienie kontroli nad wejściem do Śmietniska, zaś w późniejszej części gry całkowite zniszczenie bazy Bandytów. Aby osiągnąć swój cel, nie zawahają się przyjąć w swe szeregi nawet Najemników (Szrama). Tuż po przejęciu kontroli nad Magazynem oraz wyeliminowaniu Bandytów, Samotnicy skierują się do dalszej części Zony.

Mimo swego rozpowszechnienia, Samotnicy mają stosunkowo mały wpływ na fabułę. Wciąż pozostaje niejasnym, w jaki sposób ich frakcja uległa rozpadowi, lecz dzięki kilku dowodom w grze dowiadujemy się o tym, iż Ojciec Walerian został zabity podczas akcji, a bez jego charyzmatycznej osobowości prawdopodobnie frakcja rozpada się tuż po wydarzeniach znanych z Czystego Nieba.

Cień CzarnobylaEdytuj

Z bliżej nieznanych przyczyn, "frakcja" Samotników ulega rozpadowi na mniejsze grupy tułających się Stalkerów, aniżeli zwartej grupy jaką byli niegdyś.

Podczas gdy Samotnicy są obecni praktycznie wszędzie, nie sprawują kontroli nad żadnym terytorium tak jak miało to miejsce w Czystym Niebie a zamiast tego, podróżują w grupach składających się z kilku osób toteż preferują rozbijanie pomniejszych obozowisk. Gromadzą się również często w chronionym przez Powinność kompleksie fabrycznym Rostok, a także Barze 100 Radów wchodzącym w skład owego kompleksu.

Zew PrypeciEdytuj

W Zewie Prypeci, Samotnicy są obecni zarówno w Zatonie jak i Janowie. Zdecydują się również na rozbicie obozu w Prypeci jeśli gracz zdecyduje się nie kończyć głównej linii fabularnej.

Wygląd, Organizacja oraz WyposażenieEdytuj

Cień CzarnobylaEdytuj

Rangi

Stalker Edytuj

  • Ranga: Doświadczony
  • Opancerzenie: Skórzana kurtka, Kombinezon "Świt", od czasu do czasu kombinezon SEVA
  • Uzbrojenie: Viper 5,  AKM-74/2U, AKM-74/2,  Chaser 13, AC-96/2, TRs 301, SGI-5k, Tunder S14

Ci Stalkerzy wyróżniają się poprzez powszechnie używany w Zonie kombinezon "Świt", będący jednocześnie najbardziej typowymi przedstawicielami tejże frakcji. Posiadają dość przyzwoity pancerz oraz broń, co czyni ich nieco silniejszymi od Bandytów, chociaż nie tak jak w przypadku Powinności czy też Wolności. Tych stalkerów można spotkać praktycznie wszędzie w Zonie. Potrafią przetrwać ostrzał składający się z kilku pocisków z karabinu szturmowego, zanim ostatecznie umrą.

Doświadczony Stalker Edytuj

  • Ranga: Weteran
  • Opancerzenie: Kombinezon "Świt" oraz kombinezon SEVA
  • Uzbrojenie: Chaser 13, AKM-74/2, AC-96/2, IL 86, TRs 301 SGI-5k

Doświadczeni Stalkerzy dzięki swym umiejętnościom stoją znacznie wyżej od zwyczajnych Stalkerów. Część z nich nosi na sobie kombinezony "Świt", podczas gdy reszta wyekwipowana jest w zaawansowane kombinezony SEVA. Często można spotkać ich uzbrojonych w zaawansowane karabiny szturmowe NATO takie jak SGI-5k, IL 86 bądź TRs 301. Doświadczonych Stalkerów spotkać można przeważnie w głębszych częściach Zony, takich jak Magazyny Wojskowe, Dzicz bądź Jantar. Swą liczebnością nie odstają od zwyczajnych Stalkerów, jednakże ich zdolności bojowe oraz zaawansowane uzbrojenie są zdecydowanie lepsze niż w przypadku tych pierwszych. Doświadczeni Stalkerzy, którzy mają na sobie kombinezon SEVA są w stanie przyjąć na siebie dwukrotnie tyle pocisków, co zwyczajny stalker noszący kombinezon "Świt".

Ekspert Edytuj

  • Ranga: Ekspert
  • Opancerzenie: Kombinezon "Świt", Kombinezon SEVA, Egzoszkielet
  • Uzbrojenie: Karabin szturmowy VLA, SPSA-14, TRs 301, Tunder S14, FT-200M

Eksperci są weteranami Zony, a także najbardziej wprawnymi członkami pośród Samotników. Często można ich spotkać odzianych w potężne Egzoszkielety, toteż często uzbrojeni są w broń z wyższych półek Federacji Rosyjskiej takich jak VLA bądź Tunder. Część z nich natomiast, korzysta z NATOwskiego karabinu szturmowego FT-200M. Eksperci są najrzadziej spotykanymi przez gracza Stalkerami w Zonie.

Czyste NieboEdytuj

W Czystym Niebie, Samotnicy są jedną z kilku frakcji walczącej o wpływy w Kordonie, toteż relacje gracza z frakcją wpływają na wszystkich Samotników, nawet tych którzy nie podążają za Ojcem Walerianem. Mimo znikomej ilości Stalkerów-Ekspertów, wciąż mają znacznie większą ilość członków w porównaniu do reszty frakcji, można ich spotkać praktycznie wszędzie.

Kot Edytuj

Koty są Stalkerami którzy niedawno dotarli do Zony toteż wciąż przyswajają sobie zasady przetrwania. Rzadko kiedy zdarza im się opuszczać Kordon, choć czasem zdarza się iż najodważniejsi z nich zapuszczają się w okolice Śmietniska. Większość Kotów uzbrojona jest w pistolety maszynowe Viper 5 bądź też AKM-74/2U. Większość z nich nosi na sobie Skórzaną kurtkę choć zdarzają się osoby które mają na sobie kombinezon "Świt". Często Kotów można spotkać w towarzystwie Doświadczonych, bądź Stalkerów-Ekspertów w poszukiwaniu wskazówek bądź ochrony.

Doświadczony Edytuj

Doświadczeni Stalkerzy to Ci którzy zaznali mnóstwa akcji, odnaleźli mnóstwo przedmiotów a także zgromadzili pokaźny majątek za który byli w stanie zakupić sobie przyzwoite uzbrojenie oraz resztę niezbędnego wyposażenia. Ci Stalkerzy potrafią o siebie zadbać nawet w najgłębszych częściach Zony takich jak Instytut Badawczy Agroprom oraz Czerwony Las. Mają również dostęp do dużej części nowocześniejszego opancerzenia, choć i tak wielu z nich wyekwipowanych jest w kombinezon "Świt". Zazwyczaj spotkać ich można dzierżących AKM-74/2, TRs 301 IL 86 bądź Chasera 13.

Weteran Edytuj

Weterani to samotnicy którzy dotarli do najgłębszych części skrywanych przez Zonę oraz zgromadzili ogromny bagaż doświadczenia. Z reguły, Weterani dzierżą najbardziej egzotyczną broń oraz opancerzenie takie jak Egzoszkielet choć część z nich nosi standardowy kombinezon "Świt". Zazwyczaj spotkać ich można z Wintarem BC bądź też SPSA-14 bądź co bądź, zdarzają się także przypadki TRs 301 wraz z zainstalowanymi przyrządami celowniczymi lub AKM-74/2.

Zew PrypeciEdytuj

Kot Edytuj

W tej części gry odziani są w swój znak rozpoznawczy - skórzane kurtki wraz z czarnym płótnem zakrywającym usta. Na duże ilości "Kotów" można natknąć się w wielu miejscach w Zatonie - nie wliczając specjalnych, oskryptowanych na potrzeby gry Samotników. Starają się nie zapuszczać w tereny Janowa ze względu na bardzo ograniczone możliwości swego sprzętu. Zazwyczaj uzbrojeni są w Strzelbę Myśliwską bądź też pistolet maszynowy Żmija-5. Podczas podróży po Zatonie, wielu Stalkerów-Kotów nie daje sobie rady w obliczu ataków mutantów czy też Bandytów, choć czasem zdarza się, iż Doświadczeni Stalkerzy bądź też Eksperci zabierają ze sobą kilku Kotów na czas ich podróży.

Doświadczony Edytuj

Ci Stalkerzy noszą na sobie charakterystyczny jak na tę frakcję kombinezon "Świt". Doświadczeni Stalkerzy stanowią znaczną część Samotników którzy znajdują się zarówno w Zatonie jak i Janowie. Podróżują w zwartych grupach które liczą od dwóch, do trzech osób; rzadko kiedy można zaobserwować Doświadczonego Stalkera przemieszczającego się samotnie. Są znacznie lepiej wyekwipowani od "Kotów" a na ich uzbrojenie składają się AKM-74/2, IL 86, TRs 301 oraz także strzelby. Od czasu do czasu gracz będzie mógł spotkać Doświadczonego-Stalkera w kombinezonie SEVA oraz dzierżącego SGI-k5 w Zatonie.

Weteran Edytuj

Weterani przeważnie noszą na sobie kombinezony SEVA, bądź też ciężki pancerz taki jak Egzoszkielet czyniąc z nich bardzo twarde osoby. Podobnie jak i Monolit, gdzie umundurowanie Weteranów jest bardzo podobne, ich członkowie uzbrojeni będą w karabiny snajperskie takie jak Vintar BC, podczas gdy "najciężsi" z nich dzierżyć będą strzelby automatyczne takie jak SPSA-14 oraz Eliminator. Ponadto Weterani posiadający na sobie Egzoszkielet mogą posiadać karabiny szturmowe takie jak Tunder S14 oraz FT-200M, aczkolwiek stosunkowo rzadko.

Główne Frakcje
SCS Loners.png
Samotnicy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki