FANDOM

Sidorowicz jest postacią występującą w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo i S.T.A.L.K.E.R.: Lost Alpha, jest również wspomniany w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Przeszłość Edytuj

Sidorowicz od najmłodszych lat zajmował się handlem, w przedszkolu sprzedawał kredki, natomiast w liceum przerzucił się na gumy do żucia. Później zaczął także handlować narkotykami, gdy usłyszał o Zonie, od razu poczuł, że to może być dobry sposób na zarobek. Po raz pierwszy przybył do Strefy w 2008 roku, gdzie zajmował się handlem, aż w końcu udało mu się rozszerzyć asortyment towarów, zaczynając handlować bronią z miejscowymi Stalkerami. Miał kontakty z Wojskowymi, w szczególności z Majorem Kuzniecowem, z którym miał silne więzy.

Jest znany w całej Strefie i na czarnym rynku za swoje niezawodne połączenie z światem zewnętrznym. Osiągnął to dzięki pomocy Wojskowych stacjonujących w Kordonie. Wśród Samotników jest takie powiedzenie, że jeśli Sidorowicz nie ma jakiejś rzeczy, to w Zonie nie da się jej dostać. Prowadzi całą swoją działalność w podziemnym bunkrze w Kordonie, w pobliżu Wioski Kotów. Zajmuje się prawie całym swoim biznesem w bunkrze, mówiąc, że nie jest typem bojowym i nie przetrwa długo na zewnątrz.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla Sidorowicz jest pierwszą osobą, z którą Naznaczony się spotyka. W pierwszym filmie, Naznaczony zostaje zabrany przez Pomorzca do bunkra Sidorowicza i zbadany przez kupca przed przebudzeniem. Bezpośrednio po tym Sidorowicz zapewnia krótki samouczek dotyczący gry i wysyła Naznaczonego do Wilka, aby pomógł w odbiciu Żwawego z rąk Bandytów i odzyskanie pendrive'a. podczas swojej pierwszej misji. Potem kieruje Naznaczonego do Agropromu w celu zdobycia walizki z rąk Wojskowych i dostarczenia jej Barmanowi. Zarówno on, jak i Barman mają wspólny cel, dostać się do centrum Zony.

Zadania GłówneEdytuj

Handlarz jest ważną postacią dlatego otrzymujemy od niego kilka zadań wymaganych do ukończenia gry:

Zadania PoboczneEdytuj

Jak od każdego handlarza możemy od niego otrzymać wiele zadań pobocznych:

Zadania WycięteEdytuj

Niestety przed premierą gry twórcy zdecydowali się wyciąć część zadań pobocznych, które miały być zlecane przez handlarza. Zadania zachowały się natomiast w plikach gry i zostały nawet przetłumaczone przez wydawcę (CD Projekt).

Powiązane zadaniaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

W Czystym Niebie Szrama odwiedza handlarza po opuszczeniu Wielkiego Bagna, prosząc Sidorowicza o informacje na temat Kła. To prowadzi do tego, że Szrama angażuje się w konflikt między Samotnikami a Wojskiem, aby zlokalizować małą skrzynię egzotycznych łupów ukrytą przez Majora Chaleckiego. Po odesłaniu łupu do Sidorowicza, sprzedawca ujawnia, co wie o Kłe; po czym jest dostępny do normalnego handlu i może odpowiedzieć na kilka pytań na swój temat. Sidorowicz będzie również udzielał rabatu Szramie po zakończeniu pracy nad odebraniem paczki, aczkolwiek nawet z rabatem, jego produkty są nadal drogie, ponieważ lepsze ceny są uzyskiwane od handlarzy frakcji, nawet bez dołączania do jakiejkolwiek frakcji, a nawet bycia z nimi w przyjaznych stosunkach. Będzie jednak oferował najwyższą cenę za artefakty, sięgające aż 90%. To bardzo dobry pomysł, aby sprzedawać drogie artefakty Sidorowiczowi, aby uzyskać najwyższą wartość. Od tego czasu Sidorowicz pozostaje stałym elementem głównego zadania, dostarczając informacji w kluczowych momentach opowieści i od czasu do czasu angażując się ponownie. Przede wszystkim nakazuje Naznaczonemu powrót do niego po ukończeniu misji w Laboratorium X-18, po którym odbywa się specjalna, aczkolwiek opcjonalna misja, polegająca na kradzieży teczki z posterunku wojskowego w Kordonie.Sidorowicz zleca również szereg misji pobocznych polegających na przyniesiemu mu danego artefaktu czy części ciała mutanta, oraz na zabiciu mutantów czy danego Stalkera.W kanonie kończącym Cień Czarnobyla, gdy Striełok ucieka z Elektrowni Atomowej w Czarnobylu przez bramy teleportacyjne, teleportuje się do bunkra handlarza przez ułamek sekundy, powodując, że Sidorowicz zeskoczył z krzesła i zszokowany krzyczy: "Naznaczony, co do cholery?!". 

ZP Zew PrypeciEdytuj

W S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci Sidorowicz nie występuje osobiście, ale jest wspominany przez wielu Stalkerów podczas pytania o narzędzia, Żwawy również wspomina o nim i o tym, jak dla niego pracował.

LA Lost AlphaEdytuj

W alternatywnym biegu wydarzeń do Cienia Czarnobyla również jest on pierwszą osobą, którą Naznaczony widzi po przebudzeniu. Udziela on Naznaczonemu pierwszych wskazówek, wyposaża go w podstawowy sprzęt. Daje on mu także zlecenia, które musi on wykonać w zamian za uratowanie życia i zdobycie podstawowych informacji o Striełoku. Naznaczony musi między innymi odnaleźć artefakt, zdobyć dwa pendrive'y od martwych (już) kontaktów Handlarza, a także oczyścić starą fabrykę z bandytów. Zwieńczeniem współpracy jest odbicie Lisa z rąk fantyków z Grzechu. Potem Sidorowicz puszcza bohatera wolno i przekazuje mu informacje o Sieryju.

Sidorowicz zleca też parę zadań pobocznych, między innymi uratowanie Żwawego, z którym stracił kontakt. Naznaczony słysząc o kolejnym zagubionym kontakcie skwitował to ironicznie Jak to jest, że te twoje kontakty ciągle się w coś pakują?. Można też od niego dostać zlecenia na przyniesienie części ciała mutantów, wyeliminowanie grup mutantów i dostarczenie artefaktów.

Ma on jescze zlecenia fabularne, jak kradzież walizki z Placówki wojskowej w Kordonie oraz znalezienie tylu ile się da dokumentów w Instytucie Agroporm.

Nie jest on jednak pozytywnie postrzegany przez spotykanych przez nas Stalkerów. Wielu uważa, że liczą się dla niego tylko pieniądze. Sam Żwawy uważa, że Sidorowicz nie sprzedaje nic poza zdezelowaną bronią i dziurawymi kombinezonami, i istnieje w Kordonie tylko dzięki układom i siatce kontaktów. Zamierza rozkręcić interes, który wygryzie "Sidora" z rynku, konkurując jakością, a nie ceną.

„Ty serio uwierzyłeś temu staremu bucowi, że się o mnie martwi? Przecież jego obchodzi tylko kasa. Sida wali, kto mu zrobi robotę i czy przeżyje, ważne za ile. Może jestem dla niego ważniejszy od reszty chłopców na posyłki, bo ja zawsze wypełniam robotę do końca, ale i tak jestem dla niego tylko narzędziem. Czasem każe leźć w takie gówno, że na same wspomnienia ciary mnie przechodzą.”
— Żwawy o Sidorowiczu

Zadania GłówneEdytuj

Zadania PoboczneEdytuj

Większość zadań pobocznych pojawia się dopiero po uratowaniu Lisa, wyjątkiem jest tu zadanie Zabij Zombie w tunelu (Lost Alpha), które pojawia się gdy Naznaczony zbliża się do tunelu w Kordonie.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Sidorowiczowi nie może sprzedawać przedmiotów przekraczających 100 000 RU (jak każdy handlarz z "nieskończonymi" pieniędzmi), mimo że handlarzom przepisuje się nieskończoną ilość pieniędzy. Powodem jest liczba znaków zainstalowanych w pliku konfiguracyjnym. Nieskończona ilość pieniędzy oznacza stałą wartość pieniądza.
  • Czasami pisze coś na laptopie, chociaż jest wyłączony.
  • W Cieniu Czarnobyla ma włosy, natomiast w Czystym Niebie jest łysy.
  • W Czystym Niebie ma znacznie więcej towarów niż w poprzedniej części. Być może jego asortyment stał się ubogi po wojnie frakcji, w której śmierć poniosło wielu ludzi.
  • W Zewie Prypeci w plikach gry istnieje model Sidorowicza.
  • Sidorowicz jest pierwszym handlarzem w Zonie oraz założycielem "Bractwa handlowego".
  • W Czystym Niebie posiada stary komputer, a w Cieniu Czarnobyla korzysta z laptopa firmy ASUS/
  • W Czystym Niebie jest bardziej uprzejmy niż w Cieniu Czarnobyla. Być może wynika to z faktu, że Naznaczony powinien traktować Sidorowicza jako swojego wybawce, a Szrama to profesjonalista, który nie jest mu nic winien.
  • Sidorowicz, podobnie jak Barman, nie zareaguje w żaden sposób jak gracz zabije innych Stalkerów. Nadal pozostanie neutralny.
  • Sidorowicz, Barman i Leśnik to jedyne postacie, które mają cywilne ubrania.
  • Przez fanów jest zdrobniale nazywany "Sidor".
  • W grze Lost Alpha po raz pierwszy pojawia się w wersji 1.3000