FANDOM

„Nie strzelaj! Proszę, nie strzelaj!”
— Siemion Trusia
Szeregowy Siemion Trusia to żołnierz Armii Ukraińskiej występujący w S.T.A.L.K.E.R Czyste Niebo.

PrzeszłośćEdytuj

Trusia został powołany do Wojska razem ze swoim przyjacielem, Pępkiem, aby służyć w Strefie. Myślał, że zostanie przydzielony do jednostki w pobliżu swojego rodzinnego miasta, ale został wysłany do Zony, w której stacjonuje w placówce wojska w Kordonie. Szczególnie trudne dla szeregowych są nocne patrole: obecność i wycie mutantów powoduje u niego silny strach. Sytuację pogorszył incydent z Witką, który nocą wyszedł po wódkę dla weteranów, a rano znaleziono go martwego z grymasem przerażenia na twarzy. Jest wściekły na weteranów placówki z uwagi na zachowanie niektórych, takie jak obudzenie go w środku nocy tylko po to, aby przynieść im butelkę wódki. Ostatecznie Siemion stał się osobistym kierowcą Majora Chaleckiego, dowódcy oddziału stacjonującego w Strefie.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

„Siemion... szeregowy... Trusia... Byłem kierowcą naszego dowódcy Chaleckija. Chciał, żebym zawiózł go do stalkerów. Dotarliśmy do nasypu, ale jak tylko poszedł porozmawiać ze stalkerami, związali go, a ja zwiałem.”
— Siemion Trusia

Pewnego dnia Siemion został poproszony o doprowadzenie Majora Chaleckiego na spotkanie z Samotnikami Ojca Waleriana. Jednak Samotnicy w odwecie za to, że Chaleckij dostarczał informacje o ich ruchach Bandytom, porwali go i uwięzili w swojej bazie. Siemion zamiast pomóc swojemu dowódcy uciekł pod most niedaleko Wioski Kotów obawiając się, że zostanie postawiony pod trybunał za opuszczenie dowódcy.

Gdy Szrama spotyka go po raz pierwszy Siemion będzie błagał o litość, gdy zobaczy, że Najemnik nie chce mu zrobić krzywdy zleci mu misję odzyskania PDA Pępka po tym, jak zginął w Anomalii Przestrzennej. Szrama może mu także zaproponować atak na bazę Samotników aby odbić Majora Chaleckiego, ale musi mu wtedy dać broń. Po daniu mu broni Siemion zaatakuje Szramę.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Pomimo iż jest szeregowym lokalizacja w PDA określa go jako sierżanta.
  • Skrzynka Sidorowicza może być ukryta obok niego.
  • Samochód prowadzący przez Siemiona znajduje się na nadbrzeżu mostu kolejowego podczas gry. W Cieniu Czarnobyla samochód ten również występuje, ale jest zardzewiały i stoi trochę dalej.
  • Siemion jest jedyną wrogą postacią w całej serii S.T.A.L.K.E.R., która zleca jakieś zadanie (z wyjątkiem Profesora Sacharowa, który staje się wrogi dopiero wtedy, gdy bohater dołącza do Wolności.
  • Przed podjęciem poszukiwań PDA jego kolegi Siemion może zostać zabity poprzez pojedynczy strzał w dowolną część ciała. Jeśli bohater rzuci w niego granatem, to kiedy go dotknie, umiera.
  • Pomimo tego, że jest oznaczony jako wróg, nie wykazuje agresji wobec Szramy, nawet, jeśli podniesie broń rzuconą przez niego. Staje się agresywny dopiero wtedy, gdy Szrama podczas dialogu da mu broń.

Literatura Literatura Edytuj

  • Zostaje wspomniany w książce Dimitrija Sillova "Prawo Naznaczonego" jako sierżant pod dowództwem Majora Chaleckiego na stanowisku kontrolnym.
  • Być może Trusia i jego sytuacja z żołnierzami wysyłającymi go po wódkę może być odniesieniem do powieści Aleksieja Stiepanowa "Dezerter", w której została opisana podobna sytuacja. W książce główny bohater również traci przyjaciela.