FANDOM

Skład, nazywany także Hangarem, to miejsce na Wysypisku, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Opis Edytuj

Skład
Skład2.png

Skład

Lokalizacja Wysypisko
Frakcja
Przywódca
Przewodnik
  • Tak

Skład jest największym obiektem na Wysypisku, znajduje się w centrum lokacji i stanowi bardzo ważny strategicznie punkt. Budynek jest otoczony wysokim, betonowym murem, prowadzą do niego jedynie dwa wejścia, dlatego też bardzo trudno jest go zdobyć, dwie wąskie bramy od północy i południa skutecznie utrudniają szturm, narażając atakujących na straty w ludziach. Dodatkowo, hangar ma kilka kondygnacji, co umożliwia wymianę ognia na kilku pułapach. To otwiera wiele możliwości co do prowadzenia walki, gdyż można korzystać zarówno z broni krótkiej, szturmowej jak i snajperskiej. Wewnątrz hangaru jest kilka pomieszczeń oraz bardzo wiele elementów zapewniających osłonę, znajduje się tam także wieża strażnicza. Na uwagę zasługuje fakt, że wokół hangaru, poza murami, jest rozległy, otwarty teren, bez osłon oraz nierówności terenu, dlatego też próba przejęcia Składu wiąże się z ogromnym ryzykiem. W razie przebicia się do wewnętrznego pierścienia terytorium Składu możliwe jest zamknięcie ogromnych wrót, które do niego prowadzą i koncentrowanie się na wymianie ognia z góry. Te wszystkie czynniki powodują, że przy odpowiedniej organizacji i zasobach ludzkich, budynek ten może być twierdzą nie do zdobycia.

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo Edytuj

Podczas wydarzeń z prologu, w czasie trwania Wojen Frakcji, Skład był zajmowany przez Bandytów. Stanowił on ich główną siedzibę i ostatnią linię obrony. Jako że Bandyci byli w stanie otwartej wojny z Samotnikami, zdobycie hangaru stało się najważniejszym celem dla Stalkerów. Liderem frakcji Bandytów w tamtym czasie był Joga. Dowodziło on dobrze zorganizowaną grupą kilkudziesięciu Bandytów, znajdujących się w Składzie oraz jego obrębie. Bandyci kontrolowali także wejścia na Wysypisko i wszystkie najważniejsze punkty w tej lokacji. Po oczyszczeniu przez Stalkerów i Najemnika Szramę terenów wokół hangaru, musiał on podjąć próbę zdobycia głównej bazy Bandytów, wraz z Samotnikami co doprowadziło do przedłużających się, zażartych walk i ostatecznej porażki zbirów Jogi. Zwycięstwo kosztowało jednak bardzo dużo, począwszy od dużych strat w ludziach, po ogromne ilości zmarnowanej amunicji oraz zużytego uzbrojenia. Po zdobyciu Składu wojna pomiędzy Samotnikami a Bandytami kończy się zwycięstwem neutralnych Stalkerów, ustanawiają oni w hangarze swój przyczółek, z dostępnym przewodnikiem i handlarzem, a także kilkunastoma Stalkerami[1].

Schowki Edytuj

  1. Schowek Bandytów - Blask Księżyca, Gwiazda Wieczorna.

S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla Edytuj

Po wydarzeniach w Czystym Niebie i zakończeniu Wojen Frakcji, hangar wpadł w ręce Stalkerów, pod dowództwem Seriy'ego. Naznaczony musi zdobyć informacje od lidera grupy dotyczące tajnej kryjówki Grupy Striełoka, której poszukuje. Bohater zastaje Stalkerów w trakcie potyczki z Bandytami, którzy próbują zlikwidować Samotników i przejąć Skład dla siebie. Główny protagonista pomaga Stalkerom eliminując wraz z nimi wszystkich Bandytów, którzy przypuścili szturm na hangar. Po tym wydarzeniu otrzymuje zapłatę oraz informacje, których szukał. Stalkerzy natomiast pozostają w hangarze, który daje im schronienie przez mutantami oraz emisjami. Zajmują oni także przystanek nieopodal Składu. Po tamtych wydarzeniach budynek ten nie pełnił już żadnej ważnej strategicznie roli, natomiast był azylem dla wszystkich neutralnych Stalkerów, którzy szukali schronienia[2].

Schowki Edytuj

  1. Stary Dźwig - Viper 5, Kurtka Bandytów, Bandaże x5
  2. Schowek Bandytów - Kamienna Krew.
  3. Zaopatrzenie - Apteczka x2, amunicja 5.45x39mm x60.

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  2. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/S.T.A.L.K.E.R.:_Cie%C5%84_Czarnobyla

Więcej z Fandomu

Losowa wiki