Skład kontenerów to lokacja w Zatonie, występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Historia Edytuj

Przed katastrofą w 1986 roku miejsce to pełniło rolę dużego, niezadaszonego magazynu, o czym świadczą liczne kontenery oraz budynki serwisowe, zawierające maszyny do rozładunku oraz wiele rodzajów narzędzi. Zatrudnienie tu znajdowały osoby mieszkające w regionie. Po ewakuacji całego terytorium Zatonu miejsce to było zamieszkiwane przez mutanty oraz niewielkie grupy Stalkerów, nigdy nie pełniło jednak żadnej kluczowej roli, głównie przez swoje położenie, na samym krańcu Zatonu. W roku 2012 miejsce było zajęte przez Bandytów, którzy urządzili w składzie swój przyczółek. Niedługo później nawinął się Mitaj szukający artefaktów wraz ze swoimi kompanami, Torbą oraz Grizlim, co doprowadziło do schwytania pierwszego z tej trójki jako zakładnika. Pozostałych dwóch stalkerów zdołało uciec zanim złapali ich bandyci. Następnie w miejscu tym pojawił się Major Diegtiariow, który zdołał w pojedynkę zlikwidować oponentów i uratować Mitaja. Po tamtych wydarzeniach miejsce nie było już na stałe zajmowane, nie pełniło też żadnej istotnej roli dla wydarzeń w Zonie.

Opis Edytuj

Jest to średnich rozmiarów lokacja, z kilkoma niewielkimi budynkami i licznymi kontenerami, otoczona siatką. Miejsce to może być bronione bardzo efektywnie, z uwagi na fakt, że kontenery i infrastruktura zapewniają bardzo dobrą osłonę, przy czym istnieje wiele przejść pomiędzy obiektami oraz niewielkich przestrzeni, które umożliwiają zaskoczenie przeciwników nagłym atakiem z kliku stron. Lokacja ma też słabe punkty, otacza ją otwarta przestrzeń oraz drzewa i krzaki, dzięki temu możliwy jest skuteczny ostrzał snajperski bez ryzyka wykrycia sprawcy.

Zadania Edytuj

  • Zakładnik (Zleceniodawca: Samotnicy Grizzly).

Główny bohater może przyjąć zlecenie uratowania Mitaja, który został porwany przez Bandytów podczas eksploracji Składu Kontenerów. Zadanie to można wykonać na dwa sposoby.

  1. Sposób pierwszy to wynegocjowania, a w zasadzie wykupienie, Mitaja z rąk Bandytów. W tym celu protagonista musi porozmawiać ze strażnikiem Bandytów, poinformować w jakiej sprawie przychodzi, a następnie porozmawiać z liderem tej grupy Bandytów. Po dokonaniu transakcji Mitaj porozmawia z bohaterem, a następnie zabierze go do stacji Janów, wtedy też zadanie dobiega końca.
  2. Sposób drugi to fizyczna eliminacja Bandytów. Aby załatwić sprawę w ten nieelegancki, ale bardzo efektywny sposób, należy rozpocząć akcję od skutecznego ostrzału karabinem snajperskim z dystansu i zlikwidować strażników oraz patrole działające na terenie składu, a następnie przedostać się do środka i zabić wszystkich bandytów będących w składzie kontenerów, będą oni już wówczas świadomi faktu, że są atakowani. Ostatnim etapem jest przedarcie się do siedziby grupy i załatwienie Sziszaka, lidera grupy, oraz jego obstawy. Po wykonaniu zadania można odejść z Mitajem do Stacji Janów lub dołączyć do niego później. Zadanie kończy się powodzeniem.

Przedmioty Edytuj

W składzie nie ma zbyt wielu cennych przedmiotów, oprócz tych, które należą do Bandytów. W przypadku eliminacji Bandytów możliwe do zdobycia będzie sporo broni, amunicji oraz prowiantu, głównie karabinki AKM-74/2, pistolety PMm Makarov, a także Obrzyny. Dostać będzie można amunicję 9x19mm, 5.45x39mm oraz granaty RGD-5, dodatkowo NPC będą przy sobie mieli apteczki, bandaże oraz jedzenie.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Mitaj występuje także w drugiej części serii, znacząco różni się on jednak cechami charakteru oraz przynależnością, w stosunku do trzeciej części gry.
  • W przypadku zabicia Bandytów podczas eksploracji lub wykonywania zadania, reputacja jaką wśród tej frakcji będzie cieszył się bohater będzie równoznaczna z otwartym konfliktem i zleceniem zabicia protagonisty, będzie on uważany za wroga.
  • Bandyci w składzie kontenerów są widoczni praktycznie od samego początku, gdyż mają strażników na obrzeżach lokacji. Nie ma więc możliwości aby Mitaj i jego kompani nie wiedzieli o obecności bandytów w tamtej lokacji, można więc przypuszczać, że stalkerzy próbowali okraść bandytów lub jest to niewielkie niedopracowanie gry. Jednocześnie, liczba bandytów oraz patroli mogła się zwiększyć z powodu schwytania Mitaja i wykrycia działalności jego grupy.