Jedna z najważniejszych lokacji w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci. Jest to w gruncie rzeczy pordzewiały wrak statku noszącego taką nazwę, który został zagospodarowany jako miejsce przeznaczone dla podróżujących Stalkerów gdzie można odpocząć, nabyć broń i pancerz oraz prowiant.

Skadowsk jest pierwszym miejscem w grze gdzie dostajemy zadania, możemy pohandlować i zasięgnąć informacji na temat Zony, frakcji oraz mutantów.

Znajdują się w nim Wolni Stalkerzy oraz Bandyci, obie grupy rywalizują aby kontrolować Skadowsk. Stalkerzy chcą aby Skadows był azylem dla wszystkich podróżnych w Zonie, Bandyci z kolei dzięki kontroli nad Skadowskiem dorobili by się fortuny zbierając haracz i wymieniając towary.

W trakcie wykonywania kolejnych zleceń główny bohater ma możliwość opowiedzenia się po jednej ze stron; Stalkerów lub Bandytów. Obie grupy oferują nagrody i profity za współpracę. Dodatkowo można rozpocząć współpracę z myśliwymi oraz handlarzami dzięki czemu możliwe jest zarobienie pieniędzy oraz zdobycie większej wiedzy o Zonie oraz zamieszkujących ją ludziach i mutantach.

Skadowsk nie jest tak popularny jak bar 100 Radów, ale znajduje się w centrum Zony i pełni ważną rolę w w tym miejscu. Decyzje głównego bohatera dotyczące Skadowska mają bezpośredni wpływ na losy samego miejsca oraz jego mieszkańców.

Ważne postaciEdytuj

  • Brodacz
Brodacz-0.jpg

Brodacz

Przywódca Stalkerów i barman na Skadowsku. Skupuje on unikalne i rzadko spotykane artefakty, sprzedaje prowiant oraz informacje. Może on również zlecać zadania szukania artefaktów. Jest on głównym przeciwnikiem Sułtana i utrzymuje kontrolę nad Skadowskiem. Może on zlecić zadania, dzięki którym Stalkerzy pokonają Bandytów i utrzymają Skadowsk.

  • Sułtan
Sułtan.jpg

Sułtan

Przywódca Bandytów, który próbuje przejąć kontrolę nad Skadowskiem. Główny przeciwnik Brodacza, może zlecić głównemu bohaterowi zadania do wykonania aby wykurzyć Stalkerów ze Skadowska. Ogólnie postać tajemnicza i raczej małomówna, wyraża się on w sposób bezpośredni i nie ukrywa swoich zamiarów. Wobec głównego bohatera jest nastawiony neutralnie.

  • Kardan
Kardan-0.jpg

Kardan

Miejscowy mechanik, naprawia każdy rodzaj broni i pancerzy, potrafi naprawić karabin Gaussa oraz Egzoszkielet. Co ciekawe, Kardan naprawia przedmioty wyłącznie po spożyciu alkoholu, zatem jeśli ktoś chce skorzystać z jego usług najpierw musi dostarczyć mechanikowi wódkę. Opowie nam historie o jego 2 zaginionych kolegach i pośrednio zleci bohaterowi odnalezienie ich bądź zdobycia informacji o ich losie.

  • Pilot
Pilot.png

Pilot

Jest przewodnikiem. Za odpowiednią opłatą może doprowadzić Stalkerów w wybrane miejsce. Jeśli Pilot dostanie odpowiednie mapy kartograficzne, które można znaleźć na terenie Zony, zaprowadzi on bohatera do Janowa i z powrotem za niższą cenę niż pierwotnie.

  • Żwawy
Żwawy-0.jpg

Żwawy

To nietypowy sprzedawca. Sprowadza dla nas wyjątkowe i unikalne przedmioty, które są niedostępne u wszystkich innych handlarzy. Broń i pancerze dostarczane przez Żwawego wyróżniają się znakomitą jakością oraz bardzo wysoką ceną. Postać ta pojawiała się już wcześniej w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

  • Sowa
Sowa-0.jpg

Sowa

Jest On handlarzem w Skadowsku, jego ubiór nie sugeruje przynależności do jakiejkolwiek frakcji, ale można założyć, że jest neutralnym Stalkerem. Sowa nie jest zbyt miłym gościem i odnosi się do ludzi w raczej szorstkim tonie, płaci za informacje min. na temat Najemników oraz odkupuje od Stalkerów znalezioną broń oraz prowiant, nie jest on jednak zainteresowany kupowaniem zużytego sprzętu.

Pozostałe Postaci Edytuj

  • Głuszec
Głuszec.jpg

Głuszec

Jest to myśliwy w Skadowsku. Uchodzi za bardzo doświadczonego Stalkera, tropi on pijawki zagrażające Skadowsku oraz inne mutanty. Może zaproponować głównemu bohaterowi wspólne wykonanie zadania, posiada on własną grupę myśliwych. Potrafi znakomicie się skradać, biegle posługuje się bronią palną i ma ogromną wiedzę na temat mutantów.

  • Gonta
Gonta.png

Gonta

Gonta to samotnik pojawiający się wyłącznie w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci. Jest on myśliwy w grupie dowodzonej przez Trapera. Jego pozostałymi partnerami są Danila, Krab i Garmata. Od niego można się dowiedzieć o sprawie Chimery, na którą polowała grupa myśliwych oraz stalkerze, którzy miał im pomóc lecz miast tego uciekł z ich łupem. Oferuje on swoją pomoc w polowaniu na Chimerę.

  • Spartakus
Spartakus.png

Spartakus

Pojawił się w zonie jako funkcjonariusz bliżej niezidentyfikowanej jednostki mundurowej, jednak nigdy nie zdradził powodów, dla których przybył do Zony. Mieszka on w Skadowsku pilnując porządku jako ochroniarz nie dopuszczając do zaognienia się konfliktu pomiędzy Brodaczem a Sułtanem.

  • Tremor
Tremor.png

Tremor

Jest to lekarz na Skadowsku. Udziela pomocy medycznej, może również a opłatą zapewnić zapasy medyczne. W przeszłości był lekarzem na Ukrainie, z nieznanych przyczyn zdecydował się przyjść do Zony. W konflikcie pomiędzy Bandytami a Stalkerami obstaje on po stronie Brodacza, na Skadowsku uchodzi za szanowanego i cenionego ze względu na swoje umiejętności.

Zadania w SkadowskuEdytuj

  • Dziwne zjawisko (Zleceniodawca: Brodacz) W tym zadaniu Brodacz zleca nam zbadanie Pogłębiarki, w celu wzięcia steru, który wyewoluował do postaci Artefaktu. Kiedy będziemy wracać do Skadowska zaczepi nas pewien Stalker z jego kolegami.
  • Niedostępny Schowek (Zleceniodawca: Sęk) Sęk prosi nas o odzyskanie jego łupu, który ukrył w jednym starym Zaporożcu. Ale potem było trzęsienie ziemi i samochód znalazł się pod ziemią. Podczas wykonywania misji warto wyposażyć się w strzelbę, ponieważ z każdej strony będą na nas atakować Snorki.
  • Trzej Towarzysze (Zleceniodawca: Kardan) Po podarowaniu dwóch butelek wódki Kardanowi. Zacznie on opowiadać o jego dwóch przyjaciołach, Joker i Barge. Mówi, że po jednej z kłótni wszyscy udali się w swoją stronę, gracz może wtedy Kardanowi zaproponować odnalezienie jego przyjaciół.
  • Obóz Najemników (Zleceniodawca: Sowa) Sowa prosi nas o zakradnięcie się do obozu najemników i wykradnięcie laptopa z danymi. Po pokonaniu najemników w ich obozie, warto przeszukać wrogów. Znajdziemy łącznie dwa PDA. Niestety gra w żaden sposób nie umożliwia nam cichego pozbycia się wrogów.
  • Zaginieni Stalkerzy (Zleceniodawca: Głuszec) Głuszec informuje nas o zaginięciu paru Stalkerów. Początkowo zleceniodawca podejrzewa pijawki, następnie każe nam znaleźć ich leże. Po wykonaniu tej misji automatycznie rozpoczyna się kolejna misja Legowisko Pijawek w której musimy za pomocą gazu zabić wszystkie mutanty w ich legowisku.
  • Zdecyduj, co zrobić (Zleceniodawca: Sułtan) Wysłuchujemy Sułtana i jego opowieści o planowanym ataku na Stalkerów. Chwilę później meldujemy o tym Brodaczowi lub Głuszczowi. Następnie rozmawiamy ze stojącym obok Kastetem i mówimy mu, że chcemy wyruszyć razem z nim w nocy. Podczas wykonywania misji możemy dokonać wyboru- opowiemy się po stronie bandytów i zaczniemy strzelać do Stalkerów na atakowanej łodzi, albo zaczniemy strzelać w plecy naszym niedoszłym "przyjaciołom" - bandytom. Po skończonej walce upominamy się o nagrodę od stosownej osoby.
  • Transakcja (Zleceniodawca: Sułtan lub Brodacz w zależności po której stronie się opowiedzieliśmy w misji "Zdecyduj, co zrobić") Po otrzymaniu misji udajemy się do wskazanego miejsca. Rozmawiamy z przywódcą, a następnie podążamy za grupą. Po krótkiej scence rozpoczyna się starcie. Warto przeszukać ciało handlarza i zabrać jego PDA.
  • Przynieś Kardanowi narzędzia (Zleceniodawca: Kardan) Poszukiwanie narzędzi mechaników to właściwie zajęcie na całą grę. Wyróżniamy trzy różne komplety przyrządów, pierwsze dwa można znaleźć w Zatonie. Do precyzyjnych będziemy mieli dostęp w Prypeci.
  • W poszukiwaniu Sroki (Zleceniodawca: Gonta) W Skadowsku spotykamy Stalkera imieniem Gonta. Zleca on nam znalezienie Stalkera imieniem Sroka, który zostawił Gonte przy tropieniu poprzedniej bestii przez co wielu członków jego oddziału zginęło a niejaki Krab został ciężko ranny. To zadanie wykonamy dopiero na terenie mapy Jupiter
  • Polowanie na chimerę (Zleceniodawca: Gonta) żeby wykonać to zadanie musimy się przespać do 3 nad ranej. O stosownej godzinie rozmawiamy z Gontem i wyruszamy na polowanie. Po wykonaniu zadania otrzymamy dobrą strzelbę. Powinniśmy jeszcze porozmawiać z Trapperem w bazie Stalkerów w Jupiter. Otrzymamy od niego nagrodę pieniężną.
  • Kuszący interes (Zleceniodawca: Sowa) Musimy odnaleźć 3 detektory typu Weles. Pierwszy z nich powinniśmy otrzymać po ukończeniu zadania "Legowisko Pijawek". Drugi znajdziemy w kabinie koparki na terenie Kopaczi w sektorze Jupiter. Trzeci możemy dostać od Hermanna w zamian za wykonanie zadania "Badania nad Anomaliami", ewentualnie możemy poszukać go na własną rękę. Podczas wykonywania zleceń u Brodacza na znalezienie artefaktów, mogą pojawić się grupki Stalkerów, po zabiciu ich i przeszukania mamy gwarantowane conajmniej 2 detektory Weles.
  • Kompas (Zleceniodawca: Brodacz po ukończeniu zadania "Kuszący Interes") Składamy wizytę Noemu, który wręczy nam artefakt którego poszukuje Brodacz (jeśli wyjdziemy z jego statku i po kilku sekundach wrócimy, odda nam w ten sam sposób drugą sztukę). Jeśli mamy ochotę na kolejne zadanie "Ciemne Interesy" - rozmawiamy z Sultanem i to jemu dajemy artefakt. Miejmy jednak na uwadze, że po jego wykonaniu, Brodacz nie będzie chciał już nas nająć do poszukiwania jakiegokolwiek artefaktu. W zamian za to będziemy natomiast w stanie ściągać z niego regularnie haracz.
  • Reputacja (Zleceniodawca Żwawy/Snag) Misja rozpocznie się jeśli spełnimy kilka warunków. Po pierwsze musimy zamówić jakąkolwiek broń u dostawcy - Żwawego. Po odebraniu zamówienia, kiedy będziemy próbowali wyjśc z bazy zaczepi nas Sęk twierdzący, że mamy przy sobie broń należącą do niego. W rozmowie możemy mu albo dać giwerę albo dać mu do zrozumienia gdzie mamy jego zdanie. Lepiej wybrać tą drugą opcję ponieważ, naszej broni nie będziemy mogli następnie odzyskać. Po wypytaniu Żwawego o sytuację wyruszamy na poszukiwania Sęka.

Ciekawostki Edytuj

  • Przyszłość Skadowska oraz jego mieszkańców zależą od decyzji głównego bohatera.
  • Niedaleko statku znajduje się gniazdo pijawek.
  • Skadowsk to nazwa prawdziwego miasta na Ukrainie.