FANDOM

Snork
Snoeki czyli snork czarnobylski.jpeg
Ogólna Charakterystyka
Typ
  • Zmutowany człowiek
Statystyka
Zdrowie
  • Wysokie
Rodzaj ataku
  • Pazury
  • Zęby
  • Walka wręcz
Zdolności
  • Skok na przeciwnika
Częsci ciała
Występowanie

S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo

S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci

Snork to mutant występujący w całej trylogii S.T.A.L.K.E.R.

GenezaEdytuj

Snorki są stworzeniami humanoidalnymi o szarej karnacji, które przed przemianą w mutanta były ludźmi, prawdopodobnie żołnierzami lub Stalkerami, co sugeruje maska przeciwgazowa GP-4, wojskowe buty oraz uniform. Na skutek bardzo wysokich dawek promieniowania umysł człowieka, którym wcześniej był Snork został zniszczony, pozostała jedynie dzika, nieprzewidywalna kreatura bez zdolności mowy oraz rozumowania. Na powierzchni ciała mutanta widoczne są rany oraz deformacje, natomiast na plecach widać odsłonięte fragmenty kręgosłupa. Jest to jeden z najpowszechniejszych i najbardziej rozpoznawalnych mutantów w Zonie.

Pierwszy raz ten rodzaj mutanta zidentyfikowano 22 Maja 2007 roku, kiedy to jeden z oficerów wojskowych został zaatakowany i zabity przez dziwne stworzenie w okolicach posterunku zlokalizowanego 30 kilometrów od Zony, po stronie Charkowa na Ukrainie. Wojskowy dygnitarz oczekiwał na samochód, który miał po niego przyjechać, kiedy nagle zaatakował go stwór przypominający człowieka, jednak poruszający się skacząc na czterech kończynach. Oficer został zmasakrowany przez mutanta, którego zaraz potem zastrzelili żołnierze przebywający w tym czasie na miejscu. Jedyna pozostałość po oficerze jaką dało się zidentyfikować była jego strzelba Izh-91.

Umiejętności Edytuj

Snorki charakteryzują się dużą zwinnością oraz bardzo dobrym refleksem, odbywa się to jednak kosztem kiepskiego węchu, pogorszonego słuchu oraz wąskiego pola widzenia, z uwagi na maskę tlenową, która cały czas znajduje się na ich głowach. Preferują one raczej zaciemnione miejsca, nie stronią jednak od otwartych przestrzeni, można je spotkać praktycznie w każdej lokacji w Zonie. Żywią się one mięsem, polują zarówno na zwierzęta jak i na ludzi oraz inne mutanty.

Występowanie Edytuj

S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla Edytuj

W pierwszej części trylogii Snorki to jedne z najpowszechniejszych stworzeń występujących w Zonie. Najczęściej można je spotkać w Jantarze, mają swoje gniazdo w okolicach Mobilnego Laboratorium Ekologów[1]. Wiąże się z nimi jedno zadanie od Profesora Sacharowa, aby zlikwidować ich leże oraz dostarczyć części ciała Snorka. Również w Czerwonym Lesie pojawiają się cyklicznie atakując głównego bohatera oraz pozostałych Stalkerów. Poza tym 5 Snorków obecnych jest przy niedaleko wejścia do Dziczy, tuż za posterunkiem Najemników, a także w kilku budynkach. Ponadto kilka sztuk można spotkać w Laboratorium X-16 oraz Laboratorium X-18.

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo Edytuj

W drugiej części serii szczególne nagromadzenie tych mutantów jest widoczne w Agropromie. Frakcja Powinności zmaga się z rosnącą ilością Snorków przybywających z podziemnej infrastruktury zlokalizowanej w podziemiach przez sieć tuneli. Zasypywanie tuneli okazało się być rozwiązaniem tymczasowym, gdyż mutanty przekopywały się w innym miejscu. Jedno z głównych zleceń dotyczy zalania podziemnej sekcji w Agropromie i zawaleniu tuneli, którymi mutanty te dostają się na powierzchnie uprzykrzając życie członkom Powinności, tak aby raz na zawsze pozbyć się problemu[2]. Później Snorki można spotkać w Czerwonym Lesie, szczególnie przy Anomalii Teleport zlokalizowanej przy czołgu w głębi lasu. Mutanty regularnie atakują Najemnika Szramę oraz Stalkerów przebywających w tej części Zony. Poza tym, Snorki można zauważyć także na Wysypisku, szczególnie w porach nocnych[3].

S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci. Edytuj

W trzeciej części sagi Snorki często się pojawiają w pobliżu pól anomalii rozsianych w Zatonie. Blisko Anomalii Pazur znajduje się gniazdo Snorków, tam też można znaleźć ich najwięcej, a także w Janowie w pobliżu torów kolejowych. Często atakują one Stalkerów oraz Najemnikow przechodzących tamtędy, również Bandytom dają się we znaki, najczęściej spotyka się niewielkie grupy osobników, rzadziej działają one w pojedynkę. W późniejszych etapach rozgrywki Snorki widywane są także w Prypeci.

Taktyka walki ze Snorkami Edytuj

Snorki są bardzo zwinne oraz skoczne, potrafią w bardzo szybkim tempie zbliżyć się do przeciwnika i zaatakować go wręcz. Podstawowym problemem w walce ze Snorkami jest ich szybkość, szczególnie podczas walki karabinami snajperskimi nie posiadającymi automatycznego trybu prowadzenia ognia lub strzelbami manualnymi. Najskuteczniejszą a zarazem najtrudniejszą metodą likwidacji Snorków jest trafianie ich w locie, kiedy wykonują skok w kierunku przeciwników, są wtedy najbardziej podatne na ataki. Należy ustawić się przodem do nich w prostej linii i poczekać aż oddadzą skok, następnie celować w okolice szyi (wtedy używając broni automatycznej notuje się trafienie w głowę oraz tors). Jako że poruszają się na czterech kończynach ich wysokość jest nieduża, co również utrudnia trafienie, należy przewidywać trasę ruchu Snorków zarówno kiedy biegną jak i kiedy skaczą, można wtedy odpowiednio się ustawić oraz oddać strzał w odpowiednim momencie. Do tego celu najlepiej nadają się strzelby automatyczne jak Eliminator. Dzięki dużej sile ognia oraz sporemu rozrzutowi można skutecznie likwidować Snorki na krótkim dystansie. Inną skuteczną metodą jest eliminowanie Snorków z dalekich odległości przy użyciu karabinów snajperskich, np. SVDm-2. Mutanty te kiedy nie są zagrożone poruszają się wolno z głową wysuniętą do przodu, co ułatwia oddanie precyzyjnego strzału w głowę. W przypadku całej grupy Snorków najlepiej jest posłużyć się grantem odłamkowym np. RGD-6. Granat należy rzucić mniej-więcej w środek grupy i zrobić to odpowiednio wcześnie, tak aby Snorki weszły na niego lub znalazły się jak najbliżej strefy wybuchu. Wtedy zasięg eksplozji obejmie wszystkie mutanty i je zniszczy[4].

Ciekawostki Edytuj

  • Po oddaniu dalekiego skoku Snorki robią fikołek aby zamortyzować siłę nacisku przy kontakcie z ziemią. Jest to jedna z podstawowych zasad w sporcie nazywanym Parkour.

Przypisy Edytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Instytut_Badawczy_Agroprom
  4. http://stalker.wikia.com/wiki/Snork

Więcej z Fandomu

Losowa wiki