FANDOM

„Pocałuj klamkę z drugiej strony.”
— Sowa
Sowa to handlarz występujący w S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci.

Przeszłość

Sowę można znaleźć w Zatonie gdzie działa jako handlarz i sprzedawca informacji. Jest znany ze współpracy z Sułtanem.

Charakterystyka

Sowa zleca nam trzy misje, z czego trzecia nie jest zlecana koniecznie przez niego. Pierwsza misja polega za zinfiltrowaniu obozu Najemników w Zakładzie utylizacji odpadów w Zatonie i dostarczenia mu wszystkich informacji. Druga misja polega na dostarczeniu trzech detektorów Weles Nowikowi aby mógł stworzyć bardziej zaawansowany model detektora dla Majora Diegtiariowa i Stalkerów Brodacza. Ta misja doprowadzi do konfliktu między Majorem, a Brodaczem lub Sułtanem i Sową, ponieważ Major Diegtiariow jest zmuszony opowiedzieć się po stronie Stalkerów lub Bandytów. Trzecia misja polega na spotkaniu się z Morganem. Tą misje alternatywnie zlecają nam Brodacz lub Sułtan.

Sowa sprzedaje wiele informacji, dzięki którym Major Diegtiariow ma spore ułatwienie. Może sprzedać informacje między innymi o miejscu pobytu Sroki, o rozbitych helikopterach w Zatonie oraz o zbiorniku gazu, który jest niezbędny do zniszczenia legowiska Pijawek. Jeśli Major sprzeda mu 10 różnych dokumentów lub PDA zostanie nagrodzony osiągnięciem informacyjnym.

Sowa może również pojawić się w zakończeniu. Staje się odnoszącym sukcesy sprzedawcą informacji w całej Zonie, oraz krążą plotki, że regularnie składa raporty SBU. To zakończenie można uzyskać dostarczając mu dokumenty Najemników, Wojska oraz dokumenty z fabryki w Jupiterze. Dostarczenie mu PDA Generała Taczenki i PDA Morgana nie jest konieczne.

Ciekawostki Ciekawostki

  • Sowa mówi z wyraźnym włoskim akcentem w angielskiej wersji gry.
  • Sowa czasami mówi "nie pozwól aby drzwi cię uderzyły", chociaż w jego pomieszczeniu nie ma drzwi. Po prostu popisuje się sarkazmem.
  • Gdy zdobędziemy jego zakończenie zobaczymy, że ma prawym ramieniu ma wytatuowaną sowę.
  • Jest drugą postacią w serii, która sprzedaje informacje. Pierwszą jest Kabel.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo w Jantarze w miejscu gdzie czeka grupa Lewusa można znaleźć schowek należący do osoby znanej jako Sowa.
  • We wczesnych kompilacjach nosił kaptur.
  • Mimo, iż nie jest medykiem, to po śmierci Wstrząsa zacznie sprzedawać medykamenty.