FANDOM

„Gdy anomalia ta jest nieaktywna, objawia się jako ledwo widoczny obłok gorącego powietrza. Po kontakcie z nią przedmiot lub istota żywa natychmiast nagrzewa się do zabójczej temperatury dochodzącej do 1500 stopni w skali Kelwina. W nocy anomalię można rozpoznać dzięki zaawansowanym detektorom lub rzucając w nią metalowymi przedmiotami. Tworzy trzy rodzaje artefaktów: "kropelki", "kula ognista" oraz "kryształ".”
Anomalia Spalacz występuje we wszystkich częściach serii S.T.A.L.K.E.R.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

Anomalia Spalacz jest trudna do zauważenia przed uaktywnieniem, nawet za dnia, nie wspominając o próbach ominięcia jej w nocy. W momencie zetknięcia się z człowiekiem lub nawet przedmiotem martwym, natychmiast się uaktywnia wystrzeliwując słup ognia, osiągający długość ok. dwóch metrów. Płomień ten spala wszystko w swoim zasięgu, w przypadku Stalkerów może zniszczyć kombinezon lub nawet zabić. Niekiedy w anomalie wpadają mutanty i zwierzęta.

Niektóre klastry emitują tak wysoką temperaturę, że można doznać poparzeń przebywając kilka metrów od anomalii. Średnia temperatura słupa ognia Spalacza wahać się może od 100 °C, do nawet 1000 °C, to wystarczająco dużo żeby niszczyć metalowe przedmioty lub pojazdy. To również wyjaśnia dlaczego w niektórych miejscach, gdzie występuje anomalia Spalacz, podłoże jest popękane i powykręcane, najczęściej również pokryte kraterami lub głębokimi zniekształceniami w ziemi. 

Na wyższych poziomach trudności Spalacze są zabójcze, nawet dla stalkerów w najlepszej jakości kombinezonach ochronnych. Najlepszą metodą do unikania tego typu anomalii jest rzucanie śrub przed przemieszczeniem się. I to w zasadzie jedyny sposób, aby ją wykryć. W Zewie Prypeci pojawia się dodatkowy wariant tej anomalii. Nazywany jest anomalią Kocioł[1].

Występowanie Edytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

ZP Zew PrypeciEdytuj

  • Anomalia występuje w Zatonie, mowa o Spalonym Gospodarstwie.
  • Na polach anomalii jak Anomalia Kocioł lub Anomalia Popielisko.
  • Poza tym pojedyncze Spalacze nie pojawiają się tak często jak we wcześniejszych częściach gry. W tym przypadku emisje nie mają wpływu na położenie anomalii, gdyż zawsze będą one występować w obrębie pól anomalii. 
  • Można na nią trafić w podziemiach Prypeci.

  • Czasami anomalie Spalacz można spotkać na polach anomalii termicznych.
  • Anomalia Kocioł jest bardzo podobnym typem anomalii, choć obejmuje dużo większy obszar działania (jest ona tzw. polem anomali).

PrzypisyEdytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Lista_anomalii