FANDOM

Jest to lokacja występująca na Bagnach w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Historia Edytuj

Było to gospodarstwo o zastosowaniu rolniczym przed zalaniem całego terenu w 1991 roku, przypuszczalnie funkcjonowało ono nawet po katastrofie w Czarnobylu w roku 1986. Kolejną konkluzją jest, że cały obiekt uległ spaleniu dopiero po powstaniu Zony w roku 2006, bo właśnie wtedy na tym terenie zaczęły występować anomalie Spalacz, które są charakterystycznym punktem w gospodarstwie.

Niedługo po pojawieniu się Strefy wokół Elektrowni Jądrowej w Czarnobylu na Bagna zawitała frakcja Czyste Niebo, pierwsza która zajęła tereny Bagien, a zarazem jedna z pierwszych (lub pierwsza) oficjalna frakcja w całej Zonie. Po Wielkiej Emisji na tym terenie pojawili się także Renegaci, co doprowadziło w krótkim czasie do rozpoczęcia walk o terytorium pomiędzy Czystym Niebem a Renegatami, Spalone Gospodarstwo stało się jedną z kluczowych lokacji w tym miejscu.

Opis Edytuj

Miejsce to znajduje się w centrum Wielkich Bagien i jest początkowo zajmowane przez Renegatów. Na miejscu widać szkielet niemal doszczętnie spalonego budynku, oprócz tego są tam również ruiny innego zniszczonego budynku, na miejscu którego występuje spore zagęszczenie anomalii Spalacz.

To prawdopodobnie za sprawą anomalii termicznych całe miejsce spłonęło. W oczy rzuca się również stróżówka, najwyższy obiekt w gospodarstwie, a także wraki maszyn rolniczych. W Spalonym Gospodarstwie rezyduje grupa siedmiu Renegatów, którzy uczynili z tego miejsca jeden ze swoich przyczółków.

CNM Czyste Niebo Edytuj

Bohater ma za zadanie przejąć ten obiekt w pojedynkę lub w asyście niewielkiego oddziału szturmowego Czystego Nieba. W tym celu udaje się on do miejsca docelowego i likwiduje oddział Renegatów zajmujących ten obiekt. Następnie musi on poczekać na przybycie posiłków lub od razu ruszyć w kierunku kolejnego celu.

Po zajęciu obiektu przez Czyste Niebo, Renegaci mogą spróbować odbić obiekt, w tej sytuacji bohater będzie zmuszony do powrotu w to miejsce i wsparcia swoich towarzyszy w walce. Po wykonaniu zadania lokacja ta pozostaje już w rękach frakcji Najemnika Szramy aż do czasu kiedy przestaje być potrzebna.

Zadania Edytuj

Schowek SoC Schowki Edytuj

W Spalonym Gospodarstwie nie znajduje się zbyt wiele schowków ani cennych rzeczy. Najwięcej przedmiotów mają przy sobie Renegaci, którzy początkowo zajmują tę lokacje do czasu jej przejęcia przez Czyste Niebo. Niemniej jednak kilka schowków znajduje się wokół Spalonego Gospodarstwa, trzeba jednak wykupić namiary na nie.

Przedmioty Edytuj

Większość przedmiotów, które przedstawiają jakąkolwiek wartość na Spalonym Gospodarstwie należy do Renegatów, aby je przejąć należy odebrać je właścicielom. Kilka pomniejszych przedmiotów można znaleźć w obrębie gospodarstwa.

Broń i Amunicja Edytuj

Środki Medyczne Edytuj

Żywność Edytuj

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Czasami w wyniku błędu gry pojedynczy Renegat może wchodzić na teren anomalii Spalacz.