FANDOM

Stacja Pojazdów to lokacja w Kordonie, występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Historia Edytuj

Stacja pojazdów to lokacja, która przeszłości pełniła rolę warsztatu, naprawiano w niej samochody oraz maszyny rolnicze, należące do

Stacja Pojazdów
Lokalizacja
Frakcja
Przewodnik

mieszkańców tego regionu. W stacji pracowali lokalni mieszkańcy, nie była to jednak państwowa spółka patrząc na zabudowę, należała prawdopodobnie do prywatnej osoby. Po katastrofie w 1986 roku pozostawała opuszczona, po powstaniu Zony w 2006 roku, była jedną z pierwszych miejsc zajętych przez Stralkerów, w tym przypadku Bandytów. Wynikało to z faktu, że Kordon znajduje się na granicy Zony, kawałek dalej był już świat zewnętrzny. Stalkerzy i zbieracze pojawiali się od samego początku najpierw w Kordonie, później ruszali dalej, w kierunku Wysypiska. Część z nich została w Kordonie, zajmując min. właśnie tę stację.

Opis Edytuj

Jest to miejsca, w którym znajdują się trzy główne budynki, dwa dwupiętrowe, jeden garaż oraz jeden częściowo zawalony budynek. Do dyspozycji są także dwa mniejsze pomieszczenia, całość jest ogrodzona drewnianym płotkiem. Zabudowa umożliwia skuteczną obronę obiektu w walce na dystans, z drugiej strony prowadzą do niej aż cztery duże wejścia, dlatego też agresorzy mogli by atakować praktycznie ze wszystkich stron. W obu częściach gry z miejscem tym wiążą się zadania główne, które protagoniści muszą wykonać zanim ruszą dalej.

S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla Edytuj

W pierwszej części serii lokację tę zajmują Bandyci. Naznaczony musi zdobyć na zlecenie Sidorowicza pendrive z danymi, należący do Żwawego, który został przez nich porwany. Oddział bandytów składa się z ośmiu Stalkerów, niedoświadczonych i słabo uzbrojonych. Bohater może to zadanie wykonać w pojedynkę lub z pomocą Stalkera imieniem Pietrucha, który rozbił obóz wraz z dwoma kompanami, niedaleko stacji pojazdów. Po wykonaniu zlecenia, miejsce to nie pełni żadnej ważnej roli[1].

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo Edytuj

W prologu serii miejsce to jest zajmowane przez Wojskowych. Czternastu żołnierzy, doświadczonych i dobrze wyposażonych, ma za zadanie zatrzymać każdego kto będzie próbował zająć stację, ich dowódcą jest Major Kalecki, uwięziony przez Samotników. Szrama musi zlikwidować oddział, żeby położyć presję na Majorze, tak aby ten zdecydował się współpracować z Samotnikami i zdradzić im lokalizację przesyłki dla Sidorowicza. Po zniszczeniu oddziału Wojskowych miejsce to zajmują Samotnicy, tworząc tu swój przyczółek. Po wykonaniu zadania miejsce to przestaje być ważne strategicznie[2].

Ciekawostki Edytuj

  • W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater może zdecydować czy zaatakować placówkę samotnie czy z grupą Pietruchy.
  • Jeśli Naznaczony przejmie obiekt w pojedynkę, Pietrucha nazwie go "Rambo", co jest nawiązaniem do słynnego bohatera Rambo w filmie akcji o tym samym tytule.
  • Bandyci lub stalkerzy, którzy zajmują obiekt będą się regularnie respawnować.

Przypisy Edytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Strielok
  2. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Szrama

Więcej z Fandomu

Losowa wiki