FANDOM

Stara Kopalnia to miejsce w Czerwonym Lesie, występuje w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Stara Kopalnia
Stara Kopalnia

Wejście do Starej Kopalni w Czerwonym Lesie

Gra
Lokalizacja
Frakcje
Mutanty
Anomalie
Artefakty
Źródło

Historia Edytuj

Przed incydentem w elektrowni atomowej miejsce to było ośrodkiem wydobywczym, pozyskiwane stąd surowce służyły lokalnej ekonomii i stanowiły ważny punkt w tym regionie, a przecież niedaleko znajdowało się dobrze prosperujące miasto. Po wypadku kopalnia stała pusta, aż jakiś czas po serii wstrząsów i powstaniu Zony, ulokowali się w niej Renegaci. Po kilku tygodniach do kopalni przybył także Najemnik Szrama, który realizują swoją misję zleconą przez Czyste Niebo, dotarł do niej by odzyskać artefakt o unikalnych właściwościach, zwany Kompasem. Wizyta Szramy wiązała się z likwidacją Renegatów, prawdopodobnie od tamtego czasu kopalnia była opuszczona, niewykluczone, że okazjonalnie mogły się w niej pojawiać kolejne szajki rzezimieszków lub mutantów.

OpisEdytuj

Kopalnia znajduje się w północno-zachodniej części czerwonego lasu, prowadzi do niej niewielki tunel, składa się ona z kilku poziomów i była bazą główną frakcji Renegatów w tym rejonie. Nieopodal wejścia znajduje się wgłębienie w ziemi, gdzie znajduje się anomalia chemiczna, wiele anomalii energetycznych oraz kilka Poltergestów.

Jako że Powinność również aktywnie działała na tych terenach, jasne stało się, że obie frakcje nie mogą razem funkcjonować, jednocześnie nie kolidując ze sobą. Powinność skupiła swoje siły niedaleko domu Leśnika, renegaci zajęli kopalnie i jej obrzeża. W głębi kopalni, w jednym z dwóch dostępnych szybów, przebywała dobrze zorganizowana grupa Renegatów, którzy weszli w posiadanie potężnego artefaktu, zwanego Kompasem. Zaszyli się oni w podziemiach, pilnując artefaktu i innych zagrabionych fantów.

Miejsce to może się wydawać z początku trudne do odnalezienia, wewnątrz znajduje się wiele ślepych zaułków, Renegaci oraz różne mutanty i anomalie. Najlepiej jest odwiedzić to miejsce dopiero po uzyskaniu zadania dotyczącego Kompasu. Po wykonaniu zadania miejsce to nie pełni żadnej istotnej roli w fabule.

FrakcjeEdytuj

MutantyEdytuj

AnomalieEdytuj

ArtefaktyEdytuj

PrzypisyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki