FANDOM

Lokacja występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci, zlokalizowana w Zatonie.

Historia Edytuj

Obecność statku w Zatonie można wyjaśnić przeszłością tego miejsca, dawniej znajdował się tu duży zbiornik wodny, który z czasem na skutek działań człowiek oraz klimatu wysechł. Obiekt ten pozostawał opuszczony w okresie pomiędzy wybuchem w Czarnobylu a powstaniem Zony. Po pojawieniu się strefy i odblokowania drogi do centrum Stara Barka mogła być okazjonalnie zajmowana przez stalkerów lub mutanty, ostatecznie na stałe przejął ją Noe.

Opis Edytuj

Jest to zrujnowany statek, pozostałość jeszcze sprzed katastrofy w Czarnobylu i powstania Zony. Można go znaleźć w północnej części Zatonu. Trzeba być jednak ostrożnym, gdyż Noe zaatakuje każdego kogo uzna za zagrożenie. Przebywa w nim doświadczony Stalker imieniem Noe, wraz ze swoim udomowionym Nibypsem wabiącym się Lassie, który chroni Noego przed mutantami oraz zapewnia Samotnikowi towarzystwo.

W nawiązaniu do słów Noego, wielka fala mutantów ma przejść pewnego dnia przez Zonę i zniszczyć wszystko na swojej drodze. Jest to oczywiste nawiązanie do Biblijnego Potopu i arki Noego. Z barką i jej właścicielem wiąże się jedno zadanie w późniejszych etapach fabuły, poza tym nie pełni ona żadnej istotnej roli. Może jednak zapewnić schronienie w razie emisji.

Mieszkańcy Barki Edytuj

Lassie to oswojony Nibypies, przygarnięty przez Noego. Jest to jeden z dwóch przypadków oswojenia mutanta. Noe, Samotnik uważany za szalonego, jako jedyny zna drogę na płaskowyż, prowadzącą przez spalone gospodarstwo pełne anomalii termicznych. Pod koniec gry będzie posiadał potężny artefakt, Kompas, który będzie mógł zostać przekazany Stalkerom lub Bandytom (w zależności od wyborów głównego bohatera). Poza Noe i jego Nibypsem Barka nie ma innych rezydentów, bywa jednak sporadycznie odwiedzana przez podróżujących.

ZakończenieEdytuj

Lessie zakończenie pozytywne

Zakończenie

„W trakcie wyjątkowo silnej emisji grupa stalkerów musiała szukać schronienia na starej barce Noego. Gdy później na statek napadła horda mutantów stalkerzy zgodnie uznali, iż barka doskonale nadaje się do obrony. Jeszcze bardziej zadziwiająca okazała się być sfora młodych nibypsów, które sam Noe poprowadził do walki.”
— Zakończenie w Zewie Prypeci

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Noe jest drugą znaną osobą w Zonie, która udomowiła Nibypsa, pierwszą jest Doktor.
  • Stara barka oraz jej właściciel, a także historia, którą opowiada, są nawiązaniem do biblijnego potopu.
  • Niekiedy może się zdarzyć, że Noe zaatakuje bohatera kiedy ten otworzy drzwi do Barki.
  • Noe jest jedną z niewielu osób w Zonie, które wiedzą o istnieniu artefaktu zwanego Kompasem. Innymi osobami są Leśnik, Szrama oraz Striełok.
  • Noe jest jedyną osobą, która wie jak przejść przez pole anomalii w Spalonym Gospodarstwie.