FANDOM

Stare Centrum Serwisowe to obiekt w Prypeci, występuje w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Historia Edytuj

Centrum w przeszłości zajmowało się konserwacją oraz odnawianiem sprzętu elektronicznego i różnego rodzaju maszyn, tak było do roku 1986, później miejsce to pozostało opuszczone aż do powstania Zony w 2006. Po pojawieniu się strefy centrum serwisowe było zajmowane przez rozmaite grupy stalkerów, poszukujących cennych rzeczy oraz artefatów, a także rzadziej przez mutanty. Po Wielkiej emisji w roku 2012 centrum serwisowe stało się niebezpiecznym miejscem, z uwagi na pole anomalii w jego wnętrzu oraz wysoki poziom radiacji, zadomowiły się tam również groźne mutanty, którym promieniowanie nie jest straszne jak Burery. Lokacja nie pełniła żadnej istotnej roli fabularnie, jednak znajdowały się tam cenne narzędzia kalibracyjne, o które było w Zonie bardzo ciężko.

Opis Edytuj

Zlokalizowane w północnej części miasta. Znaleźć tam można cenne narzędzia kalibracyjne, jest to drugie miejsce w Zonie gdzie można to zrobić, wcześniej jednak trzeba będzie ominąć Burera na drugim piętrze. W budynku znajdują się anomalie elektryczne znajdujące się na wyższych poziomach oraz kilka przedmiotów min. 180 sztuk pocisków 5.45x39mm AP oraz 200 nabojów do pistoletu typu PMm. Poza tym budynek nie pełni fabularnie żadnej ważnej funkcji, nie ma powiązanych z nim także żadnych ważnych zleceń.

Wewnątrz budynku znajduje się szóste pole anomalii jakie można zlokalizować na tym terytorium. Podłoże jest gęsto usłane anomaliami Electro, występuje tam również bardzo wysoki poziom promieniowania radioaktywnego, wskazane jest posiadania odpowiedniego kombinezonu oraz leków antyradiacyjnych. Można tam znaleźć artefakty pochodzenia elektrycznego, głównie muszle oraz baterie, wysoce zalecane jest korzystanie z detektora Swarog na terenie budynku.

W trybie wolnej gry, po zakończeniu fabuły, na terenie centrum serwisowego można się natknąć na Samotników oraz Najemników szabrujących w okolicy, a także okazjonalnie na dodatkowe mutanty jak Ślepe psy.

Przedmioty Edytuj

Wewnątrz centrum można znaleźć narzędzia kalibracyjne, warto się o nie postarać i przekazać je któremuś z techników, np. Kardanowi, aby ten mógł dokonywać wszystkich niezbędnych napraw we własnym zakresie. Na uwagę zasługują także ogniwa do Karabinu Gaussa, które również nie są łatwe do zdobycia, w centrum można znaleźć dwa takie ogniwa wraz z rakietami do wyrzutni RP-74. Dodatkowo, w jednym ze schowków można znaleźć granaty VOG-25 do wykorzystania z wielolufowym granatnikiem Buldog lub z granatnikami podlufowymi.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Po zabiciu Burera mogą pojawić się Zombie i Najemnicy, rzadziej pojawiają się Samotnicy.
  • Istnieje bardzo krótki i bezpieczny sposób na drugie piętro budynku. Aby to zrobić, trzeba wspiąć się pod schody, które prowadzą do drugiego piętra i podejść blisko do ściany, po czym zamknięte drzwi można bezpiecznie otworzyć.

GaleriaEdytuj