Jest to lokacja znajdująca się na Bagnach w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Opis Edytuj

Stary Kościół

Stary Kościół

Leży on przy drodze do Południowego Gospodarstwa. Kościół ma dwa poziomy, na wyższy poziom można się dostać za pomocą drewnianego podestu wewnątrz, przechodząc na dach przez dziurę można zajrzeć także do wierzy kościelnej, jest to jednak niebezpieczne z uwagi na fakt, że dach jest bardzo stromy.

Stanowi on także stosunkowo dobre miejsce do obrony, kamienny płot oraz trzy wąskie wejścia gwarantują osłonę przed ostrzałem, umożliwiają także prowadzenie ognia zza osłony co daje przewagę nad atakującymi, którzy podejmują próby przejęcia obiektu.

Historia Edytuj

Stary kościół jest pozostałością po czasach jeszcze przed powstaniem bagien. Służył on jako miejsce kultu wśród lokalnej społeczności. Jest to wysoki budynek, w całości zbudowany z drewna, otoczony kamiennym murem. W pobliżu znajduje się także cmentarz.

Po zalaniu całego obszaru w 1991 roku, a także powstaniu Zony w 2006 roku cały teren został opuszczony, samo kościół niszczał, będąc okazjonalnie miejscem schronienia przed emisjami lub mutantami. Od czasu Wielkiej Emisji i rozpoczęcia Wojen Frakcji, jest on przedmiotem rywalizacji frakcji Renegatów oraz Czystego Nieba.

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo Edytuj

W drugiej części serii Stary Kościół jest jedną z kluczowych lokacji, którą należy zająć, aby uzyskać kontrolę na bagnach. Bohater w pojedynkę lub z pomocą członków frakcji Czyste Niebo może spróbować odbić obiekt z rąk Renegatów. Po zajęciu lokacji, można przystąpić do dalszej części ekspansji.[1]

Zadania Edytuj

  • Przejmij obiekt
  • Obrona obiektu

Schowki Edytuj

W kościele i jego pobliżu znajduje się kilka schowków, które można odnaleźć, niestety na niektóre z nich trzeba mieć namiary, w przeciwnym wypadku nie da się ich odnaleźć. Informacje o schowkach można kupować lub znajdować w PDA poległych Stalkerów.

  • Plecak przy jednym z nagrobków
  • Dziura pomiędzy drewnianymi palami
  • Na dachu wieży kościelnej

Przedmioty Edytuj

W kościele znaleźć można wiele przydatnych przedmiotów jak amunicja, broń, prowiant i środki medyczne, a także oczywiście wszystko to co posiadają przy sobie przeciwnicy.

Broń i Amunicja Edytuj

  • Pistolet PMm Makarov
  • Strzelba TOZ-34
  • Obrzyn
  • Amunicja 9x18mm oraz 9.18mm +P+
  • Amunicja 12x70 śrutowa, 12x76 kulowa oraz 12x76 strzałkowa

Środki Medyczne Edytuj

  • Apteczki
  • Bandaże

Żywność Edytuj

  • Chleb
  • Kiełbasa
  • Wódka

Przypisy Edytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/S.T.A.L.K.E.R.:_Czyste_Niebo