FANDOM

Statua Monolitu to obiekt w Prypeci, występujący w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Statua Monolitu
Statua Monolitu.png

Statua Monolitu i żołnierze klęczący w kręgu wokół niej.

Gra
Lokalizacja
Miejsca
Frakcje
Źródło

HistoriaEdytuj

Została ona wybudowana prawdopodobnie krótko po powstaniu frakcji Monolit, najprawdopodobniej w celu przekazywania informacji żołnierzom lub też aplikowania im poleceń. Nie wiadomo o jaki rodzaj komunikacji chodzi, można przypuszczać, że dotyczy to zagadnień związanych z kontrolą umysłu oraz oddziaływaniem na umysł za pomocą fal o określonych częstotliwościach. Nie jest jasne kiedy dokładnie ją zbudowano ani kto tego dokonał.

OpisEdytuj

Statua służy do przekazywania informacji pomiędzy Świadomością-Z a członkami frakcji Monolit. Jest to rodzaj połączenia niefizycznego, gdyż żołnierze Monolitu nie są w żaden sposób podłączeni do tego urządzenia, klęczą oni jedynie, tworząc krąg wokół statuy, kiwając się przy tym w transie i mamrocząc. Można więc założyć, że statua pełni rolę nadajnika. Monolitowcy podczas transu są niepodatni na dźwięki z zewnątrz, nawet jeśli w ich obecności dochodzi do strzelaniny, dopiero fizyczny kontakt lub "odłączenie się" wyrywa fanatyków z letargu[1].

MiejscaEdytuj

Statua znajduje się wewnątrz Sklepu z Książkami w Prypeci. Miejsce to jest obstawione przez kilkunastu żołnierzy Monolitu, jest to jedna z ważniejszych lokacji w mieście.

FrakcjeEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Istnieje wyłącznie jedna statua tego typu.
  • Patrząc na fakt, że Świadomość-Z opracowała technologię hologramową, można założyć, że komunikacja odbywająca się poprzez statuę stanowi najnowocześniejszy technolgicznie sposób komunikowania się i jest wykorzystywana jako element związany z programowaniem umysłu.

PrzypisyEdytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Monolit

Więcej z Fandomu

Losowa wiki