FANDOM

Szpital to lokacja występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Opis Edytuj

Cała lokacja jest bardzo klimatyczna. Ciemne korytarze, szpitalne sale, w których przed 1986 rokiem chorzy ludzie pokładali swe nadzieje wyzdrowienia w lekarzach oraz oczywiście całkiem spora przestrzeń w scenerii ciągłej walki. Budynek stoi opuszczony jako że po katastrofie w Czarnobylu ewakuowano wszystkich pacjentów oraz lekarzy i pozostały personel zostawiając znaczną część sprzętu oraz środków medycznych. W lokacji tej nie występują żadne anomalie, artefakty ani mutanty. Teren ten jest w całości ogarnięty wojną frakcji. Jest to przedostatnia lokacja, którą odwiedza bohater, a zarazem jedna z najbardziej wymagających w całej fabule.

CNM Czyste Niebo Edytuj

W tej lokacji spotkamy członków Czystego Nieba, którzy pomagają głównemu bohaterowi w dostaniu się do Elektrowni oraz członków frakcji Monolit, którzy za wszelką cenę będą chcieli zatrzymać zarówno bohatera, jak i wszystkich innych Stalkerów. Szpital był jedną z lokacji, przez którą przechodził zarówno Striełok jak i ścigająca go frakcja Czystego Nieba na czele z Najemnikiem Szramą. Obecność Monolitu wynika z podstawowego zadania jakie przyświeca tej grupie. Po przetoczeniu się przez tę lokację wszystkich grup walki ucichły, a szpital ponownie został opuszczony, tym razem na zawsze.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Bohater nie może wrócić ponownie do tej lokacji
    Mapa Szpitala

    Mapa Szpitala

  • Nie występują w niej żadne mutanty, artefakty ani anomalie
  • Według wczesnego pomysłu, ta lokalizacja miała znajdować się między Wysypiskiem a Podziemiami Agropromu
  • Szpital miał być częścią ogromnego, rzeźbionego poziomu "Podziemi Prypeci", a raczej wejścia do niego. W wersji release, podziemia zostały wycięte, sam szpital pozostał.
  • W miejscu strzałki kompas kieruje się przeciwnym kierunku niż faktycznie powinien, Podczas drogi do szpitala wskazuje północ, a po dotarciu wskazuje na południe.
  • Budynek niemal całkowicie zapadł się pod ziemię
  • Niektóre szczegóły w Szpitalu przypominają film "Stalker" z 1979 roku: oświetlenie plafonów na długich łańcuchach czy czarno-biała podłoga wyłożona kafelkami, jest taka sama jak w filmie.
  • Architektura szpitala wskazuje lata 50-te, a więc czasy ZSRR pod władaniem Stalina
  • Na dachu szpitala, bliżej przejścia do elektrowni jądrowej w Czarnobylu, znajduje się jeden niewielki generator. Jeśli, zmieniając konfiguracje, gracz dostanie się do niego, możesz go przeszukać jak schowek, ale nic nie będzie w środku. Być może pierwotnie twórcy zaplanowali umieszczenie schowków na terenie szpitala, ale brakło czasu na realizację tego pomysłu lub po prostu go odrzucono.
  • Na mapie szpitala nie są wyświetlane drużyny i sam gracz.
  • Otoczenie tej lokalizacji jest używane w menu trzeciej części gry.

GaleriaEdytuj