Szpital jest to obiekt w Prypeci, występujący w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Historia Edytuj

Ta placówka medyczna została opuszczona po ewakuacji całego regionu, pośpiesznie pozostawiono sprzęt oraz dokumentację. W szczytowym momencie swojej działalności mógł przyjąć jednorazowo nawet 410 pacjentów. Budynek był opuszczony do czasu powstania Zony w roku 2006, kiedy to szpital w Prypeci został zajęty przez siły Monolitu. W roku 2012 siły Monolitu przyciągnęły uwagę Wojskowych swoją aktywnością militarną oraz wykorzystywaniem niezidentyfikowanej, niezwykle potężnej broni energetycznej, którą z czasem okazał się być Karabin Gaussa. Major Diegtiariow otrzymał za zadanie odzyskanie tajemniczej broni i likwidacji sił wroga. Przed akcją Majorowi przydzielono oddział żołnierzy, który miał pomóc w wykonaniu zadania.

Opis Edytuj

Szpital to duży, wielokondygnacyjny kompleks budynków, zlokalizowany w we wschodniej części Prypeci, cały kompleks składa się z pięciu dużych, sześciopiętrowych budynków połączonych ze sobą. Budynek oferuje mnóstwo miejsca, idealnie więc nadaje się bazę wypadową, z czego skorzystał Monolit. Cała lokacja jest jednak duża i ma wiele wejść, skuteczna jej obrona może więc być trudna. Szpital pełni ważną rolę tylko przez krótki moment, kiedy Wojskowi próbowali odebrać Karabin Gaussa Monolitowi, po tych wydarzeniach budynek był celem Samotników, którzy szukali cennych rzeczy kiedy droga do Prypeci została na stałe odblokowana. Poza tym nie pełnił żadnej ważnej funkcji.

Zadania Edytuj

Z lokacją tą wiąże się jedno główne zadanie zdobycia niezidentyfikowanej broni, w posiadanie której weszły obecne tam siły Monolitu. W misji tej graczowi pomaga oddział Kapitana Tarasowa. Początkowo plan zakładał wciągnięcie sił Monolitu w zasadzkę, jednakże plan ten zawiódł i ostatecznie do żołnierze wraz z głównym protagonistą znaleźli się w potrzasku. Monolit pod dowództwem Kaznodziei przyparł Wojskowych do muru, oblężenie udało się przełamać dopiero kiedy główny bohater, Major Diegtiariow zdołał zabić Kaznodzieję oraz jego ludzi. Jeden z Wojskowych - Morozow, poniósł śmierć na miejscu, od pojedynczego strzału energetycznego w klatkę piersiową, był to strzał oddany z Karabinu Gaussa. Po zdobyciu broni, zabiciu wrogów, a następnie dostarczenia Karabinu Gaussa i złożeniu raportu dowódcy, zadanie kończy się powodzeniem, a żołnierze odzyskują resztki kontroli nad wydarzeniami w Prypeci.[1].

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • W pobliżu pozycji zmarłego wojskowego snajpera, podłoga znajdowała się na drugim piętrze, gdzie można znaleźć kilka zestawów pierwszej pomocy i bandaże oraz amunicję 7,62x54mm.
  • W budynku, gdzie oddział Tarasowa zajął pozycje, w zbiorniku spustowym toalety stoją trzy butelki wódki.
  • Podczas próby wycofania się z oddziału (zanim snajper wdrapie się na wieżę i pójdzie do wschodniej części budynku), można zauważyć czterech bojowników z grupy Monolit, którzy się modlą. Jeśli gracz ich zabije to po pewnym czasie Kaznodzieja wystrzeli z Karabinu Gaussa, a wojsko pozostanie w wieży (tylko St. Sierżant Morozow umrze).
  • Po pewnym czasie po operacji na dziedzińcu szpitala pojawi się Chimera w liczbie jednej lub kilku. Ta grupa może popsuć zadanie ewakuacji jeśli gracz w porę jej nie zauważy.
  • W zwiastunie gry w szpitalu można zobaczyć anomalię Tesla, ale w grze jej nie ma - najwyraźniej została wycięta. Ale może też być tak, że anomalia ta zniknęła po jednej z Wielkich Emisji.
  • Książka "The Enemy of Monolith" opisuje, w jaki sposób Monolit wpadł w zasadzkę w szpitalu i dlaczego celowo to zrobił. Zgodnie z tą książką, nie było tam Karabinu Gaussa , była to celowa dezinformacja aby sprowokować całą akcję.
  • Według tej samej książki czterech żołnierzy zginęło w potyczce i tylko Major Diegtiariow zdołał się wydostać.

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Prype%C4%87