FANDOM

OpisEdytuj

Szrama  (Шрам) to protagonista S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Charakterystyka Edytuj

Najemnik Szrama
Najemnik Szrama.jpg
Frakcja
Kolor oczu
  • Szary
Wyposażenie

Jest to znakomicie wyszkolony i doświadczony Najemnik-Weteran, który najprawdopodobniej przybył do Zony z własnej nieprzymuszonej woli, aby zarabiać na życie świadcząc usługi tym frakcjom, które zapłacą najwięcej. Jako że był samotnym strzelcem potrzeba zarobku zawsze stała ponad ideałami jednak patrząc na jego pracę dla Czystego Nieba był on honorowym człowiekiem, który dotrzymywał zobowiązań. Jego twarz zdobi widoczna blizna pod okiem, rozciągająca się na czoło, od której też wziął się jego przydomek. Posiadał on niezwykłe połączenie z Zoną, co niekiedy występuje wśród Stalkerów. Mógł on przetrwać zabójcze emisje, które powoli wyniszczały jego układ nerwowy jednocześnie podnosząc ogólną sprawność, w tym min. siłę i szybkość. Nikt inny nie posiadał takiej zdolności. Szrama miał twardy charakter, chociażby patrząc na jego relacje z Mitajem z frakcji Powinność, któremu groził "skopaniem tyłka". Miał on także raczej niewielkie poczucie humoru co zauważył N.A. Liebiedew przy pierwszym ich spotkaniu.

Dalsze losyEdytuj

Sądząc po ostatnim filmie w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo, Szrama przetrwał emisje, która zniszczyła Czyste Niebo i zneutralizowała Striełoka, jednak nie jest jasne co stało się z nim później. Istnieje możliwość, że został on pojmany przez członków projektu Świadomość-Z, a następnie zaprogramowany tak aby służył projektowi w roli przywódcy Monolitu o imieniu Charon. Inne teorie zakładają, że przy ostatniej emisji układ nerwowy Szramy nie wytrzymał co doprowadziło w krótkim czasie do jego śmierci lub przemiany w Zombie. Kwestia ta nie została oficjalnie wyjaśniona i wciąż pozostaje przedmiotem dyskusji.

Ciekawostki Edytuj

  • Szrama jest powiązany z Charonem, Według niektórych Charon to Szrama po praniu mózgu ze strony Monolitu, sądząc też po końcowym filmiku w Czystym Niebie Szrama faktycznie mógł zostać wcielony do Monolitu.
  • Tylko Leszy mówi do niego Szrama, pozostałe postacie mówią do niego najemniku.
  • Szrama jest jedynym niemym głównym bohaterem w trylogii S.T.A.L.K.E.R.
  • Na początku gry ma on w ekwipunku AKM 74/2 podczas kiedy na intrze gry niesie VSS Vintorez.
  • Ciężko ustalić wiek Szramy, na Wysypisku niektórzy Stalkerzy wołają na niego "staruszku", podczas kiedy Profesor Sacharov mówi do niego "młodzieńcze".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki