FANDOM

Tartak to lokacja występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Historia Edytuj

Tartak
Zaton

Lokalizacja Tartaku w Zatonie

Lokalizacja
Mutanty

Przed katastrofą w Czarnobylu w 1986 roku tartak dostarczał cenny surowiec - drewno, do okolicznych fabryk oraz zakładów produkcyjnych, pozostała część była transportowana droga kolejową za granicę lub w inne regiony Ukrainy. Zatrudnienie w nim znajdowały głównie osoby z okolic, zakład działał do czasu eksplozji reaktora nr.4 i ewakuacji całego obszaru. Po incydencie miejsce to było na stałe opuszczone, wraz całym sprzętem jaki tu pozostał, część materiałów padła ofiarą zbieraczy, którzy nie zważając na ryzyko napromieniowania przybywali w to miejsce. Po powstaniu Zony w roku 2006 na terenie Tartaku pojawiły się mutanty, wkrótce potem na stałe zagościły tu Zombie, które z nieznanych przyczyn cały czas przybywają do tego miejsca.

Opis Edytuj

To opuszczona lokacja w Zatonie, w której gracz może znaleźć narzędzia podstawowe. Na miejscu znajdują dwa budynki wielokondygnacyjne, wiaty z blaszanymi dachami oraz kilkanaście skrzyń. Całość jest otoczona siatką, w kilku miejscach przerwaną. Miejsce to ma stałych rezydentów w postaci Zombie, które zaatakują każdego kto się zbliży, istnieje jednak możliwość eksploracji tartaku bez konieczności wdawania się w walkę w Uzombifikowanymi Stalkerami[1]. Poza tym można tam znaleźć trochę prowiantu, broń i amunicję (włączając tę, którą mają przy sobie Zombie), a także leki oraz alkohol. Tartak nie pełni żadnej strategicznej roli w Zatonie, mutanty powracają w to miejsce po każdej emisji[2].

Przedmioty Edytuj

  1. Narzędzia podstawowe na drugim piętrze północnego budynku.
  2. Amunicja oraz prowiant na drugim piętrze północnego budynku.
  3. Prowiant w południowym budynku
  4. Broń, amunicja oraz dodatki posiadane przez Zombie.

Przeciwnicy Edytuj

  • Zombie (w sile ok. 20 byłych Stalkerów)

Schowki Edytuj

  • Nieopodal północnego budynku.
  • Kilkadziesiąt metrów na południowy-wschód od lokacji.

Ciekawostki Edytuj

  • Zombie powracają do Tartaku po każdej emisji, nie ma więc możliwości pozbycia się ich raz na zawsze.
  • To jedno z dwóch miejsc, gdzie znajdują się narzędzia podstawowe.

Przypisy Edytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Zombie
  2. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/S.T.A.L.K.E.R.:_Zew_Prypeci

Więcej z Fandomu

Losowa wiki