FANDOM

„Znasz tartak w lesie na wzgórzu? Powinny być tam jakieś narzędzia, chyba że ktoś się już na nie połakomił. Ale wątpię. Im bliżej tartaku podejdziesz, tym większą masz ochotę narobić w portki i zwiać, gdzie pieprz rośnie. I to nawet nie chodzi o promieniowanie...”

Tartak to lokacja występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Historia Edytuj

Przed katastrofą w Czarnobylu w 1986 roku tartak dostarczał cenny surowiec - drewno, do okolicznych fabryk oraz zakładów produkcyjnych, pozostała część była transportowana droga kolejową za granicę lub w inne regiony Ukrainy. Zatrudnienie w nim znajdowały głównie osoby z okolic, zakład działał do czasu eksplozji reaktora nr.4 i ewakuacji całego obszaru. Po incydencie miejsce to było na stałe opuszczone, wraz całym sprzętem jaki tu pozostał, część materiałów padła ofiarą zbieraczy, którzy nie zważając na ryzyko napromieniowania przybywali w to miejsce. Po powstaniu Zony w roku 2006 na terenie Tartaku pojawiły się mutanty, wkrótce potem na stałe zagościły tu Zombie, które z nieznanych przyczyn cały czas przybywają do tego miejsca.

Opis Edytuj

To opuszczona lokacja w Zatonie, w której gracz może znaleźć narzędzia podstawowe. Na miejscu znajdują dwa budynki wielokondygnacyjne, wiaty z blaszanymi dachami oraz kilkanaście skrzyń. Całość jest otoczona siatką, w kilku miejscach przerwaną. Miejsce to ma stałych rezydentów w postaci Zombie, które zaatakują każdego kto się zbliży, istnieje jednak możliwość eksploracji tartaku bez konieczności wdawania się w walkę w Uzombifikowanymi Stalkerami. Poza tym można tam znaleźć trochę prowiantu, broń i amunicję (włączając tę, którą mają przy sobie Zombie), a także leki oraz alkohol. Tartak nie pełni żadnej strategicznej roli w Zatonie, mutanty powracają w to miejsce po każdej emisji.

Przedmioty

  1. Narzędzia podstawowe na drugim piętrze północnego budynku.
  2. Amunicja oraz prowiant na drugim piętrze północnego budynku.
  3. Prowiant w południowym budynku
  4. Broń, amunicja oraz dodatki posiadane przez Zombie.

Przeciwnicy Edytuj

  • Zombie (w sile ok. 20 byłych Stalkerów)

Schowek Schowki Edytuj

  • Schowek Nieopodal północnego budynku.
  • Schowek Kilkadziesiąt metrów na południowy-wschód od lokacji.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Zombie powracają do Tartaku po każdej emisji, nie ma więc możliwości pozbycia się ich raz na zawsze.
  • To jedno z dwóch miejsc, gdzie znajdują się narzędzia podstawowe.
  • Na tartaku czasami spoglądają na wolnych stalkerów, a także bandytów. Ale w większości przypadków umierają. Przyczyna śmierci jest oczywista, giną z rąk Zombie.
  • To miejsce jest głównym punktem odradzania się zombie na początku gry. Stamtąd zaczynają wędrować po Zatonie, ale tylko po tym, jak zostaną zaatakowani po raz pierwszy. Jeśli bohater nie odwiedzi Tartaku, nie spotka żadnego Zombie w Zatonie. Ponieważ narzędzia do trudnych prac są łatwiej dostępne w pobliżu Jupitera, a Azot zapewnia większe rabaty niż w przypadku Kardana, zatem można uniknąć kontaktów z zombie znajdując narzędzia w Jupiterze.
  • Można omijać Zombie w taki sposób, że w ogóle nie otworzą one ognia, trzeba szybko się przemieszczać, zachowując dystans do każdego osobnika. 
  • Nie wiadomo, dlaczego w tym miejscu zombie pojawiają się w tak dużych ilościach. Być może wszystko to wynika z pobliskiej strefy psi.
  • Bardzo rzadko w Tartaku można spotkać Chimerę.